Skip to main content

Deze problemen doen zich nu enige weken voor. Ik heb 3 Arris 2952 V2 kastjes. Altijd subliem gewerkt, maar nu blijft de tv hangen bij terugkijken en bekijken opnames. Alles geprobeerd zoals elk kastje opnieuw opgestart, laatste software gedownload, ook de frisse start uitgevoerd. De storing blijft. Mijn Experiabox gerest. Dus verder weet ik het niet meer.

Hoor graag wat te doen,

Martin

Admin: eigen topic aangemaakt

 

@MJvdM 

Hoe is de Arris 2952 met de Experiabox of Box12 verbonden?

Ik begrijp dat het probleem op alle 3 de kastjes zit? 

 

Vul ook je profiel van dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan kan ook een moderator het voor je nakijken.

I.v.m. drukte kan dat een paar dagen duren. 


Hallo Joop 2011, de kastjes zijn via cat-kabel met RJ 45 pluggen verbonden met de Experia box V10.

Nooit last gehad en nu sinds een aantal weken bij terugspelen van opnames en terugkijken haperingen.

 

 

 

 

 


@MJvdM 

Dus alle 3 de KPN tv ontvangers Arris 2952 zijn met een CAT5 kabel verbonden met de Experiabox V10

Er zit niets tussen.

 

Vul je profiel gegevens van dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderator het voor je nakijken.

I.v.m. drukte kan dit een paar dagen duren. 


Er zit wel een Netgear Plus Switch Pro Safe GS105E tussen


Er zit wel een Netgear Plus Switch Pro Safe GS105E tussen

 

Dat is geen probleem, deze ondersteund IGMP Snooping.

Ik heb deze er ook tussen en alles werkt goed. 

 

Vooral een DVS (draadloze verbindingsset via het 230 volt netwerk) geeft meestal veel problemen.

 


Is hier niet aan de orde. Dus veel verder ben ik niet gekomen. Afwachten of het vanzelf overgaat of KPN verzoeken om een nieuwe set te sturen? Heb jij enig idee?

 


@MJvdM 

Wacht even op een moderator.

Heb je jouw profiel al compleet ingevuld? 


OK doe ik, dank je wel voor de adviezen.


Goedemorgen @MJvdM en bedankt voor jouw bericht!

Begrijp ik het goed dat je op alle 3 tv ontvangers precies hetzelfde probleem ervaart? En speelt dit probleem bij alle opnames die je maakt en bij alle programma's die je probeert terug te kijken? Of gaat het om specifieke programma's/zenders waarmee je problemen ervaart? Als het probleem inderdaad op alle 3 tv ontvangers speelt, dan vermoed ik dat er iets anders aan de hand is en dat het omruilen van de ontvangers geen soelaas gaat bieden. En hoe is het de afgelopen dagen gegaan met het terugkijken van programma's en opnames?


Goedemorgen, helaas is het op alle drie de tv ontvangers. Geen onderscheid in programma of zender. Lijkt de laatste dagen iets minder frequent voor te komen, maar gisterenavond bleef na pauzeren na enige tijd het beeld weer hangen. Daarna verscheen er een groen bericht met een code 601 en opdracht sluit dit bericht. Programma ging verder, maar had een stuk overgeslagen. 

 


Al weer enige tijd geleden dat dit probleem speelde. In de tussentijd weer de Experia Box gereset en de ontvangers idem. Tot op heden geen klachten meer. Onbegrijpelijk, maar gelukkig.


Al weer enige tijd geleden dat dit probleem speelde. In de tussentijd weer de Experia Box gereset en de ontvangers idem. Tot op heden geen klachten meer. Onbegrijpelijk, maar gelukkig.

Dat is natuurlijk positief @MJvdM en dank ook voor het delen van je bevindingen :)

Mochten de problemen onverhoopt toch terugkeren, laat het ons dan vooral via deze weg weten!