Skip to main content

Probleem speelt al weken, eerder al eens contact gehad met 0800402. Toen gaf men aan dat het een landelijk probleem was en dat ik moest wachten op een landelijke oplossing. Nu weken verder en vanavond weer een opgenomen film niet verder kunnen kijken, op beide kastjes. Kastjes ge-reset, nieuwe software het werkt allemaal niet. Maar weer eens contact opgenomen, van die landelijke storing was niets bekend dus maar weer het service protocol doorlopen, zonder resultaat, althans …... 

 

Nu het mooiste van alles, meneer aan de telefoon adviseert om de kastjes te vervangen, daar moet je dan wel 10 eur. voor betalen!!!?? KPN levert een dienst op huurbasis/service basis incl de hardware (er is niet eens een optie om de HW zelf te kopen) dan moet KPN er ook voor zorgen dat de dienst feilloos werkt en al helemaal er geen kosten voor in rekening brengen als er apparatuur moet worden vervangen. Er werd nog een optie aangeboden om het pakketje bij een supermarkt af te leveren, maar ja in Leiden zijn geen supermarkten te selecteren in de service desk applicatie.

Hoi @Lucas8899, welkom. 

Wat irritant dat de opname steeds stopt op hetzelfde moment. Is dat een opname of zijn dat allen? Als het 1 is, dan is deze opname niet goed gegaan door het probleem wat speelde, excuses. Maar gaat het bij nieuwe opnames nog steeds mis dan is er meer aan de hand. 

En bij het eventueel omruilen aan huis rekenen we 10 euro voor de koerier. Ophalen bij een servicepunt is gratis. 


Hoi @Lucas8899, welkom. 

Wat irritant dat de opname steeds stopt op hetzelfde moment. Is dat een opname of zijn dat allen? Als het 1 is, dan is deze opname niet goed gegaan door het probleem wat speelde, excuses. Maar gaat het bij nieuwe opnames nog steeds mis dan is er meer aan de hand. 

En bij het eventueel omruilen aan huis rekenen we 10 euro voor de koerier. Ophalen bij een servicepunt is gratis. 

Hi Bart,

 

Het is inmiddels een flink hoofdpijn dossier geworden. Ik heb nu 1 Interactief TV kastje, de tests die ik tot nu toe heb kunnen doen laten nog steeds opnames zien die na x aantal minuten stoppen. Het is dus niet één opname maar meerdere. Afgelopen maandag heeft de koerier 2 oude kastjes opgehaald en 1 nieuwe afgeleverd. Ik zit nu dus nog steeds te wachten op mijn nieuwe 2e interactieve tv kastje. Dit zou gisteren om 15 uur worden afgeleverd bij een service punt hier in de stad. Daar ben ik vanochtend langs geweest, niets daar. Vandaag weer 15 min in de wacht gestaan bij de SD en wederom een nieuw kastje aangevraagd (want de aanvraag van afgelopen maandag was niet geregistreerd). Er zou een e-mail en SMS worden gestuurd, inmiddels 6 uur verder en nog steeds niets gehoord. Dus wanneer moet ik maar weer eens gaan bellen en in de wachtstand staan?!

 

Mbt je opmerking over het service punt:
Vertel mij wat, dan moet de persoon aan de telefoon dit ook aan kunnen vinken, er was geen supermarkt aan te vinken en daarom moest het op locatie afgeleverd worden. Ook was er geen mogelijkheid om het in een KPN winkel af te halen, terwijl dat vroeger wel zo was.  

 

Samenvattend:

-We kunnen maar op 1 TV TV kijken momenteel, we hebben een contract voor 2!

-Het opname systeem van KPN werkt nog steeds niet naar behoren

-Als klant van KPN ben je overgeleverd aan een 3e partij (Reviva ofzo) die klant vriendelijk niet in het vocabulaire hebben staan en die er blijkbaar een zooitje van maken bij de logistieke afhandeling van de interactieve TV kastjes. Als je er 1 komt brengen waarom neem je er dan 2 retour bijvoorbeeld, had een paar dagen TV kijk plezier opgeleverd op de 2e TV. 

 

Ik kan zo nog wel ff doorgaan, maar ik krijg er kramp van. 


Dat is een duidelijk verhaal. Heb je ook voorbeelden van de verschillende opnames:

Welk programma?

Welke zender? 

Datum? 

Hoe ingepland?

En zou je jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant. Hoor ik graag als je dat gedaan hebt, dan ga ik eens kijken of ik melding kan maken voor de opnames en hoe het ervoor staat met de 2e ontvanger. 

 


Ik heb geen reactie meer van je gezien, ik ga er daarom vanuit dat het opgelost is.


Dat is een duidelijk verhaal. Heb je ook voorbeelden van de verschillende opnames:

Welk programma?

Welke zender? 

Datum? 

Hoe ingepland?

En zou je jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant. Hoor ik graag als je dat gedaan hebt, dan ga ik eens kijken of ik melding kan maken voor de opnames en hoe het ervoor staat met de 2e ontvanger. 

 

Profiel is bijgewerkt.

