Skip to main content

Beste allemaal,

Sinds kort (2 maanden) ervaar ik dat mijn TV op sommige kanalen (vooral RTL4 en RTL7) op regelmatige tijden even vastlopen / stotteren en dan weer doorloopt. Audio valt dan ook weg. Dit is ook bij de opnames die ik plaats.

Heb zelf de bekabeling nagekeken en die is prima. Ook internet werkt verder uitstekend ik zie en meet geen problemen. Ook de kastjes heb ik meerdere keren al een herstart gegeven door ze minimaal 1 minuut geheel uit te zetten en weer aan. 

Wat kan er aan de hand zijn? Zou het modem niet goed functioneren, ik maak gebruik van een Experia Box v10 en die moet ik wel met enige regelmaat resetten of opnieuw opstarten? Heb al twee jaar KPN en nooit eerder problemen ervaren. Ook is er kwam bekabeling of netwerk niks gewijzigd sinds de problemen zijn ontstaan.

Hoi @geutjesj, welkom terug! :) 
Zou je de ontvanger eens kunnen resetten volgens deze stappen? Dit wil vaak een heel eind helpen bij dergelijke storingen!

Als dat het niet oplost, kun je dan toelichten hoe je TV ontvangers aangesloten zitten op je experiabox en of je dit ook ervaart als je ze via tv.kpn.com of de iTV app terug probeert te kijken?


Er is op afstand een update van mijn Experiabox uitgevoerd. Na allerwaarschijnlijkheid zat daar de storing omdat de firmware niet actueel was en ook mijn internetverbinding met enige regelmaat wel eens minder presteerde. 

Het uitschakelen van de router en glasconnector volstond dan en dan ging het weer enige tijd goed. Met de nieuwe firmware zouden de problemen verholpen moeten zijn. Vanavond (vrijdag 25/09) staan een aantal opnames gepland en die kijk ik het weekend terug. Dan ga ik ervaren of het probleem daadwerkelijk verholpen is. Wordt dus vervolgd...


Het probleem is niet verholpen helaas :frowning2:

Nog steeds stotteren de opnames, stopt het even en loopt het door of valt het geluid even weg.  Dit is ook bij het terugkijken via de groene knop. en op alle zenders. Er is dus echt iets niet goed. 

Via de website van tv.kpn.com werkt het wel perfect, en zonder problemen!

Via Netflix, Amazone Prime of YouTube geen enkel probleem. Alles werkt daarmee perfect. Ik weet bijna met grote zekerheid dat mijn problemen zijn ontstaan nadat KPN de nieuwe software versie met de nieuwe interface op mijn ontvangers heeft geïnstalleerd. Daarvoor nooit enig probleem gehad. Mijn vermoedens worden bevestigd omdat het via tv.kpn.com het probleem zich niet voordoet. Het zit dus in de software van de ontvangers. 

Ik vind het echt heel erg vervellend omdat ik vaak opnames maak en deze nu niet goed kan terugkijken. Dus graag een oplossing. Kan de oude software niet geïnstalleerd worden? Of mijn ontvangers vervangen worden?


Ik heb dit ook aan de hand gehad, en heb  dit op kunnen lossen door 1 nieuwe HDMI kabel te gebruiken.

Ik heb nu al meer dan 1 maand geen problemen meer gehad.

Ik hoop dat dit bij jou ook werkt.


Bedankt voor de tip maar daar zit het probleem niet. HDMI is prima. Heeft altijd goed gefunctioneerd dus het kan niet dat nu in eens de kabel niet goed meer zou zijn.


Het kan soms heel raar gaan met kabels, ik zie dat je twee ontvangers van ons hebt.
Ervaar je deze problemen op beide ontvangers?
Zo nee, zou je ze dan eens met elkaar om willen wisselen? Ik ben benieuwd of het probleem zich dan meeverplaatst.

Ook ben ik nog steeds wel nieuwsgierig hoe de onvangers aangesloten zitten naar je experiabox. Is dat met rechtstreekse kabels,draadloze verbindingssets of met een switch? 


Heb het even nagekeken en ik ervaar het in elk geval op één ontvanger en die zit rechtstreeks met een UTP kabel (cat 6) op de Experiabox aangesloten. Ga de ontvangers even omwisselen om te bekijken of het probleem dan ook blijft.


Ik lees op jullie officiële twitter account dat er veel meer klanten zijn met soortgelijke problemen. Dus het probleem zit dus echt in de technische infra van KPN. Ik neem aan dat dit ook bij jullie nu bekend is en dat er gewerkt wordt naar een oplossing?
 


Aan mijn kant kan het niet liggen. De oorzaak zit echt in de infra van KPN of de nieuwe software die is geïnstalleerd. Sindsdien zijn de problemen ontstaan.


Dat speelt momenteel ook inderdaad maar heeft eigenlijk alleen betrekking op opnames,on demand content en iTVonline. Uit je oorspronkelijke bericht begrijp ik dat je dit al twee maanden hebt en ook met live TV kijken. Hierdoor vermoed ik dat er bij jou iets anders speelt.


Oké maar dan zou het nog wel aan een bug in de software kunnen zitten die onlangs op de TV ontvanger is geplaatst. Dat is het enige wat gewijzigd is en in de reacties onder het twitter bericht lees ik dat vele andere klanten exact dezelfde problemen ervaren ook na de update van de software.


Het lijkt erop dat één van de TV ontvangers de boosdoener is. Heb ze omgewisseld en merkte dat ik in de woonkamer waar ik veel TV kijk geen problemen meer had. 

Kan de Arris VIP2952 v2 vervangen worden? De “defecte” heeft mac adres: 00:02:9B:E3:EA:77 en serienummer: M11745TNJ285 

Dan is het hopelijk opgelost.


Bedankt voor de terugkoppeling @geutjesj, ik ben nog wel benieuwd. Stoort de M11745TNJ285 ontvanger ook op de de andere plek?


Hij stoort ook op de andere aansluiting. Dus het zit echt in het kasje vrees ik. Hij wordt ook erg warm (behuizing). MIsschien een processor fout of koeling waardoor die ook deze problemen heeft. Kan deze omgewisseld worden? moet ik hiervoor nog actie ondernemen?


Ik stuur je even een privébericht!

update: de ontvanger is omgeruild, deze bleek defect.