Skip to main content

Het onderdeel opnames is  gemaakt conform een oude taperecorder. Mechanismes die het mogelijk maken om een video stream te laten starten na x minuten zijn alleen mogelijk als je tussentijds afbreekt. 

Wens: Kan er eens gekeken worden of er als het toch wordt aangepast er een feature bijkomt om op te kunnen geven: “Starten na x minuten”.

 

Dus slechts een wens. 

 

Admin: één topic is voldoende, tweede topic samengevoegd met deze.

Hoi Cor, ik begrijp dat je graag een gesprek wilt voeren over opnames afspelen. Echter het is niet nodig om hier meerdere topics over aan te maken. Het is hier een forum waarbij het doel is dat we met elkaar in gesprek gaan. Dan kan het ook gebeuren dat mensen dingen aandragen die jij niet relevant vindt. Echter, negeer die bijdragen dan. Het is niet de bedoeling om dan over precies hetzelfde een nieuw topic te openen. 

 

Vanuit KPN kan ik hierover in ieder geval het volgende aangeven:

Inderdaad is alles wat wij uitzenden een stream. Opnames zijn de facto niets anders dan een opgeslagen stream waar wij jouw account toegang tot geven als jij hebt gekozen voor ‘opnemen’. Die opgeslagen stream bevat voorloop- en uitlooptijd. Dit om te zorgen dat je niet per abuis iets mist van een programma als deze door de omroep eerder of later begint. We hebben geen optie om al direct bij het begin van het afspelen van een opname aan te geven dat je deze op een later punt wilt starten. Ik verwacht ook niet dat dit een optie gaat worden.


Bij het terugkijken van een opnames wil ik de mogelijkheid om het terugkijken te kunnen starten vanaf x minuten vanaf het beginpunt van de stream.

Dat is dus precies wat ik al dacht.

Dan kom ik toch weer terug op mijn eerdere reactie, immers een opname wordt gemaakt vanaf vijf minuten voor aanvang van de uitzending. Standaard zou je dus vijf minuten na het begin van de opname kunnen beginnen.

Voor alle andere tijden is volgens mij handmatige actie benodigd immers je zult toch ergens moeten ingeven hoeveel minuten je wilt skippen en dat zal dan telkens anders zijn.

Die functionaliteit is, zoals ook al aangegeven door @PeterG, er echter al.

1) Kies voor "Kijk vanaf het begin".

2) Toets minuten 0 0 en.druk op fast-forward.

 

Of mis ik soms nog iets?

 

 

Waar schrijf ik het heb over de gids. Het gaat over “Opnames” en de daarin af te spelen Media (video) Streams. Of het moet een verborgen feature zijn.

Peter spreekt in het door jouw gelinkte bericht duidelijk over begintijden van uitzendingen wat mij 0,0 interesseert. Dat stukje doorscrollen vind ik persoonlijk geen enkel probleem. 


Hoi Cor, ik begrijp dat je graag een gesprek wilt voeren over opnames afspelen. Echter het is niet nodig om hier meerdere topics over aan te maken. Het is hier een forum waarbij het doel is dat we met elkaar in gesprek gaan. Dan kan het ook gebeuren dat mensen dingen aandragen die jij niet relevant vindt. Echter, negeer die bijdragen dan. Het is niet de bedoeling om dan over precies hetzelfde een nieuw topic te openen. 

 

Vanuit KPN kan ik hierover in ieder geval het volgende aangeven:

Inderdaad is alles wat wij uitzenden een stream. Opnames zijn de facto niets anders dan een opgeslagen stream waar wij jouw account toegang tot geven als jij hebt gekozen voor ‘opnemen’. Die opgeslagen stream bevat voorloop- en uitlooptijd. Dit om te zorgen dat je niet per abuis iets mist van een programma als deze door de omroep eerder of later begint. We hebben geen optie om al direct bij het begin van het afspelen van een opname aan te geven dat je deze op een later punt wilt starten. Ik verwacht ook niet dat dit een optie gaat worden.

Erik,

Precies wat ik bedoelde, maar ik mag het toch wel vragen?

:grin:  

Knap dat je het nog gevonden hebt tussen al die rommel

:heart_eyes:


Waar schrijf ik het heb over de gids. Het gaat over “Opnames” en de daarin af te spelen Media (video) Streams. Of het moet een verborgen feature zijn.

Heb ik het over de gids dan?

Nee, ik heb het net als jij over opnames. Bij opnames die je gedeeltelijk al gekeken hebt krijg je ook de vraag of je die weer vanaf het begin wilt kijken.

 

Peter spreekt in het door jouw gelinkte bericht duidelijk over begintijden van uitzendingen wat mij 0,0 interesseert. Dat stukje doorscrollen vind ik persoonlijk geen enkel probleem. 

Met alle respect, maar wat interesseert je dan wel?

Je wilt toch vanaf x minuten na aanvang van de opname (start van de stream) gaan kijken?

Ja toch, of bedoel je toch nog iets anders?

Dus je wilt een optie "Kijken vanaf x minuten na aanvang"?

Klopt toch wat ik zeg, of niet?

