Skip to main content

Met de ITV app kan mijn vriendin op haar tablet als ze hier is wel opgenomen uitzendingen van Eastenders (BBCFIRST) kijken maar als ze thuis is niet. Krijgt dan een melding van "fout in videoā€¯ zoiets. Andere opnames zijn geen probleem. Weet iemand wat daar de oorzaak van is?

Hoi @Cor1950, welkom.Ā 

Wat lastig is dat de opnames via de tv ontvanger niet afspelen. Speelt dit probleem zich ook af op andere opnames van BBC First? Probeer de TV-ontvanger eens te resetten, alle opnames blijven dan behouden.Ā 

Ik hoor graag of dit lukt.Ā 


@Hanna_Ā , dit gaat niet over een kpn TV-ontvanger, maar over de app op een tablet.


@Henk2304, scherp! Ik denk dat ik het dan verkeerd heb begrepen. Zoals ik het interpreteer werkt het bekijken van de opname wel via de app maar niet thuis via de Tv-Ontvanger. Maar het kan natuurlijk ook alleen op de tablet spelen.Ā 

Ā 


@Hanna_Ā , als de vriendin van TS haar tablet gebruikt met het abonummer van TS, kan ze daarmee dan alleen inĀ het thuisnetwerk van TS kijken of ook in haar eigen thuisnetwerk (van wellicht zelfs een andere provider)?Ā Bij slimfoons werkt de app ook buitenshuis, maar is dat met tablets ook het geval? En met de browserversie (op laptops/pc's)?

Ik weet dat de app voor (LG en Samsung) tv's alleen in het eigen thuisnetwerk werken.


Bij slimfoons werkt de app ook buitenshuis, maar is dat met tablets ook het geval?Ā En met de browserversie (op laptops/pc's)?

Op een tablet werkt de iTV app uiteraard ook buitenshuis. Hetzelfde geldt voor de browserversie. Vraag is wel of je ook opnames buitenshuis mag kijken voor BBC Fiirst. Er zijn meer zenders die buitenshuis wel live te kijken zijn maar waarvoorĀ geen uitgesteld kijken (terugkijken/opnames) mogelijk is.


Ik kan thuis niet eens opnamen van BBC First kijken via de APP. In de Samsung-tv, de smartphone en de laptop en dus ook niet op de tweede tv die uitsluitend via Chromecast is verbonden. Ik denk dan ook dat je ze thuis via de ontvanger bekijkt.

Opnamen van BBC First kan je alleen kijken via je eigen tv-ontvanger.Ā 

Quote van Breedbeeldweetjes, KPN mobiel tv kijken.

Verder zijn opnamen van BBC First, de Vlaamse zenders, SBS 9 en last but not least de Duitse alleen via de decoder te bekijken.


Dat is het nou juist, ik kan thuis WEL alle opnames van Eastenders van BBCFirst gewoon kijken via de ITVapp op het tablet, dus is via wifi en heeft dus niets met de tv ontvanger te maken. De app controleertĀ toch niet of je wel viaĀ je wifi thuis kijkt?


De app controleertĀ toch niet of je wel viaĀ je wifi thuis kijkt?

Ja, dat doet ie wel. Zo kan je bijvoorbeeld BBC One en Two en de Belgische zenders buitenshuis niet kijken. Ook niet via iemand andersā€™ wifi.

Ā 

ik kan thuis WEL alle opnames van Eastenders van BBCFirst gewoon kijken via de ITVapp op het tablet

Volgens mij is Eastenders op BBC ONE. En die is buitenshuis HELEMAAL NIET BESCHIKBAAR. Noch live noch opnamen.


Ja fout van mij, Eastenders is op BBC 1.

Ik begrijp nu dus dat de ITVapp gelinkt is aan mijn wifi thuis, dan is mijn vraag beantwoord lijkt het. Dan zijn er bepaalde restricties voor wifi netwerken elders. Dank voor de respons!


Dan zijn er bepaalde restricties voor wifi netwerken elders.

Niet alleen voor wifi netwerken maar ook voor kijken via 4G.

In de gids is er ook niet voor niets een optie om alleen de zenders zichtbaar te maken die buitenshuis gekeken kunnen worden.

Ā 


Wel grappig om te vermelden, in het begin kon mijn vriendin WEL thuis op haar tablet naar opnames van Eastenders (BBC One!) kijken.

Kennelijk is er daarna in de ITV app iets "verbetertā€¯ Dank je wel KPN maar had niet gehoeven ;-)Ā 


Het lukt mij ook wel om buitenshuis naar BBC One te kijken.

Als je eerst "thuis" gekeken hebt en de iTV app is niet uit het geheugen geweest dan is de kans groot dat de app na activeren denkt nog steeds "thuis" te zijn ookal ben je via een ander netwerk aangesloten. Dat is een bug in de iTV app enĀ het zou maar zo kunnen verklaren waarom het soms lukt buitenshuis zenders en opnames te bekijken die eigenlijk alleen thuis bekeken zouden mogen worden.


Dank wjb, gaan we eens uitproberen, dit niet lezen hoor KPN ;-)


En als je altijd succes wilt hebben, dan is een VPN vereist.

Mijn jongste dochter woont in Gent en gebruikt een VPN verbinding met onze Synology NAS thuis om via de iTV app zenders te kunnen kijken die buitenshuis niet gekeken kunnen worden. Mijn oudste dochter woont in Zuid Afrika en zij gebruikt altijd een VPN verbinding voor het kijken via de iTV app.


Super wjb dat dat kan via VPN voor je dochters! Als ik ga emigreren zal ik je wel vragen hoe dat moet ;-)