Skip to main content

Het onderdeel opnames is  gemaakt conform een oude taperecorder. Mechanismes die het mogelijk maken om een video stream te laten starten na x minuten zijn alleen mogelijk als je tussentijds afbreekt. 

Wens: Kan er eens gekeken worden of er als het toch wordt aangepast er een feature bijkomt om op te kunnen geven: “Starten na x minuten”.

 

Dus slechts een wens. 

 

Admin: één topic is voldoende, tweede topic samengevoegd met deze.

Opnames starten 5 min. voor de beoogde uitzendtijd. Als ik een opname start sla ik altijd direct die eerste 5 min. over. ( 5 0 0 intypen en :fast_forward: indrukken). Echter is het toch vaak dan weer te ver.

De ene keer start de uitzending al binnen die 5 min. Andere weer later. Stel je dus in “opname starten na 5 min.” krijgen we op het forum zeker weten ook klachten…. :wink: .

Het blijft een opname v.d. uitzending. Niet het feitelijke exacte programma.


Opnames starten 5 min. voor de beoogde uitzendtijd. Als ik een opname start sla ik altijd direct die eerste 5 min. over. ( 5 0 0 intypen en :fast_forward: indrukken). Echter is het toch vaak dan weer te ver.

De ene keer start de uitzending al binnen die 5 min. Andere weer later. Stel je dus in “opname starten na 5 min.” krijgen we op het forum zeker weten ook klachten…. :wink: .

Het blijft een opname v.d. uitzending. Niet het feitelijke exacte programma.

Peter,

Je argument is zoals veel mensen gebruiken iets niet te hoeven doen. Ik heb er een boekje van waar er heel veel instaan om te gebruiken. Ik had er wel meer kunnen bedenken. 

“We weten alle consequenties niet”….”Misschien wekt dit verwaring”……”Het past niet in de planning”…...”Andere overwegingen worden hiermee geschaad”…...”Niet alle abonnees hebben er om gevraagd”…...etc etc :joy:

 


Een opname wordt vijf minuten voor aanvang van de uitzending gestart.

Het zou dus wenselijk zijn om standaard het terugkijken dan ook op 5 minuten te starten.

Uitdaging is wel om opnames die tijdens de uitzending gestart zijn wel direct vanaf het begin terug te laten kijken.

 

Ik dacht overigens dat dit al op de planning stond voor één van de eerstvolgende releases of was dat alleen voor "vanaf begin kijken vanuit de gids"? @PeterG?


Een opname wordt vijf minuten voor aanvang van de uitzending gestart.

Het zou dus wenselijk zijn om standaard het terugkijken dan ook op 5 minuten te starten.

Uitdaging is wel om opnames die tijdens de uitzending gestart zijn wel direct vanaf het begin terug te laten kijken.

 

Ik dacht overigens dat dit al op de planning stond voor één van de eerstvolgende releases of was dat alleen voor "vanaf begin kijken vanuit de gids"? @PeterG?

Waarom veranderen sommige mensen consequent de vraag van een OP in dit forum door er steeds zijdelings gerelateerde berichten in te plaatsen. 

Ik heb de vraag over 5 minuten niet gestart. Als dat je probleem is, kan je gewoon een eigen thread starten. 

Maar ik start wel een nieuwe. 


Waarom veranderen sommige mensen consequent de vraag van een OP in dit forum door er steeds zijdelings gerelateerde berichten in te plaatsen. 

Ik heb de vraag over 5 minuten niet gestart. Als dat je probleem is, kan je gewoon een eigen thread starten. 

Wat bedoel je dan wel?

Begrijp ik je dan goed dat je bij het inplannen van een opname zou willen kunnen opgeven hoeveel minuten na aanvang van de uitzending de opname gestart moet worden?

Zo ja, hoe weet je het aantal minuten dat je wilt skippen?

Zo nee, wat bedoel je dan wel?


Begrijp ik je goed dat je bij het inplannen van een opname zou willen kunnen opgeven hoeveel minuten na aanvang van de uitzending de opname gestart moet worden?

Zo ja, hoe weet je het aantal minuten dat je wilt skippen?

Zo nee, wat bedoel je dan wel?


Waarom veranderen sommige mensen consequent de vraag van een OP in dit forum door er steeds zijdelings gerelateerde berichten in te plaatsen. 

Ik heb de vraag over 5 minuten niet gestart. Als dat je probleem is, kan je gewoon een eigen thread starten. 

Wat bedoel je dan wel?

Begrijp ik je dan goed dat je bij het inplannen van een opname zou willen kunnen opgeven hoeveel minuten na aanvang van de uitzending de opname gestart moet worden?

Zo ja, hoe weet je het aantal minuten dat je wilt skippen?

