Skip to main content

Goedemiddag,

We hebben een nieuwe LG Smart tv. Ik heb enkele opnames aangezet en sommige kan ik niet bekijken op de tv. Ik krijg de melding ‘Deze opname kun je alleen op de tv ontvanger bekijken’. Voorheen had ik nog een oude Samsung waarop ik de opnames kon bekijken, maar die is ook vervangen door een Smart tv. Ik kan dus niet via de app op de tv of via internet de opnames bekijken.

Hoe kan ik nu wel de opnames bekijken?

Ik heb wel de tv kastjes aan de twee smart tv’s gekoppeld. Is dat überhaupt wel nodig om tv te kunnen kijken? Is het niet verstandig 1 van die kastjes weer aan de oude Samsung te hangen, zodat ik de opnames zo kan bekijken.

Sowieso zou ik nooit maar dan ook nooit adviseren om de app te gebruiken.  De beeldkwaliteit is echt veel minder dan kijken met de tv ontvanger. Er worden vaker problemen gemeld. De app is gewoon geen volwaardige vervanging voor de tv ontvanger. 


Ik zou dus de KPN ontvanger gewoon aansluiten op uw lg tv. Dan kunt u de opnames terugvinden.


Maar hoe kom ik bij de KPN ontvanger op de opnames te bekijken? Ik kijk geen tv via de app, maar ik klik op het pictogram tv van LG zelf. Ik zet alleen via de app de opnames aan. Ik kijk alleen streaminsdiensten zoals Netflix via de apps.


U heeft de tv ontvanger als het goed is aangesloten op tv met een hdmi kabel. Bijvoorbeeld op hdmi ingang 1. U zal dan met de afstandsbediening op zoek moeten naar ingang hdmi. Is er een knopje tv op de afstandsbediening?


U heeft de tv ontvanger als het goed is aangesloten op tv met een hdmi kabel. Bijvoorbeeld op hdmi ingang 1. U zal dan met de afstandsbediening op zoek moeten naar ingang hdmi. Is er een knopje tv op de afstandsbediening?

Heb je dit geprobeerd @Sapsie? Staat je tv op de juiste Source voor de ontvanger?


Ik heb inderdaad de ontvanger via hdmi gekoppeld en zo kijk ik ook tv. Dat heb ik gecontroleerd voor de zekerheid. Ik heb alleen geen idee hoe ik dan bij de opnames moet komen. Of moet ik dan de afstandsbediening van KPN gebruiken? Ik gebruik de afstandsbediening van de tv. Gister toevallig de nieuwe smart tv aangesloten op de kamer van mijn dochter en daar moesten we twee afstandsbedieningen gebruiken en zij kwam wel bij de opnames. Dus ik kan nu altijd daar nog alles bekijken.


Ja je moet onze afstandsbediening gebruiken. Je klikt dan op Menu > Opnames. En zie daar de door jou gemaakte opnames. 


Ja, dat was de truc. Opgelost! Bedankt voor de hulp.


Helemaal top. 

Mocht er nog weer iets zijn, laat het dan weten.