Skip to main content

Opnames van BBC first zijn wel terug te kijken op een android apparaat, maar niet op een apple apparaat. iPhone Xs.

iOS-versie 16.4

Tablet, smartphone?

Heeft meer te maken met de app denk ik. 

Opnames van bbc First zijn ook op een Samsung tv niet te kijken met de app van kpn.


Bedankt voor je reactie. Op mijn Samsung smartphone en tablet kan ik de opnames wel terugkijken. Mijn vrouw heeft een iPhone en daarop lukt het niet. Als we beiden tv willen kijken leent ze mijn tablet. Is geen probleem, maar ik zou willen weten hoe het zit. Bij de KPN klantenservice adviseerden ze om het op dit forum te proberen.


Het Apple apparaat moet minimaal iOS 12 hebben. Ouder wordt niet meer ondersteunt. Maar kan nog wel (deels) werken natuurlijk. 

Op mijn Samsung tv, met de app daarin, kan het ook niet.

Op zich zou het in de app op een iPhone wel moeten werken met opnames van bbc First. Lijkt mij. 

Is het een wat oudere iPhone?

Gelukkig nog genoeg andere apparaten waarop het kan. 

Een moderator zal dit vast wel doorgeven aan het TV apps team. 

En zo'n telefoon scherm is toch te klein om 'lekker' een aflevering of film te kijken? Ik cast alleen maar met mijn telefoon. En opnames inplannen ook. 

NOTA BENE 

Je kan ook de website http://tv.kpn.com in de browser van de telefoon gebruiken. 


Live kijken naar  BBC First kan wel op de KPN TV app op de iPhone, maar opnames terugkijken lukt niet. Hetzelfde geldt voor de website waarop helemaal geen opnames zijn te bekijken.

Het betreft een 5 jaar oude iPhone met IOS update 16.4.1.

Dit als voorbeeld. We hebben ook een iPad Air2 met IOS update 15.7.5. Dus allebei boven IOS 12.

Ik hoop dat de moderator een verklaring heeft voor het feit dat op de smartphone en tablet van Samsung de opnames wel zijn terug te kijken.


Ja, raar.

Het lukt dus op de iPhone ook niet via de browser? Met de website?

Hopelijk kan @TijtheMan  aangeven waarom opnames van BBC First niet op je Apple apparaten te zien zijn. 

( en eerder gaf ik al aan dat het op een Samsung televisie ook niet lukt helaas)


Ik heb als test zojuist een opname gemaakt van "Death in Paradise" (BBC First) en die kan ik zowel via de site als via de KPN TV app op mijn Android tablet (buitenshuis) terugkijken.


Op mijn Samsung tv kan ik de opnames wel bekijken (ben erop geabonneerd). Niet via de KPN-TV app die ik op de tv gezet heb, maar dat gaat geloof ik niet via Android.


Op mijn Samsung tv kan ik de opnames wel bekijken (ben erop geabonneerd). Niet via de KPN-TV app die ik op de tv gezet heb, maar dat gaat geloof ik niet via Android.

Hoe moet ik dit bericht lezen?

Via welke app op jouw Samsung TV kan je die opnames dan wel bekijken?

En ik neem aan dat je onder die KPN-TV app de smart-TV app voor Samsung bedoelt, klopt dat?


Samsung tv werkt via besturingssysteem Tizen.


Samsung tv werkt via besturingssysteem Tizen.

Dat weet ik, maar met welke app kan je die opnames dan wel bekijken?

De KPN-TV app zal wel de smart-TV app zijn want een andere app van KPN is er niet voor een Samsung TV.


Op mijn Samsung tv kan ik de opnames wel bekijken (ben erop geabonneerd). Niet via de KPN-TV app die ik op de tv gezet heb, maar dat gaat geloof ik niet via Android.

Als ik de app KPN iTV gebruik in mijn Samsung tv krijg ik inderdaad bij opnames van BBC First “deze opname kun je alleen via de tv-ontvanger kijken”.

