Skip to main content

Opnieuw zijn bij mij volledige series verdwenen en aflevering-opnames van series die ik aan het kijken ben verdwijnen. En ja op alle ontvangers en de app, jonger dan 1 jaar en nog opslagruimte (weliswaar nog maar 5 % na 3 weken vakantie, waarin veel is opgenomen - vanavond om 19.00 was er nog die 5 % ruimte en toen ik om 21.30 een grote opname zelf wiste na het kijken bleek er ineens 19 % ruimte en bleek mijn vrees bewaarheid: opnieuw een hoop opnames verdwenen).

Ik ben hier behoorlijk klaar mee! 

Beste @Mirjam283,

Wat vervelend dat de opnames zijn verdwenen, zou je het volgende eens willen doen:

Resetten van de TV ontvanger gaat als volgt:

  • MENU → Instellingen → Systeem → Frisse start

Dan meldt ie zich weer aan op de opnameserver, hopelijk zie je ze dan terug.


Ik heb het geprobeerd: de opnames zijn nog steeds verdwenen, zowel op beide ontvangers als op de app en de site. Een serie is in het geheel verdwenen (13 afl.). Een film is verdwenen. Van een gedeeltelijk gekeken serie waar nog 5 afleveringen van stonden, waarvan een deels gekeken, zijn er 3 verdwenen, waaronder de half gekeken aflevering. Een nog niet gekeken serie van 10 afleveringen mist nu de eerste 2. Van een andere nog niet gekeken serie van 10 afleveringen zijn de eerste 5 verdwenen en resteren volledig zinloos alleen 6t/m 10. 

Daarnaast krijgen we minstens 10 keer per avond een foutmelding dat de verbinding is verbroken. We kijken daarom al jaren niet meer live, maar nu met voetbal valt weer op hoe erg het is. 
 

Voor dit alles betalen we nog steeds het volle abonnementsbedrag…
 


@Mirjam283 hoe plan je de opnames in? Doe je dit via de tv-ontvanger of via iTV online?

Wil je verder laten weten hoe de verbinding is tussen de tv-onvanger en je modem? Zit hier bijvoorbeeld een DVS tussen? Of maak je gebruik van een switch of de SuperWifi?


Ik neem op via tv-ontvangers, de draadloze verbindingssets zijn al vroeg in dit verhaal vervangen, maar problemen daarmee niet opgelost. Experiabox is rechtstreeks bedraad verbonden met tv-ontvangers. Niettemin krijgen we heel vaak een melding dat de verbinding met de tv-ontvanger is verbroken. Reden waarom we nauwelijks nog live kijken en dus veel opnemen of iets achterop kijken ( bij opnames of vertraagd kijken geen probleem). Alleen nu dus ook steeds vreemdere opname-perikelen. 
 
voor de duidelijkheid: niemand hier in huis wist opnames en ik kan me niet voorstellen dat iemand die in mijn account weet te komen het leuk vindt her en der wat opnames te wissen. En dat inmiddels een keer of 4 met weken tussenpauze…


@Mirjam283 ik ga niet uit van kwade opzet. Maar het is iets dat ik toch moet vragen. 

Wil je in dit geval je profiel invullen en hier laten weten wanneer je het gedaan hebt? Dan kijk ik in onze systemen of ik de oorzaak kan vinden en wat de oplossing is. 


Ik heb het profiel aangevuld. De laatste opnames zijn verdwenen op zondag 4/12 ergens tussen 19.00 en 22.00


@Mirjam283 ik wil een ticket voor je aanmaken zodat de technische dienst het voor je op kan lossen. Om het ticket te starten moet ik alleen nog wel een keer van afstand je modem resetten. 

Kan ik dit op ieder willekeurig moment doen? Of zijn er momenten waarop dit niet goed uitkomt?

Laat het hier nog even weten en ik start het ticket voor je. 🙂


@Bram_ is het een idee om de tv ontvangers van @Mirjam283 opnieuw aan te melden op het netwerk? Misschien dat er een “bug” zit tussen de tv ontvangers en de videoserver? 🤔


Overdag tussen pakweg 9.00 en 16.00 wordt er vrijwel geen tv gekeken. Als internet er dan ook uitgaat is woensdag de minst vervelende dag


Overigens deden ze in de winkel de suggestie de experiabox te vervangen…


@Mirjam283 ik heb het ticket voor je aangemaakt. Verder kan het zijn dat daaruit blijkt dat het modem vervangen moet worden. Maar de kans is net zo groot dat je met het nieuwe modem hetzelfde probleem hebt. 

Het is beter om eerst de technische dienst dit even uit te laten zoeken. Ik heb het ticket ondertussen aangemaakt. De teschnische dienst neemt zo snel mogelijk contact met je op.