Skip to main content

Als ik een serie opneem en bij de eerste aflevering net 5 min te laat het “serie opnemen” start, kan ik bij de ene serie de complete aflevering kijken (dus toch vanaf begin) en bij de andere serie niet (Steeds gebruik makend van itv kastje). Als ik de opnames echter op mijn ipad bekijk, kan ik wel altijd vanaf begin kijken. Hoe kan dit, er wordt toch gebruik gemaakt van dezelfde cloud omgeving ongeacht het apparaat waarop ik kijk?

Via de decoder: je bekijkt een opname v.a. het moment dat rec is gebruikt. (soms start het via de decoder wel v.a. het begin van het programma, maar dat is eerder een toevalstreffer dan de bedoeling)

Via de app of laptop (tv.kpn.com) kun je het programma wel helemaal zien, ook al heb je later de opnameknop gebruikt.


Dank voor de reactie PeterG, maar die toevalstreffer snap ik dan niet. Hij doet het wel vanaf het begin (net als app) of niet…. en niet soms wel en soms niet. Er moet toch iets aan ten grondslag liggen waarom hij dat niet consequent doet? Wellicht heeft iemand van KPN antwoord op deze vraag? Via de app alsnog een gemist begin kijken is wel goed alternatief.


Opnamen die ik te laat heb gestart kijk ik áltijd via de app. Heb ook een KPN ITV app in mijn Samsung TV, dat maakt het natuurlijk ook makkelijk.

Maar gebruik het ook veel op de laptop. Ook nog redelijk formaat scherm en met losse speakers ook goed geluid.

Het antwoord van KPN is steeds wat ik al gaf: dat het via de decoder alleen v.a. het moment is dat je rec indrukte. Waarom het dan soms toch v.a. het begin start weten ze zelf volgens mij ook niet. Het is i.i.g. niet bewust erin gezet anders zou het altijd zijn :wink: .


Nogmaals dank voor je reactie! Ik leg me er bij neer 😬


Het heeft te maken met een verschil in hoe het tv platform werkt voor iTV Online en voor de ontvangers. Het fijne weet ik er ook niet van, maar daardoor zijn er wat kleine verschillen tussen de tv-ervaring via de ontvanger en via de app/website. Als je dan ook inderdaad een opname iets te laat gestart bent, kijk hem dan via de app/website terug om ook het gemiste deel te zien.