Skip to main content

Ik heb net even gebeld met de helpdesk, omdat ik op mijn PC via KPN iTV geen enkele opname in mijn lijst terug zie, terwijl ik via de TV decoder 17 stuks terug zie.

De reden die mij genoemd werd, is dat ik de opnames gemaakt heb via de zogenaamde glas HD zenders en dat deze opnames niet via iTV app of online teruggekeken kunnen worden. ALs alternatief werd mij een trucendoos aangeleverd, dat ik de gewone HD zenders moest gebruiken om op te nemen, zodat er dan ook een SD opname gemaakt wordt, die je dan wel weer via de iTV kan bekijken…. Hoe ga ik dat mijn niet technische vrouw uitleggen, dat ze moet kijken op 661 , maar moet opnemen van 1????? Dat gaat me niet lukken vrees ik.

Nu heb ik even zitten zoeken en ben een paar draadjes tegengekomen uit de oude doos, waar dit inderdaad besproken is, maar jullie gaan toch niet vertellen dat dit nog steeds niet opgelost is? Ik zit hier met een glas 200/200 verbinding en zou dan geen HD opnames kunnen afspelen? 

Verder vond ik ook in het onderwerp De nieuwe iTV app van KPN met Chromecast ondersteuning de volgende opmerking, die natuurlijk helemaal geweldig is, maar waar je, als je het niet kan afspelen, niet zo heel veel aan hebt…...

Hoe kan ik een programma opnemen?

Als je het Opnemen pakket hebt, kun je programma’s opnemen. Op de detailpagina van het programma vind je de mogelijkheid om het programma op te nemen. Je kunt van alle kanalen die in je abonnement zitten een opname inplannen. 

 

Klopt. Dit is ook een terecht stokpaardje van forumlid @wjb .
De HDglas zenders en de opnamen daarvan zijn, nog steeds, alleen beschikbaar via de ontvanger.

Zelf logeer ik nu bij mijn moeder die 'glas’ heeft en vind het ook heel irritant.

Het is toch te hopen dat een van de plannen met het nieuwe tv-systeem (vandaar ook het andere menu) is de eindelijke integratie van HDglas met HD en SD.

dat ik de gewone HD zenders moest gebruiken om op te nemen, zodat er dan ook een SD opname gemaakt wordt, die je dan wel weer via de iTV kan bekijken….

Tjee, ze zijn niet goed op de hoogte. In de app/website is het allang ook HD voor de meeste zenders.

dat ze moet kijken op 661 , maar moet opnemen van 1?????

Je zal toch niet álles wat je opneemt via de app/website (willen) kijken???

 


Ik voer ondertussen al bijna 2 jaar strijd om dit voor elkaar te krijgen. 

Zo ben ik op 27 december 2018 dit topic (klik) gestart.

Het komt zeer regelmatig voor dat mijn vrouw en dochter dezelfde serie opnemen.

Mijn vrouw doet dat uiteraard van de HD-"Glas" variant maar onze dochter kijkt alleen via de app en de site en neemt dus de HD variant op.

Wij hebben al die opnames dus dubbel staan. :confounded:


@wjb Ja ik had inderdaad jou topic gelezen, maar ik had de naieve gedachte dat er na 2 jaar misschien een oplossing voor gevonden zou zijn

 

@PeterG 

dat ze moet kijken op 661 , maar moet opnemen van 1?????

Je zal toch niet álles wat je opneemt via de app/website (willen) kijken???

Nee, zeker niet, sterker nog in de meeste gevallen juist niet 🙂 , maar zo af en toe klik ik zelf ook nog wel eens op opnemen. Ik maak gebruik van een zenderlijst zonder de gewone HD zenders, om niet alle zenders dubbel te zien bij het bekijken van de gids en als ik dan moet gaan opnemen van HD, moet ik dat weer terug zettenen dat vind ik allemaal te veel moeite 


Ik maak gebruik van een zenderlijst zonder de gewone HD zenders, om niet alle zenders dubbel te zien bij het bekijken van de gids ...

Precies en je bent absoluut niet de enige die de HD/SD variant van de HD-"Glas" zenders verborgen heeft.

Ook ik heb uiteraard de HD/SD variant van de HD-"Glas" zenders niet in mijn zenderlijst opgenomen.

 

dat ze moet kijken op 661 , maar moet opnemen van 1?????

Je zal toch niet álles wat je opneemt via de app/website (willen) kijken???

Neemt niet weg dat je niet alles wat je opneemt via de app/website moet kunnen kijken.

Soms weet je van te voren nog niet of je thuis of onderweg een opname wilt terugzien en bij ons is het zelfs vaak zo dat een opname zowel via de TV ontvanger (vrouw) als via de app (dochter) wordt gekeken.


Beetje vreemd dat een reactie, die eigenlijk geen antwoord is, maar een bevestiging van het probleem, als beste antwoord getoond wordt……

 

Zo moeilijk zou dat volgens mij toch niet moeten zijn om te programmeren, op het moment dat er een Glas HD opname gestart moet worden, gelijktijdig een actie uitvoeren om de HD/SD opname te starten en vervolgens bij de ontvangers alleen de Glas opnames filteren en bij ITV KPN on line alleen de HD/SD filteren (dat wordt al gedaan). Zit zelf al een jaartje of 30 in de software ontwikkeling, ik zeg dat zou niet meer dan 1 dag development moeten zijn :-)

 


Zo moeilijk zou dat volgens mij toch niet moeten zijn om te programmeren, op het moment dat er een Glas HD opname gestart moet worden, gelijktijdig een actie uitvoeren om de HD/SD opname te starten...

En wat als ik je zou zeggen dat dat al vanaf 6 september 2017 gedaan wordt. Een bugje in de firmware heeft dat toentertijd subtiel zichtbaar gemaakt.

Â