Skip to main content

Hallo

Als ik via iTV programma's terug wil kijken, die ik heb opgenomen, heb ik een probleem.

Nederlandse zenders lukt wel.

Maar zo heb ik ook programma's opgenomen van belgie zender 1 en serie's van BBC first.

Thuis kan ik deze wel terugkijken.

Maar via mijn PC/laptop gaat dat dus niet.

Ik krijg melding “Deze opname kun je alleen op de tv-ontvanger bekijken” en er staat dat dit programma niet beschikbaar is

(zie meegestuurde afbeelding)

Ik vind dit wel vreemd en natuurlijk jammer, want dan kan ik dus niet buitenshuis deze programma's

terugkijken.

Is hier iets aan te doen of is dit normaal?

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Dank alvast



Admin: topic verplaatst naar juiste board

Hallo @kt51 ,

Je kunt hier niets aan doen. Voor een aantal (meest buitenlandse)zenders heeft KPN niet de rechten om het terugkijken buitenshuis te faciliteren. 

Gelukkig kun je die programma's dan wel thuis op je gemak terugkijken. 

 


Dank voor je snelle reactie.

Wel lastig want als je dus langere tijd van huis bent, kan je al die tijd niets terugkijken.

Waarom dan wel TLC ? want dat is toch ook buitenlands?

Is er een overzicht van welke zenders dit niet werkt?


Nee, zover mij bekend is daar geen overzicht van. Soms is het ook zo dat bij een bepaalde zender die rechten er alleen maar zijn voor bepaalde programma's en voor andere programma's weer niet. 

 

Daarnaast zijn sowieso niet alle programma's te zien op alle apparaten. 

KPN schrijft : 

 

Welke zenders zijn beschikbaar met de iTV (web-)app?

Er is een verschil in wat je kunt zien op de verschillende apparaten. Dit heeft te maken met de rechten die beschikbaar zijn voor deze apparaten. Deze verschillen zitten voornamelijk op het aantal zenders. Op de iTV app en webapp heb je toegang tot +/- 60 zenders (ipv de totale +/- 70 zenders). Hierbij heb je buitenhuis met de app toegang tot +/- 40 zenders. Van de beschikbare zenders in de app zijn de volgende functionaliteiten beschikbaar: Live, Begin gemist, Live TV pauzeren, 7 dagen Terugkijken en Opnemen. Ook kun je films en series van het basis- en pluspakket bekijken.

We zijn continue bezig met het verbeteren van de diensten. En proberen de ervaring die je op het grote scherm thuis met jouw kastje krijgt, ook in de (web)app te geven.

Het zenderoverzicht voor Online tv-kijken (thuis) en Online tv-kijken (onderweg) vind je op de zenderpagina onder ‘Welke zender zoek je’.


Is er een overzicht van welke zenders dit niet werkt?

Duitse zenders, BBC zenders, Belgische en SBS 9.

Waarom dan wel TLC ? want dat is toch ook buitenlands?

Nee, deze versie van TLC is puur op Nederland gericht.

Waarom dan opnamen van SBS 9 ook alleen via de decoder thuis gekeken kunnen worden, ontgaat mij de logica van.


Dat gesodemieter met rechten is behoorlijk irritant. Vooral ook omdat je deze informatie vooraf niet kunt inwinnen terwijl dit wel dealbreakers zijn. Terugkijken wint het van live kijken. Het zou fijn zijn als daar op geanticipeerd werd.


Dat gesodemieter met rechten is behoorlijk irritant. Vooral ook omdat je deze informatie vooraf niet kunt inwinnen terwijl dit wel dealbreakers zijn. Terugkijken wint het van live kijken. Het zou fijn zijn als daar op geanticipeerd werd.

Dit issue heeft niet met live kijken of terugkijken te maken maar met de rechten om die zenders buitenshuis of zelfs überhaupt via de app of site te mogen kijken.

In de app is in de gids duidelijk zichtbaar welke zender überhaupt niet via de app te kijken zijn…

...en welke zenders er buitenshuis te bekijken zijn.

 

Ook op deze site kan je die informatie terugvinden.