Skip to main content

Het lijkt mij inderdaad niet dat het probleem tv-gerelateerd is.
Op 27 mei 2021 heb ik met KPN gebeld over dit zelfde probleem. Omdat ik toen nog een oude versie had van het itv-kastje (Motorola) kreeg ik het nieuwe itv-kastje toegestuurd (Arris vip5202). Dit heb ik geïnstalleerd en het probleem leek verholpen. Sinds deze week begint het probleem echter opnieuw bij het terugkijken en afspelen van opnames.

 

*admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Het lijkt mij inderdaad niet dat het probleem tv-gerelateerd is.
Op 27 mei 2021 heb ik met KPN gebeld over dit zelfde probleem. Omdat ik toen nog een oude versie had van het itv-kastje (Motorola) kreeg ik het nieuwe itv-kastje toegestuurd (Arris vip5202). Dit heb ik geïnstalleerd en het probleem leek verholpen. Sinds deze week begint het probleem echter opnieuw bij het terugkijken en afspelen van opnames.

Dit topic gaat over de iTV app maar zo te lezen heb jij het over het terugkijken van opnames op de TV ontvanger zelf.

Krijg je een foutmelding?


Idd gaat het bij mij over het itv kastje zelf. Het beeld bevriest, soms kan ik met de afstandsbediening dan uit de opname en opnieuw het terugkijken starten, soms reageert het itv kastje niet meer op de afstandsbediening.


Er is geen foutmelding


Helder.

Ik hoop dat er op korte termijn een moderator van KPN zal reageren om dit op te pakken.


Hoi @Gert-dh, het probleem is dus weer terug. Dat is wel balen. Heb je de ontvanger al eens een reset gegeven? Dat is namelijk vaak de oplossing hiervoor. Ik hoor graag of dat geholpen heeft. 


Deze ontvanger heeft geen aan/uit knop. Op een ander deel van dit forum vond ik dat de 5202 kan worden gereset vanuit het tv instellingen-menu. Er zijn daar meer mogelijkheden; ik heb gekozen door "Frisse start” (fabrieksinstellingen). Er was daarbij op de tv niets te zien; een en ander eindigde met (alleen) de melding dat er geen zenders gevonden konden worden; geen mogelijkheden om iets anders te kiezen. Nadat ik de spanning er 20 seconden af had gehaald, kreeg ik weer het totale scherm te zien (meteen de nieuwste updates). Echter bij het terugkijken van een programma stapte de itv uit de opname na circa 50 minuten kijken en ging verder met het actuele programma op de gekozen zender. Toen ik daarna weer opnieuw terugkeek vanaf het punt vlak voor de crash, liep het terugkijken wel gewoon door.
Wel anders dus als voorheen, maar nog steeds niet goed.


Hoe is de ontvanger aangesloten op de router?

Gewoon met een kabel rechtstreeks of gebruik je er iets tussen?

Een switch, wifi versterker of de zogenaamde draadloze verbindingsset?


De itv zit op een switch die met een utp kabel is aangesloten op een Experia V10A. Maar zou dat daaraan kunnen liggen? Met gewoon tv kijken is er nooit dit probleem.

 

 


Ik zal het proberen zonder de switch ertussen.


Welke switch gebruik je? Ondersteund die wel IMGP snooping, zo niet is dat je probleem.


Vanavond zonder de switch een aantal malen hetzelfde probleem.


Dus nu rechtstreeks op het modem aangesloten? Wil je het modem eens opnieuw opstarten door deze stroomloos te maken en daarna de ontvanger nog eens te resetten. Zo maakt alles even helemaal een nieuwe verbinding met het netwerk. Ik ben benieuwd of dat voor de oplossing zorgt, anders gaan wij verder kijken. 


Mijn switch is de HP V1405-5


@Gert-dh Ik heb even gezocht, is een unmanaged switch en nergens is te ontdekken of die IGMP snooping ondersteund dus zal die dat niet aan boord hebben, je hebt namelijk kans dat die HP je netwerk stoort, is nogal een oudje als ik het zo lees.

Ik denk als je de switch voor een Netgear GS105Ev2 wisselt je van alle problemen af bent, onder andere via KPN te koop: https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pos=219

Ik heb even gekeken, KPN is de goedkoopste als ze geen verzendkosten erbij rekenen, anders kan het voor 32,50 euro in huis inclusief verzendkosten.

https://tweakers.net/pricewatch/263447/netgear-prosafe-gigabit-plus-gs105e.html

Ze leveren allemaal de v2 variant, de v1 is al sinds 2017 uit de handel.

P.S. TP link heeft ook een 105E switch, die veroorzaken nogal wat problemen die is wel iets goedkoper maar niet probleemloos.


Dus nu rechtstreeks op het modem aangesloten? Wil je het modem eens opnieuw opstarten door deze stroomloos te maken en daarna de ontvanger nog eens te resetten. Zo maakt alles even helemaal een nieuwe verbinding met het netwerk. Ik ben benieuwd of dat voor de oplossing zorgt, anders gaan wij verder kijken. 


Ik heb deze acties uitgevoerd en inderdaad lijkt het geholpen te hebben. Mocht het toch weer mis gaan dan zal ik dit hier melden. De itv staat nu rechtstreeks met een utp kabel op de Experia.


@Gert-dh Ik heb even gezocht, is een unmanaged switch en nergens is te ontdekken of die IGMP snooping ondersteund dus zal die dat niet aan boord hebben, je hebt namelijk kans dat die HP je netwerk stoort, is nogal een oudje als ik het zo lees.

Ik denk als je de switch voor een Netgear GS105Ev2 wisselt je van alle problemen af bent, onder andere via KPN te koop: https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pos=219

Ik heb even gekeken, KPN is de goedkoopste als ze geen verzendkosten erbij rekenen, anders kan het voor 32,50 euro in huis inclusief verzendkosten.

https://tweakers.net/pricewatch/263447/netgear-prosafe-gigabit-plus-gs105e.html

Ze leveren allemaal de v2 variant, de v1 is al sinds 2017 uit de handel.

P.S. TP link heeft ook een 105E switch, die veroorzaken nogal wat problemen die is wel iets goedkoper maar niet probleemloos.


Dank voor dit uitvoerige antwoord.
Het blijft wel raar dat het jarenlang gefunctioneerd heeft met die switch ertussen.


Dank voor dit uitvoerige antwoord.
Het blijft wel raar dat het jarenlang gefunctioneerd heeft met die switch ertussen.

Dat is niet zo raar. Vroeger werd er een andere techniek gebruikt, zonder IGMP snooping. KPN heeft de techniek met IGMP snooping langzaam door de jaren heen ingevoerd. Zo kan het dus gebeuren dat deze switch bij u dus nog heel lang gewerkt heeft, maar nu niet meer.

Maar volgens mij word IGMP snooping alleen gebruikt bij live tv kijken. Niet bij opnames terug kijken. En het probleem speelt bij opnames terug kijken?


Inderdaad, bij gewoon tv-kijken is er geen probleem, alleen bij terugkijken en het afspelen van een opname. Als het een tijd goed werkt, ga ik de switch er weer eens tussen zetten, kijken wat er gebeurt.


Inmiddels enige weken geleden de switch er weer tussen gezet. Alles functioneert prima.