Zo nee, wat bedoel je dan wel?

 

Als je bijvoorbeeld een lange sportuitzending die te laat gestart (de wedstrijd zelf) is tot bijna het einde snel door wilt spoelen en je drukt te laat op stop, omdat je ondertussen wat anders wilt doen, dab weet je het wel. 

Maar dat is slechts een voorbeeld er kunnen nog veel meer redenen zijn, dus lees mijn originele vraag even.

Als een voorbeeld gebruikt wordt om iets te ontwikkelen en niet de originele vraag, leidt dit meestal tot een wanprodukt.


Dus nogmaals, om misverstanden te voorkomen.

Bij het terugkijken van een opname wil je de mogelijkheid om het terugkijken te kunnen starten vanaf x minuten vanaf het begin. Dat is in ieder geval wat ik lees in jouw originele vraag. Klopt dat?


Begrijp ik je goed dat je bij het inplannen van een opname zou willen kunnen opgeven hoeveel minuten na aanvang van de uitzending de opname gestart moet worden?

Zo ja, hoe weet je het aantal minuten dat je wilt skippen?

Zo nee, wat bedoel je dan wel?

Waar lees jij in mijn vraag woorden als “uitzending” er staat stream.

Voor degenen die niet weten wat dit is:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Streaming_media

 


Stream ... uitzending ... what's the difference.

Wat bedoel je dan wel, want jouw vraag is voor mij nog steeds niet duidelijk.

Dus wat bedoel je nu toch met "Starten na x minuten"?

 

Als ik denk te lezen wat ik lees, dan is die functionaliteit er al zoals ook aangegeven wordt door @PeterG in jouw andere topic hierover.

Blijkbaar bedoel je dus iets anders maar wat dan?

 

 


Laten we het voor de overzichtelijkheid bij één topic houden.

Dus “poging 1” zeg maar.

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/opnames-afspelen-na-opgave-minuten-487707


Dus nogmaals, om misverstanden te voorkomen.

Bij het terugkijken van een opnames wil je de mogelijkheid om het terugkijken te kunnen starten vanaf x minuten vanaf het begin. Dat is in ieder geval wat ik lees in jouw originele vraag. Klopt dat?

Ik schrijf bewust Stream en nergens opname.  


Dus nogmaals, om misverstanden te voorkomen.

Bij het terugkijken van een opnames wil je de mogelijkheid om het terugkijken te kunnen starten vanaf x minuten vanaf het begin. Dat is in ieder geval wat ik lees in jouw originele vraag. Klopt dat?

Ik schrijf bewust Stream en nergens opname.  

Opname ... stream ... what's the difference, we bedoelen precies hetzelfde.

Klopt mijn interpretatie van jouw vraag nu, want daar heb ik nog steeds geen antwoord op.


Opnames zouden preciezer kunnen starten, maar daar moeten wel de zenders aan meewerken. Dus zich veel strakker aan het uitzendschema te houden. En als een uitzending (veel) te vroeg dreigt te beginnen bv een pauzefilmpje starten tot het beoogde uitzendtijdstip.

Jij wilt dat opnames bij afspelen later beginnen, namelijk op het moment dat het programma (in de opname) begint. Ik heb al vaak meegemaakt dat ondanks de 5 minuten vroeger het begin er zelfs daar niet opstond. Omdat een programma bv 7 minuten eerder begon ofzo. Dat is helemaal waardeloos.

Wat je wens betreft: het opnemen zou zeker niet later moeten beginnen dan minus 5 minuten. Maar afspelen zou inderdaad wel iets verderop kunnen starten. (maar ik zou die optie dus wel uitzetten)


Dus nogmaals, om misverstanden te voorkomen.

Bij het terugkijken van een opnames wil je de mogelijkheid om het terugkijken te kunnen starten vanaf x minuten vanaf het begin. Dat is in ieder geval wat ik lees in jouw originele vraag. Klopt dat?

Ik schrijf bewust Stream en nergens opname.  

Opname ... stream ... what's the difference, we bedoelen precies hetzelfde.

Klopt mijn interpretatie van jouw vraag nu, want daar heb ik nog steeds geen antwoord op.

Opname is wat men vastlegd. Dat kan op verschillende manieren. Met parameters of met data. Ik heb begrepen dat het parametraal gaat. Een stream is data die aan de STB verzonden wordt in de vorm van data. 

Ik spreek dus duidelijk over de Stream.

Dit om elke verwaring met de uitzending te voorkomen. 


Opnames zouden preciezer kunnen starten, maar daar moeten wel de zenders aan meewerken. Dus zich veel strakker aan het uitzendschema te houden. En als een uitzending (veel) te vroeg dreigt te beginnen bv een pauzefilmpje starten tot het beoogde uitzendtijdstip.

