Skip to main content

Hoi allen,

 

Ik heb problemen met het opnemen en/of terugkijken (zonder opnamen) van Nickelodeon. Voor mijn dochter probeer ik Paw Patrol op te nemen om 7:00 s’morgens, om later terug te kunnen kijken.

Maar die opnames gaan bijna altijd fout. Meestal beeld dat steeds 2 sec terug springt, audio die niet klopt met beeld. Of gewoon programma die nooit start, blijft eeuwig zoeken op de KPN servers lijkt het.

 

Dezelfde afleveringen, kan ik WEL via de KPN box afspelen zonder problemen, haperingen en dergelijke. Dus waarom kan de browser dit niet en de box dit wel?

Ik heb meerdere browsers, settings en pc's/ laptops getest. Wifi, UTP en zelfs 4G hotspot, alles doet hetzelfde. Ook de KPN app op mijn smartphone (Android) geeft deze problemen.

Andere opnames werken wel gewoon in browsers en dergelijke, maar deze structureel niet.

Wat is hier aan de hand?

Hoi allen,

 

Ik heb problemen met het opnemen en/of terugkijken (zonder opnamen) van Nickelodeon. Voor mijn dochter probeer ik Paw Patrol op te nemen om 7:00 s’morgens, om later terug te kunnen kijken. 

Ook de KPN app op mijn smartphone (Android) geeft deze problemen.

 

 

Hallo @Slider82 ,

Ik had nog nooit van Paw Patrol gehoord, maar ik heb net speciaal voor jou wat uitgetest. 
 

Ik kan hier op mijn IPhone de aflevering van vanochtend prima terugkijken in de KPN-app. Je kunt daar tot een week terugkijken. 


Probeer die eens van zondag 23 Okt. Blijft steeds 2sec terug skippen en geluid is niet synchroon. Vriend van mij met ook KPN heeft ook voor mij getest, zelfde problemen.


Behalve dat een klein stukje het geluid wegviel, gehad ik ook met de uitzending van gisterochtend geen enorme problemen. 

@martijn197108 wil jij het eens testen? 


@Dennis Schreve : Ik zie dat jij online bent. Wil jij eens terugkijken testen? 23-10-2022 7.05 Nickelodeon 


@Dennis Schreve : Ik zie dat jij online bent. Wil jij eens terugkijken testen? 23-10-2022 7.05 Nickelodeon 

Ik zal zo even kijken @Noordzee


@Dennis Schreve : Ik zie dat jij online bent. Wil jij eens terugkijken testen? 23-10-2022 7.05 Nickelodeon 

@Noordzee om welke programma gaat het?


Probeer die eens van zondag 23 Okt. Blijft steeds 2sec terug skippen en geluid is niet synchroon. Vriend van mij met ook KPN heeft ook voor mij getest, zelfde problemen.

@Slider82 bij mij niks aan de hand: 

Ik druk dan op terugkijken, geen opname. Dat werkt gewoon goed. 


Is dat screenshot vanaf een KPN box?

Want daar werkt het bij mij ook probleemloos.

 

Juist de KPN app (Android) en tv.kpn.com werkt hetzelfde programma dus niet goed. Bv in de intro van het programma zitten al 3x een 2 sec terugval en geluid is niet synchroon. En ook elke keer op EXACT dezelfde scenes. Alsof het in de bron fout zit.

Ik snap gewoon niet waarom er verschil zit tussen KPN box (goed) en KPN app/browser (fout). 


Hi @Slider82! Het valt me ook op dat het geluid van de aflevering bij me achter- of voorloopt. Ik weet niet precies welke want ik heb geen idee welke stem bij welk personage hoort. 

Wil je nog laten weten op welk toestel je dit ziet en welke versie van de iTV app daarop staat? Vul ook je profiel in. Dan dien ik deze voorbeelden in en breng ik de juiste mensen op de hoogte!

 


Beknopte samenvatting.

Gaat fout op:

  • Zowel eigen opname als Terugkijken (na verwijdering opname)
  • Op elke pc (2 pc’s en laptop) met browser (Chrome en Edge) of mobiel KPN app (v7.5.9)
  • Getest thuis (KPN glasvezel) als kantoor internet verbinding en 4G.

Gaat goed op:

  • Onze 2 KPN 4k boxen, zowel opnamen als Terugkijken

Het probleem lijkt puur in de opname te zitten bij KPN, van Paw Patrol zelf. De tekenfilm er voor (die je ziet als aanleiding naar je opgevraagde uitzending) gaat wel vloeiend. De problemen beginnen precies bij Paw Patrol zelf.