Als je voor die optie zou kunnen kiezen dan moet je dus vervolgens het aantal minuten ingeven en bijvoorbeeld de play of OK knop indrukken.

Dat zijn dan toch precies evenveel handelingen als het kiezen voor "Kijken vanaf het begin" om vervolgens de minuten in te toetsen en op fast-forward te drukken.

Het resultaat is volgens mij precies hetzelfde of begrijp ik je echt niet?


Waar schrijf ik het heb over de gids. Het gaat over “Opnames” en de daarin af te spelen Media (video) Streams. Of het moet een verborgen feature zijn.

Heb ik het over de gids dan?

Nee, ik heb het net als jij over opnames. Bij opnames die je gedeeltelijk al gekeken hebt krijg je ook de vraag of je die weer vanaf het begin wilt kijken.

 

Peter spreekt in het door jouw gelinkte bericht duidelijk over begintijden van uitzendingen wat mij 0,0 interesseert. Dat stukje doorscrollen vind ik persoonlijk geen enkel probleem. 

Met alle respect, maar wat interesseert je dan wel?

Je wilt toch vanaf x minuten na aanvang van de opname (start van de stream) gaan kijken?

Ja toch, of bedoel je toch nog iets anders?

Dus je wilt een optie "Kijken vanaf x minuten na aanvang"?

Klopt toch wat ik zeg, of niet?

Als je voor die optie zou kunnen kiezen dan moet je dus vervolgens het aantal minuten ingeven en bijvoorbeeld de play of OK knop indrukken.

Dat zijn dan toch precies evenveel handelingen als het kiezen voor "Kijken vanaf het begin" om vervolgens de minuten in te toetsen en op fast-forward te drukken.

Het resultaat is volgens mij precies hetzelfde of begrijp ik je echt niet?

 

Kijk gewoon even wat Erik schreef. Precies wat ik bedoelde en helder door hem verwoord. 


Kijk gewoon even wat Erik schreef. Precies wat ik bedoelde en helder door hem verwoord. 

Volgens mij zeggen @Erik_ en ik zo ongeveer hetzelfde.

Ik (of eigenlijk @PeterG) geef je daarbij echter een eenvoudige manier om precies te bereiken wat je wilt bereiken namelijk "een opname (stream) vanaf x minuten van het begin gaan kijken".


Kijk gewoon even wat Erik schreef. Precies wat ik bedoelde en helder door hem verwoord. 

Volgens mij zeggen @Erik_ en ik precies hetzelfde.

Ik geef je daarbij echter een eenvoudige manier om precies te bereiken wat je wilt bereiken namelijk "een opname vanaf x minuten van het begin gaan kijken".

Jammer dan, Erik schrijft: “We hebben geen optie om al direct bij het begin van het afspelen van een opname aan te geven dat je deze op een later punt wilt starten. Ik verwacht ook niet dat dit een optie gaat worden.”

En de manier waarop hij het beschrijft is zeer profesioneel. 

Ik me niet aan de indruk ontrekken dat je hier bewust aan het trollen bent. 

Voelde je je aangesproken in die vorig thread met dat slotje. Dat is je eigen interpretatie, ik was niet bewust naar een persoon aan het kijken. Eigenlijk wel hautain om te denken dat het over jou ging.   

 

 


Ik me niet aan de indruk ontrekken dat je hier bewust aan het trollen bent. 

Wat een onzin, ik probeer alleen maar te begrijpen wat je bedoelt en mee te denken over de vraag die je stelt.

 

Voelde je je aangesproken in die vorig thread met dat slotje.

Die thread deed mij natuurlijk helemaal niets, het was mijn eigen voorstel om daar een slotje op te zetten en jouw opmerking was ik al lang weer vergeten. Ik denk dat jij daar meer mee bezig was dan ik. 


Het klopt dat Peter en wjb inderdaad hetzelfde zeggen als ik, alleen dan wat uitgebreider. We hebben, zoals ik benoemde, geen 1-druk-op-de-knop optie om een vaste tijd naar voren te springen en vanaf dat moment te kijken.

Maar je kunt dit handmatig wel doen op de manier die al is benoemd door Peter en wjb. Je typt dan het aantal minuten in dat je naar voren wilt, en drukt op OK of de » knop. 

 


Het klopt dat Peter en wjb inderdaad hetzelfde zeggen als ik, alleen dan wat uitgebreider. We hebben, zoals ik benoemde, geen 1-druk-op-de-knop optie om een vaste tijd naar voren te springen en vanaf dat moment te kijken.

Maar je kunt dit handmatig wel doen op de manier die al is benoemd door Peter en wjb. Je typt dan het aantal minuten in dat je naar voren wilt, en drukt op OK of de » knop. 

 

Erik,

Ik heb geprobeerd wat wjb schreef. Maar er is geen “Kijken vanaf het begin” bij opnames, dit verwarde nog meer.  Door de discussie over aanvangstijden van programmas en dat het probleem ligt bij de uitzendgemachtigden tussen Peter en wjb heb ik verkeerd begrepen wat Peter over dit versneld afspelen van de streams schreef (sorry Peter). 