Jij wilt dat opnames bij afspelen later beginnen, namelijk op het moment dat het programma (in de opname) begint. Ik heb al vaak meegemaakt dat ondanks de 5 minuten vroeger het begin er zelfs daar niet opstond. Omdat een programma bv 7 minuten eerder begon ofzo. Dat is helemaal waardeloos.

Wat je wens betreft: het opnemen zou zeker niet later moeten beginnen dan minus 5 minuten. Maar afspelen zou inderdaad wel iets verderop kunnen starten. (maar ik zou die optie dus wel uitzetten)

Peter, 

Ik vraag dit niet. Het gaat om streams die wel degelijk te zien zijn. Vorige week door de 2 Iran incidenten zijn er op verschillende plekken uitzendingen geweest die geheel van de gids afweken. Daar kan niemand wat aan doen en kan ook niet worden opgelost met wat ik vraag. 

In Netflix kan je scrollen in blokken, maar dat vindt ik ook geen ideale oplossing. 

Ik wil niet te diep ingaan in de techniek omdat dit nog wel eens andere consequenties kan hebben dan wij leuk vinden. Wat ik vraag moet buiten de userinterface eenvoudig zijn te implementeren voor KPN. De UI is echter al een zooi en ik heb hier van Erik begrepen dat dit grondig op de schop gaat worden genomen. 


Dus nogmaals, om misverstanden te voorkomen.

Bij het terugkijken van een opnames wil je de mogelijkheid om het terugkijken te kunnen starten vanaf x minuten vanaf het begin. Dat is in ieder geval wat ik lees in jouw originele vraag. Klopt dat?

Ik schrijf bewust Stream en nergens opname.  

Opname ... stream ... what's the difference, we bedoelen precies hetzelfde.

Klopt mijn interpretatie van jouw vraag nu, want daar heb ik nog steeds geen antwoord op.

Opname is wat men vastlegd. Dat kan op verschillende manieren. Met parameters of met data. Ik heb begrepen dat het parametraal gaat. Een stream is data die aan de STB verzonden wordt in de vorm van data. 

Ik spreek dus duidelijk over de Stream.

Dit om elke verwaring met de uitzending te voorkomen. 

En wat is nu toch het antwoord op mijn vraag?


Het gaat om streams die wel degelijk te zien zijn.

Dat zijn dan de live streams?? Anders snap ik écht geen klap van je vraagstelling en moet je dus niet verbaasd zijn over de antwoorden die ik en wjb tot nu toe geven.

In je startbericht heb je het duidelijk over opnames en een feature “starten na x minuten", ik neem aan bij afspelen. Dat is waar ik tot op dit moment op ingegaan ben.

Ik had je tot nu toe hoog zitten met je duidelijke taal in je hulpverlening maar dit is een chaotische verwarring die je zelf schept. Door van terminologie te wijzigen.

Zoals het bij Netflix staat is niet te vergelijken met in eerste instantie 'live’ uitgezonden programma's. Dat gaat niet op.

Je zorgt zelf voor ultieme verwarring. Voor mij dus zinloos hier verder op in te gaan.


Dus nogmaals, om misverstanden te voorkomen.

Bij het terugkijken van een opnames wil je de mogelijkheid om het terugkijken te kunnen starten vanaf x minuten vanaf het begin. Dat is in ieder geval wat ik lees in jouw originele vraag. Klopt dat?

Ik schrijf bewust Stream en nergens opname.  

Opname ... stream ... what's the difference, we bedoelen precies hetzelfde.

Klopt mijn interpretatie van jouw vraag nu, want daar heb ik nog steeds geen antwoord op.

Opname is wat men vastlegd. Dat kan op verschillende manieren. Met parameters of met data. Ik heb begrepen dat het parametraal gaat. Een stream is data die aan de STB verzonden wordt in de vorm van data. 

Ik spreek dus duidelijk over de Stream.

Dit om elke verwaring met de uitzending te voorkomen. 

En wat is nu toch het antwoord op mijn vraag?

Bij het terugkijken van een opnames wil ik de mogelijkheid om het terugkijken te kunnen starten vanaf x minuten vanaf het beginpunt van de stream.

Dus een toevoeging na de keuze voor de opname als bijvoorbeeld “Starten na x minuten”. (x Staat hier voor het aantal minuten dat ingevuld moet worden maar dat kan best moeilijk zijn weer te geven dus niet exact .)    

Als dit nog niet duidelijk is, Zeg dan wat je wilt weten, want in relatie met mijn oorspronkelijke bericht is jouw vraag mij dan volledig onduidelijk. 


Laten we het voor de overzichtelijkheid bij één topic houden.

Dus “poging 1” zeg maar.