 

Maar, de uitzending van maandag 24-10 om 7:00 kan ik helemaal niet openen met de browser. Blijft eeuwig zoeken en start niet.

Die werkt wel WEL op de KPN app en KPN box

 

Die van Dinsdag 25-10 om 7:00 kan ik prima bekijken via de browser. Geen haperingen en start meteen.

 

Er zit geen logisch patroon in.

En waarom kan de KPN box hem wel goed afspelen van zondag 23-10 en alle andere devices niet. Je zou zeggen dat ze beide dezelfde opname van de KPN servers benaderen?


@Slider82 ik heb het zelf ook ondervonden. We hebben dit door het team dat over de streams gaat laten testen. 

Daarop is het doorgezet naar de juiste mensen. Zodra hier reactie op is laat ik dat hier gelijk weten! 

Wil jij nog laten weten of het met de afleveringen na 28 oktober wel goed gaat?


Heb vanaf 23-10 heb ik opnames geprogrammeerd. Daardoor kan ik ook spoelen, wat opvallende resultaten geeft. Alles getest in Chrome browser, aangezien het hier bijna altijd fout gaat.

 

27-10: Opname start en Paw Patrol start ook. na enkele minuten is programma weg en laad niet meer. Ergens na 22min werkt het weer wel.  Geluid overal niet synchroon.

28-10: Opname start en Paw Patrol start ook. Beeld skipped steeds 2sec terug en geluid niet synchroon.

29-10: Opname start en Paw Patrol start ook. Maar geluid niet synchroon.

30-10: Opname start niet. Kan door skippen naar 10+min en dan werkt het wel. Ga ik terug naar 0-10min, niet te laden. Maar overal, geluid niet synchroon.

 

Heb niet verder getest, met 4 tests en 4 niet werkende opnames, ga ik er vanuit dat geen enkele zal werken.


Er was inderdaad iets met de opnames op Nickelodeon aan de hand afgelopen dagen, encoder had wat kuren, maar niet genoeg kuren voor een alarmering nog. Dus dank voor de berichten. Er is iets aangepast deze middag, als het goed is zouden de opnames vanaf nu (31-10 14:00) wel weer goed moeten lopen.

Oude verkeerd gelopen opnames kunnen in dit geval niet hersteld worden helaas. Indien dit kanaal in de apps toch weer issues geeft komende dagen, horen we dat graag.


De opname van vanmorgen werkt perfect, synchroon en snel. Kan “spoelen” en alles zonder problemen. 😊 Ik begrijp zeker dat de oude niet te herstellen zijn, geen enkel probleem uiteraard. Gaat er meer om dat ze eens wat nieuwe afleveringen kan kijken.

Netflix haalt steeds meer seizoenen van deze serie er af en Nickelodeon zendt ze eenmalig per dag op een onmogelijk tijdstip uit. Dus opnamen en later terugkijken is ideaal!

 

Dank, vooral van mijn dochter, voor de gedane moeite.


@TV Apps Team 

Helaas zijn de problemen alweer een paar dagen terug, sinds zaterdag 12-11. Weer hetzelfde probleem, uitzendingen starten niet, het programma er voor wel. Komt je aan bij Paw Patrol, stopt alles.

 

Encoder lijkt weer op zijn gat te liggen. Waarom heeft alleen dit programma hier zo'n last van? Wellicht moet de alarmering dan scherper worden ingesteld. 


@TV Apps Team

Helaas zijn de problemen alweer een paar dagen terug, sinds zaterdag 12-11. Weer hetzelfde probleem, uitzendingen starten niet, het programma er voor wel. Komt je aan bij Paw Patrol, stopt alles.

 

Encoder lijkt weer op zijn gat te liggen. Waarom heeft alleen dit programma hier zo'n last van? Wellicht moet de alarmering dan scherper worden ingesteld. 

Dank voor het doorgeven, inderdaad. Er wordt weer naar gekeken.

Het is net al de vorige keer, niet alleen dit programma, het komt bij alle programma's voor van dit kanaal; echter soms in te weinige mate waardoor de player er alsnog een werkende video van kan maken. En soms/meestal niet. 

En klopt, alarmering is inderdaad een ding om naar te kijken, zeker gezien de herhaling in korte tijd. Eens.