 

Programma waar het oa fout gaat is Bureau 040 op RTL4 van 1-11. Ingepland via de AB van het iTV kastje. 

 

Dat is een opname die ik heb laten staan. De andere opnames zijn op advies van je collega’s aan de telefoon al verwijderd. 


Ik heb geen reactie meer van je gezien, ik ga er daarom vanuit dat het opgelost is.

Nee helaas. Ik zit op terugkoppeling van KPN 2e lijn te wachten. Dat zou binnen een paar dagen plaatsvinden, inmiddels 8 dagen geleden. 


ik zie daar zo geen melding van. Ik zie dat er de 4e contact is geweest. Mijn collega heeft toen melding gemaakt van een mogelijke storing. Daarop heb je feedback ingestuurd. Daar ben je de 5e over teruggebeld waarbij jik lees dat het om een storing ging. Het zou dus niet meer voor mogen komen. Mocht je nog wel weer iets zijn, laat het dan weten. Dan ga ik dat verder onderzoeken.


ik zie daar zo geen melding van. Ik zie dat er de 4e contact is geweest. Mijn collega heeft toen melding gemaakt van een mogelijke storing. Daarop heb je feedback ingestuurd. Daar ben je de 5e over teruggebeld waarbij jik lees dat het om een storing ging. Het zou dus niet meer voor mogen komen. Mocht je nog wel weer iets zijn, laat het dan weten. Dan ga ik dat verder onderzoeken.

Hi Bart,

 

Dat telefoontje van de 5e ging over de feedback op het contactmoment met KPN Service Desk. Ook is er gesproken over de logiistieke afhandeling. Daar kan men toch niet uit concluderen dat het probleem is opgelost?! Ik heb nota bene nog aangegeven dat ik de komende dagen terugkoppeling zou verwachten op het nog steeds openstaande probleem! 

 

Inmiddels 1,5 maand verder, opnames gaan fout, foutieve opnames niet gefixt, paar dagen zonder TV en een gebed zonder eind met de service desk afhandeling. 


En wederom een opname die stop!!!!!!! Maar ik wacht wel. Landelijke storing zeker. Jullie zijn ermee bezig.


Ik heb nog weer melding gemaakt bij de technische dienst voor een verder onderzoek. Want zoals het nu gaat gaat het niet goed. Ik hoop dat ze snel een oplossing hebbe gevonden. Ik hoor graag van je als er contact met je is gezocht. Ik verwacht ergens in de komende week.


Ook wij hadden een opname die op een bepaald moment stopte.

Gelukkig was die opname nog terug te kijken via de gids en daar liep hij wel gewoon door.


Gisteren per SMS, e-mail en voicemail bericht ontvangen dat de storing zou zijn opgelost. Vandaag maar even achteraan gebeld om wat meer duidelijkheid te krijgen, want de opnames zijn nog steeds niet terug te kijken. 

Blijkt nu dat KPN “iets” heeft ge-update maar dat dat niet resulteert in het weer succesvol kunnen bekijken van de oude, mislukte opnames. 

Ik heb nu 7 dagen de tijd om te observeren of het probleem weer voorkomt bij nieuwe opnames dan kan ik het ticket weer heropenen. De oude opnames zijn dus verloren. Leuk voor die gevolgde series waar 2,3 afleveringen tussenuit zijn gevallen. 

Feedback voor KPN:

-Geef transparant inzicht in de tickets, ben duidelijk over de status en de eventuele eindbeoordeling van de engineers.

-Zoek een andere partij die de iTV kastjes bezorgd

-Neem voor je klanten, die een dergelijke storing ervaren de opnames op en plaats deze bij storingen terug in hun account, zodat ze deze alsnog kunnen terug kijken. Dat kost je hooguit een paar honderd GB laat het enkele TB’s zijn schijfruimte, maar voor de klant frustraties weg te nemen lijkt mij dat geen overbodige luxe. 

-Stop, bij problemen, meteen met factureren voor die specifieke diensten, lijkt mij wel zo netjes. Geen TV en opnames tot daar aan toe, 


Ik heb nog weer melding gemaakt bij de technische dienst voor een verder onderzoek. Want zoals het nu gaat gaat het niet goed. Ik hoop dat ze snel een oplossing hebbe gevonden. Ik hoor graag van je als er contact met je is gezocht. Ik verwacht ergens in de komende week.

Bart, vat het niet persoonlijk op. Jij hebt op de achtergrond zaken aan het rollen gebracht. Dank daarvoor. 


Ik vat het ook niet persoonlijk op. Al had ik wel duidelijker moeten aangeven dat opnames die mislukt zijn vaak niet hersteld kunnen worden. Excuses. Verder ben ik heel blij met je feedback, dat zal ik ook door gaan geven. 

Blijven de opnames nou steeds stoppen, wil ik je wel aanraden om meteen weer te bellen, want dan gaat er ergens toch iets mis met jouw opnames. Mocht je nog andere vragen hebben, horen wij graag weer van je. 


Sinds kort stoppen opgenomen programma’s bij afkijken en ga je terug naar het blauwe startscherm. Dit op 2 TV’s.

Reset helpt niet. Wat nu?