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/opnames-afspelen-na-opgave-minuten-487707

Peter,

Gaan we het weer hebben over wat jij wilt en moet ik weer een nieuwe vraag stellen. Ik maak wel weer een nieuwe thread.  Het gaat niet over vroeger of later starten van een uitzending, waarmee jij dat topic overladen hebt. Dat intereseert me helemaal niet. 


Nee, daar gaan we het niet over hebben. Maar over forumregels die aangeven 1 topic over 1 onderwerp te starten i.v.m. de overzichtelijkheid. Je bent al een tijdje op dit forum dus snap ik werkelijk niet waarom je een tweede topic start over iets wat je zelf al in een ander topic gestart bent. Of vind je 2 gesprekken over het zelfde dan zelf overzichtelijk???

Waarom voel je je aangevallen? Nergens voor nodig. :slight_smile:


Dus een toevoeging na de keuze voor de opname als bijvoorbeeld “Starten na x minuten”. (x Staat hier voor het aantal minuten dat ingevuld moet worden maar dat kan best moeilijk zijn weer te geven dus niet exact .) 

Dan zou ik mijn standaard 5 minuten overslaan dus op deze manier automatisch kunnen laten verlopen. Nou… bij nader inzien mss wel handig. Maar dan stel ik 3 minuten in, want ik moet eigenlijk veel te vaak met die 5 minuten nog terugspoelen...


Het gaat om streams die wel degelijk te zien zijn.

Dat zijn dan de live streams?? Anders snap ik écht geen klap van je vraagstelling en moet je dus niet verbaasd zijn over de antwoorden die ik en wjb tot nu toe geven.

In je startbericht heb je het duidelijk over opnames en een feature “starten na x minuten", ik neem aan bij afspelen. Dat is waar ik tot op dit moment op ingegaan ben.

Ik had je tot nu toe hoog zitten met je duidelijke taal in je hulpverlening maar dit is een chaotische verwarring die je zelf schept. Door van terminologie te wijzigen.

Zoals het bij Netflix staat is niet te vergelijken met in eerste instantie 'live’ uitgezonden programma's. Dat gaat niet op.

Je zorgt zelf voor ultieme verwarring. Voor mij dus zinloos hier verder op in te gaan.

Het menu zegt Opnames. Via deze menukeuze kan je streams ophalen en tonen op je TV. Ik wil deze streams op een ander tijdpunt willen starten dan het vastgelegde beginpunt. 

Wat heeft dat te maken met “uitzendingen” en “beoogde uitzendtijd”  waar je dit topic volledig mee vol hebt gegooid. Dat is van geen enkel belang in de bij mij gewenste aanpassing. 

Moet iemand het nog begrijpen als jij jouw hobby in mijn topic dropt. 

Dit topic is volledig waardeloos geworden door over dit soort dingen te gaan argumenteren. 


 

Ik had je tot nu toe hoog zitten met je duidelijke taal in je hulpverlening maar dit is een chaotische verwarring die je zelf schept. Door van terminologie te wijzigen.

Zoals het bij Netflix staat is niet te vergelijken met in eerste instantie 'live’ uitgezonden programma's. Dat gaat niet op.

 

Peter,

Ik weet veel minder van wat NetFlix toont dan jij. Ik begaf me dus op glad ijs maar probeerde toch duidelijk te maken wat ik bedoelde want ik kreeg de indruk dat ik tegen een muur zat te schrijven en ik ben nu lang genoeg in dit forum om te weten wat er met dit soort topics gebeurt. En terrecht een moderator kan ook niet al die individuelen vele malen gequote berichten lezen. 

Ik ben voorzover ik weet zelf overigens nergens van terminologie veranderd.

Het menu is “opnames”, wat x later na opgave zou moet beginnen zijn de “media (video) streams”. Ik dacht dat ik daar zeer consequent in ben geweest.

  

 


Bij het terugkijken van een opnames wil ik de mogelijkheid om het terugkijken te kunnen starten vanaf x minuten vanaf het beginpunt van de stream.

Dat is dus precies wat ik al dacht.

Dan kom ik toch weer terug op mijn eerdere reactie, immers een opname wordt gemaakt vanaf vijf minuten voor aanvang van de uitzending. Standaard zou je dus vijf minuten na het begin van de opname kunnen beginnen.

Voor alle andere tijden is volgens mij handmatige actie benodigd immers je zult toch ergens moeten ingeven hoeveel minuten je wilt skippen en dat zal dan telkens anders zijn.

Die functionaliteit is, zoals ook al aangegeven door @PeterG, er eigenlijk al.

1) Kies voor "Kijk vanaf het begin".

2) Toets minuten 0 0 en druk op fast-forward.

 

Of mis ik soms nog iets?

By the way, stream of opname ... what's the difference.