Skip to main content
Vraag

Opnames en geplande opnames verdwenen uit de iTV app

  • July 13, 2020
  • 29 reacties
  • 1350 keer bekeken

obelisk
Wijsgeer

Er zijn voor zover ik kan achterhalen dit weekend spontaan de opnames en geplande opnames van een aantal series verdwenen. Twee stuks van de NPO en eentje van Spike.

Het gaat hier om de iTV app, aangezien ik niet thuis ben kan ik het niet op een ontvanger controleren.

Twee vragen, hoe kan dit gebeuren en hoe krijg je ze terug?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

29 reacties

Dennis Overbeek
Wijsgeer

Beste @obelisk 

Wat vervelend dat de opnames verdwenen zijn. Zou je de ITV app eens opnieuw willen installeren op jou apparatuur? En daarna nog een kijken of je de opnames dan ziet?


obelisk
Wijsgeer
  • Auteur
  • July 13, 2020

Geen enkele verandering na herinstallatie van de app.


Dennis Overbeek
Wijsgeer

Dit is erg vervelend @obelisk, zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. Dan kunnen ze in het systeem kijken wat er nou precies misgaat met jou opnames. 


obelisk
Wijsgeer
  • Auteur
  • July 13, 2020

De gegevens staan er, ik ben benieuwd naar de uitleg want ik heb geen verklaring.


obelisk
Wijsgeer
  • Auteur
  • July 15, 2020

Er wordt nog druk achter het oor gekrabd geloof ik. 🤔


Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Goedemiddag @obelisk, welkom op het forum! 
Allereerst moet ik je al wel zeggen dat de opnames (als ze kwijt zijn) niet terug te halen zijn.
Ik ben wel benieuwd of ze er op de TV ontvanger nog tussen staan maar dat is nu lastig testen begrijp ik?
Begrijp ik het ook goed dat niet alle opnames verdwenen zijn maar een paar specifieke series?
Kun je de kwaliteitsinstellingen van de app ook eens aanpassen naar HD? 


obelisk
Wijsgeer
  • Auteur
  • July 16, 2020

Het lijkt niet uit te maken welke beeldkwaliteit ik kies, overigens kon ik niet HD kiezen, alleen ‘hoogste'.

Voor zover ik kan zien is alles voor 13 juli weg.

Ik heb er eerlijk gezegd weinig vertrouwen in dat ik op de iTV ontvanger wel meer ga zien maar daar kom ik niet eerder dan komend weekend achter.


  • Nieuwkomer
  • July 17, 2020

Ik wil even masterchef gaan kijken in mijn pauze.

Kan alleen gisteren nog maar kijken, rest van de week allemaal weg.

Down met Johnny, alleen de aflevering van 30 juni staat er nog maar op.

Is er een update gweest met de app????


  • Deelnemer
  • July 17, 2020

Ook ik heb een probleem met terugkijken. Ik heb een paar dagen geleden de ITV app (opnieuw) geinstalleerd op mijn Ipad omdat hij vast was gelopen. Van de opgenomen series is alleen de laatste aflevering nu nog te zien. Op de TV is alles gelukkig nog wel te zien. Hoe kan dit? 


obelisk
Wijsgeer
  • Auteur
  • July 18, 2020

Waar ik al bang voor was en eigenlijk niet anders had verwacht … ook op de iTV ontvangers is geen van de opnames meer te zien.

  1. Waarom is dit gebeurd?
  2. Hoe gaat die in de toekomst voorkomen worden?
  3. Waar kan ik een klacht indienen over een onbetrouwbare dienst?

 


Dennis Overbeek
Wijsgeer

Waar ik al bang voor was en eigenlijk niet anders had verwacht … ook op de iTV ontvangers is geen van de opnames meer te zien.

  1. Waarom is dit gebeurd?
  2. Hoe gaat die in de toekomst voorkomen worden?
  3. Waar kan ik een klacht indienen over een onbetrouwbare dienst?

Beste @obelisk,

Wat vervelend dat je problemen ervaart met opnemen. Heb je de app eens een reset gegeven? Ik heb nergens gezien dat er een storing is met de opnameserver. Heb je het nieuwe versie van de app al? En de TV ontvangers eens een reset gegeven?


obelisk
Wijsgeer
  • Auteur
  • July 18, 2020

App opnieuw geïnstalleerd, geen verschil.

iTV ontvanger een ‘frisse start’ gegeven, geen verschil.

 


obelisk
Wijsgeer
  • Auteur
  • July 19, 2020

Ik wacht inderdaad nog steeds op een antwoord op mijn 3 vragen.


Dennis Overbeek
Wijsgeer

Ik wacht inderdaad nog steeds op een antwoord op mijn 3 vragen.