Ik heb gevonden wat Peter schreef en dat meer uitgebreid geprobeerd. Wat Peter schreef werkt wel. Het is niet een keer. Als je een getal intypt als de stream afspeelt, komt er in beeld de uren, minuten en uren die je wilt skippen. (Ik had de indruk dat als ik eerst de stream stopte het beter ging).

Je moet wel heel erg snel zijn om het te zien en het te gebruiken maar verder werkt het zoals ik wens.

Jammer dat er geen aanduiding is in het info deel van opnemen is. Ik neem aan dat het een functie was waar men bij KPN niet zo tevreden mee is want als je het doet is het toch wel een beetje een soort rad van avontuur. 

Maar als je dat weet zal er best mee zijn te werken. 


Je moet wel heel erg snel zijn om het te zien

Ik weet niet op hoeveel seconden je de infobalk danwel minigids op tonen hebt staan. Hier 5 seconden. Dat is ruim voldoende voor telkens het volgende cijfer. Minimaal is 3 seconden. Het lijkt me dat je dan ook niet 'heel erg snel’ hoeft te zijn. Maar dat is wsl persoonlijke perceptie.

De skip functie bij opgave minuten/seconden gewoon gebruiken v.u. lopende opname. Dat bevalt mij het beste. Zeker niet stoppen; hooguit pauzeren. En dan gebruiken. Kan ook.

vb. 5 en halve minuut vooruit tijdens opname afspelen:

typ in 5 3 0 en dan :fast_forward:

Psst, voor reclameblokken op RTL 4 en SBS 6 doe ik altijd 8 minuten.


Ik geprobeerd wat wjb schreef. Maar er is geen “Kijken vanaf het begin” bij opnames, dit verwarde nog meer. 

Is er geen "Kijken vanaf het begin", dat is nieuw voor me.

Dus nogmaals:

1) Kies voor "Kijk vanaf het begin".

2) Toets minuten 0 0 en druk op fast-forward.

Ziedaar, het terugkijken start het ingegeven aantal minuten vanaf het begin en dat is volgens mij precies wat je wil immers...

Bij het terugkijken van een opnames wil ik de mogelijkheid om het terugkijken te kunnen starten vanaf x minuten vanaf het beginpunt van de stream.

 

Over welke discussie heb je het in de onderstaande opmerking?

...Door de discussie over aanvangstijden van programmas en dat het probleem ligt bij de uitzendgemachtigden tussen Peter en wjb heb ik verkeerd begrepen wat Peter over dit versneld afspelen van de streams schreef...

 


Aan een moderator. 

Wjb is duidelijk bezig met een persoonlijke aanval op mij omdat ik heb geschreven dat we in Nederland niet via KPN moeten overgaan op censuur van Fox News. 

Hoewel ik het antwoord van wjb heel eenvoudig belachelijk kan maken, onthoudt ik me hiervan. Het is duidelijk alleen maar trollen. 


Met alle respect @CorL, maar waarom denk je dat nu toch? Ik heb echt helemaal niets tegen je en ik zal ook nooit iemand op dit forum persoonlijk aanvallen, dat ligt niet in mijn aard.

Ik snap echt niet hoe je tot die gedachte bent gekomen.

 

In mijn vorige bericht laat ik je zien dat "Kijken vanaf het begin" bij opnames dus echt bestaat in de hoop dat je er wat aan hebt. Dat doe ik oprecht met de beste bedoelingen.

Daarnaast stel ik een vraag over een vermeende discussie die ik echt niet kan terugvinden in dit topic.

 

Als je overigens mijn antwoord belachelijk wilt maken, ga gerust je gang, ik zit er niet mee. :wink:

 


Wjb, 

Jouw constante vragen zonder feitelijke informatie tonen typisch een troll. Wat je vraagt heb ik al meerdere keren beantwoord en het enige dat je tig keer schreef was dat je het niet begreep. 

Mijn vraag is al in het eerste bericht van Peter al beantwoord en als de off topic discussie tussen Peter en jou niet het geval was geweest had ik direct Peter kunnen bedanken met zijn toevoeging aan mijn kennis. 

Al jouw berichten hebben alleen maar tot verwaring bij mij geleid. 

En weet je wat. In deze thread ben ik de OP. (Auteur) 

Het is heel jammer, want wat Peter heeft getoond is best een bijdrage in het gebruik. Maar via dit trollen lukt het je toch om het voor iedereen onzichtbaar te maken. 

 


Mijn vraag is al in het eerste bericht van Peter al beantwoord en als de off topic discussie tussen Peter en jou niet het geval was geweest had ik direct Peter kunnen bedanken met zijn toevoeging aan mijn kennis. 

Welke discussie tussen Peter en mij?

Er is in dit topic helemaal geen discussie geweest tussen Peter en mij.

Kan jij een link plaatsen naar het bericht waar die "discussie" start?

 

Al jouw berichten hebben alleen maar tot verwaring bij mij geleid. 

Ik hoop wel dat je ondertussen weet hoe je een opname x minuten vanaf het beginpunt kunt starten.