En ja, als ik die tv-ontvanger gebruik werkt het natuurlijk wel op de Samsung 😏

 


Sorry voor de verwarring. Terugkijken van opnames van bbc first lukt wel met de kpn tv app op smartphone en tablet van Samsung, maar niet met de kpn tv app op iphone en ipad. Terugkijken op de tv ontvanger is ok. 


Hopelijk komt er helderheid, maar even nog niet. De wachtrij is momenteel 4 dagen voor een kpn moderator. 

 


Ik heb de tijd. Moet ik de moderator zelf op het emailadres om een antwoord vragen of leest hij dit forum ook.


Ze zijn op het forum. Komen nog op dit topic. 


Goedemiddag,

Het betreft hier een incorrecte werking/inrichting op het backend. De betreffende opnames zouden op android devices ook niet te kijken mogen zijn en dit wordt (op termijn) ook gelijk getrokken met hoe het nu is voor iOS.


TijtheMan schrijft: De betreffende opnames zouden op android devices ook niet te kijken mogen zijn

Hè, wat flauw…. 😪 Ik vind het al zo irritant dat opnames van bbc first niet op de app in de Samsung tv beschikbaar zijn.

Gelukkig wel op de Android-TV in de slaapkamer (Nokia box 8000).


Jammer, ik hoop dat het niet door mijn vraag komt! Je zou verwachten dat een incorrecte werking/inrichting op het backend weer van incorrect naar correct wordt veranderd.


Je zou verwachten dat een incorrecte werking/inrichting op het backend weer van incorrect naar correct wordt veranderd.

Dat gebeurt dus ook legt TijtheMan uit.

Het is niet de bedoeling dat opnames van bbc first via online bekeken kunnen worden. Dat is wel het geval via Android wat incorrect is. Ook via Android worden ze straks niet meer beschikbaar, wat dus correct is. Kennelijk volgens de afspraken met de zender mag dat alleen via de ontvanger(s).


Er gaan t.a.v. opnames nog wel een paar andere dingen niet goed maar dat ga ik hier maar niet vermelden want dan gaat @TijtheMan er ook voor zorgen dat dat “gecorrigeerd” wordt.


Goedemiddag @Paul16,

Het komt niet door je vraag hoor 😉 . Het is iets wat we al wat langer in beeld hebben, maar nog niet eerder hebben kunnen “herstellen”.

@wjb, nu ben ik dan toch wel een beetje sgieuwnierig wat er dan nog meer niet goed gaat :)


@wjb, nu ben ik dan toch wel een beetje sgieuwnierig wat er dan nog meer niet goed gaat :)

Als je belooft om het niet verder te vertellen. 🤐

Als je via de app of op de site een lopende uitzending opneemt dan wordt deze vanaf het begin opgenomen. Erg handig als je je te laat bedenkt dat je een programma op wilt nemen.


Hoi @TijtheMan 

Ik neem aan dat opnames van BBC First wel beschikbaar blijven via de SMART-TV apps Android-TV, WebOS, FireTV en hopelijk ook eindelijk binnenkort de Samsung tv (Tizen).
En ook via de website http://tv.kpn.com !

Maar dus niet meer via de mobiele apps begrijp ik.

?????


Goedemiddag,

Het betreft hier een incorrecte werking/inrichting op het backend. De betreffende opnames zouden op android devices ook niet te kijken mogen zijn en dit wordt (op termijn) ook gelijk getrokken met hoe het nu is voor iOS.

En inmiddels dus nergens meer online te bekijken sinds woensdag ( 19 april '23). 😢.

Alleen via kpn decoder.


Maar wat is dan eigenlijk de reden dat het 'incorrect' is dat het voor 19 april jl nog wel werkte?

(tegenwoordig geen extra kastjes/kabels/etc meer ivm slimme tv's met apps, dus; en nu?)