Er is schijnt een storing te zijn met de opnames in de ITV app, ik probeer hier achter te komen, maar heb dan wel even geduld. Deze melding is bekend. 😉


obelisk
Wijsgeer
  • Auteur
  • July 19, 2020

Ik heb al een week geduld hoor. 😁


Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ik heb er helaas nog geen verklaring voor en ook niet echt een oplossing.
Als de opnames ook via de TV ontvanger niet terug te vinden zijn zijn ze helaas verloren en ook niet meer terug te halen.
Kun je op dit moment nog wel programma's opnemen en deze dan weer terugkijken?


Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ik heb voor @KijkerAngela  een eigen topic aangemaakt omdat het daar echt specifiek over de app gaat. 
Zoals ik het begrijp zijn de opnames van @obelisk allemaal verdwenen en ook niet via de app terug te kijken. Dit lijkt een ander issue te zijn.

@Kijker123  en @Mass80, als jullie je opnames ook alleen via de app niet kunnen benaderen en nog wél via de TV ontvanger willen jullie je daar dan bij aansluiten? 


obelisk
Wijsgeer
  • Auteur
  • July 21, 2020

Is de situatie wel echt verschillend? Ik heb de 5202s met de meest recente update, die zien toch hetzelfde als de apps?


Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

@obelisk  Zoals ik het begrijp heb jij helemaal geen opnames van voor 13 juli, de bovenstaande gebruikers hebben de opnames niet meer in de app en wél op de TV ontvanger. Dat is een bekend issue met de iOS app. Bij jou lijkt er echter iets anders gaande te zijn.
Onderstaande bericht was aan jou gericht, kun je deze vragen beantwoorden?

Ik heb er helaas nog geen verklaring voor en ook niet echt een oplossing.
Als de opnames ook via de TV ontvanger niet terug te vinden zijn zijn ze helaas verloren en ook niet meer terug te halen.
Kun je op dit moment nog wel programma's opnemen en deze dan weer terugkijken?

 


obelisk
Wijsgeer
  • Auteur
  • July 22, 2020

Ja, nieuwe opnames verschijnen en zijn te bekijken.


Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ah okay. Ik heb er helaas geen verklaring voor wat er met de opnames gebeurd is maar dit is uiteraard niet de bedoeling.


obelisk
Wijsgeer
  • Auteur
  • July 23, 2020

Daarom ook de vragen:

  • Hoe is dit gebeurt?
  • Wat gaat er gedaan worden dit in de toekomst te voorkomen?
  • Is er mogelijkheid tot compensatie?

Feitelijk is er een ‘root cause analyze' nodig en mogelijk aanpassingen van procedures.

Op dit moment is het in elk geval voor de klant onmogelijk om ook maar iets te achterhalen, maar er is me in door de gezinsleden bezworen dat niemand de opnames heeft gewist, zelfs niet per ongeluk. (Aangezien het om meerdere series gaat ligt dat ook niet voor de hand.)

Ik ben ook niet boos of zo, ik wil gewoon weten wat er is gebeurd en hoe dit in de toekomst voorkomen gaat worden. Aangezien opnemen in de cloud de enige optie is die wordt geboden zal KPN dit gewoon als stabiele dienst moeten leveren.

Gebaseerd op wat ik nu af en toe lees op het forum kan de software ontwikkeling en het testen hier en daar nog wel geoptimaliseerd worden.

 


Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

In dit geval lijkt het echt om een incidenteel geval te gaan. Ik heb daar geen uitgebreidere verklaring voor op dit moment. Als het een groter issue blijkt of vaker terug blijft komen zal dat in de toekomst misschien veranderen maar op dit moment heb dit helaas nog niet.
Een compensatie kunnen we natuurlijk wel bespreken, ik kan me voorstellen dat het erg vervelend is om zo al je opnames kwijt te zijn! Zou je me hier een PM over willen sturen?


obelisk
Wijsgeer
  • Auteur
  • July 24, 2020

Ik heb er nog eens over nagedacht en ik vind een dienst waar ik op kan vertrouwen belangrijker dan die compensatie.

Aangezien er wordt aangegeven dat het om een incident gaat laat ik het hier voorlopig bij en kijk ik het nog even aan.

Dit overigens niet zonder aan te geven dat ik het jammer en zelfs zorgelijk dat de oorzaak niet aangegeven kan worden.


  • Deelnemer
  • September 28, 2020

Nou hier valt zelfs niet de opnames te zien of een opname die je 5 minuten geleden bent gestart terug te kijken omdat de server niet bereikbaar blijkt te zijn. Tevens is de nieuwe interface ongelooflijk traag. Ik vind het een waardeloze update en zie graag een passende oplossing/compensatie.