Skip to main content

Er is geen storing, maar toch krijgen we geregeld dat een opname tijdens het afspelen zwart wordt of dat de opnames helemaal niet gevonden worden. Foutcode AVS-TO-0001 is het enige dat we krijgen en de oplossing van KPN werkt niet.

 

*Admin: Eigen topic voor je vraag aangemaakt. Afgesplitst van dit topic.

Hoi @HMac en welkom op het forum! Excuses voor de late reactie. Speelt dit probleem nog steeds? Zo ja, is de oplossing die je geprobeerd hebt dan degene die op de pagina van foutcode AVS-TO-0001 wordt genoemd? Je hebt de ontvanger ook al een reset gegeven? Zo ja, heb je dan meerdere ontvangers in huis, en speelt dit op alle ontvangers? Ik hoor het graag! 


Het probleem is er nog steeds, helaas.

Die oplossing werkt op zich wel, maar heel vervelend wanneer je een opname zit te kijken en je moet (soms meerdere keren) je ontvanger uitzetten, wachten en dan hopen dat na 30 sec je de opnames wel weer ziet. Meestal stoppen we met kijken naar de opname en komen er later op terug. Je moet dan ook weer doorspoelen naar de plek waar hij stopte, want meestal staat hij weer aan het begin van de opname.
Je ziet het trouwens aankomen, want bij het afspelen stokt het beeld even om vervolgens weer verder af te spelen, dan weet je het al, met een beetje pech stopt hij helemaal en mag je de reset weer doen. Ook dit stokken gebeurt dan soms iedere 20-30 sec. Wanneer je de opname dan stil zet, kan je er bijna zeker van zijn dat hij niet meer start en je de foutmelding krijgt.
Regelmatig krijg je die time-out ook wanneer je een goed lopende opname stopt (om even koffie te halen of de telefoon aan te nemen) en wanneer je hem dan weer start, blijft het beeld staan. 
Live TV werkt dan nog wel gewoon.
We hebben maar één ontvanger in huis.
 


@HMac 

Welke KPN tv ontvanger heb je?

Hoe is deze verbonden met de Experiabox (KPN router)?


Blij dat er ook nog tevreden KPN klanten zijn, dus er is nog hoop :-)
De ontvanger is Arris VIP5202 alles is bekabeld met CAT7 bekabeling.


Blij dat er ook nog tevreden KPN klanten zijn, dus er is nog hoop :-)
De ontvanger is Arris VIP5202 alles is bekabeld met CAT7 bekabeling.

 

Cat7 kabel is overkill en ik ben bang dat het probleem ook daar inzit.

Vervang de kabel door een Cat5E of Cat5 kabel voor de verbinding tussen de Experiabox en de KPN tv decoder.  Cat6 mag ook, maar is zeker voor de KPN tv decoder niet zinvol. 

 

Ik heb al meer dan 11 jaar glasvezel via KPN en om eerlijk te zijn weinig problemen.

Alleen een keer een nieuwe router (experiabox, ik heb de V10) en een paar keer een nieuwe KPN tv decoder. Ik heb geen 4K decoder, ook niet nodig, want 4K streaming Netflix en Disney+ kijk ik altijd via de app op de televisie (nooit problemen).  Netflix (ook op de vorige tv) al 10 jaar. 


Verklaar… Cat7 is het probleem?


Verklaar… Cat7 is het probleem?

 

Ik vermoed dat de CAT7 het probleem is.

(ik typte ook “ik ben bang dat”)

Heb ik ook elders op een ander forum gelezen.

En je kan het altijd proberen, toch.

Vervang de CAT7 kabel van de Experiabox (KPN router) naar de KPN tv ontvanger met een CAT5 UTP kabel. 

 

Zie hier voor wat informatie.

Of uitleg in het Nederlands.

 

In theorie zou het moeten werken, maar in de praktijk gaat het helaas niet altijd goed bij te lage snelheden op de CAT7 kabel. 


CAT7 uitsluiten is dan inderdaad een goede, dank @joop2011! En dank voor de toelichting @HMac. Ik lees ook dat je de ontvanger steeds herstart, probeer ook de reset die ik eerder noemde als je deze nog niet gedaan hebt. Als die niet voor verbetering zorgt kun je nog een CAT5 kabel proberen en ik ben erg benieuwd hoe het dan gaat. 


Het duurde even voor ik in de verhuisdozen een CAT5 kabel kon vinden die lang genoeg was om rechstreeks van de router naar het TV kastje te komen. 
Intussen is door KPN het TV kastje vervangen (loste niks op, wat ik al niet verwachtte). Maar ook de CAT5 kabel gaf geen verandering in het probleem.
Reset en de sofware updaten heeft ook niet geholpen.
Het beeld stokt regelmatig nog steeds (het meeste bij opnames, maar ook soms bij live TV), het gaat op zwart en het afspelen stopt, Vooruit/achteruit spoelen wil soms niet lukken en dan kan je er vergif op innemen dat binnen de korte keren je weer de time-out melding krijgt.
Ik sta opoen voor meer suggesties…...


Heel apart, maar goed om te weten dat zowel een nieuwe tv-ontvanger als een nieuwe internetkabel niet hebben geholpen. Het internet blijft verder stabiel als je die foutmelding krijgt? Zo ja, zou je dan eens een bekabelde speedtest willen doen? Belangrijk is dat deze rechtstreeks bekabeld gedaan wordt, dan is het resultaat zo accuraat mogelijk. Doe dit ook op de momenten dat het beeld op zwart gaat. De foutcode die je krijgt is namelijk het resultaat van verbindingsproblemen, dus ik ben benieuwd of je verbinding trager is dan hoort. 


De snelheid direct op het modem gemeten is bij normaal TV en opnames is tussen de 60-70Mbps download en ca 145Mbps upload.

De hele internet verbinding valt weg intermitterend dus dat verklaart denk ik de problemen.

Hoewel er volgens zeggen geen storingen zijn.  


Goed om te weten, dan wil ik toch je verbinding even onder de loep nemen. Zou je je forumprofiel aan willen vullen met je adresgegevens en de naam en geboortedatum van de contractant? Als je hier een seintje geeft wanneer je dit hebt gedaan kan ik aan de slag. 


Ik heb de aanvulling gedaan met adres en data en ik heb via een andere site een continue snelheidstest gedaan en daar werd ook het aantal fout ontvangen data pakketten aangegeven. meestal zo'n 15-20% met uitschietes naar 50%. indien ik de download lager maakte dan zo'n 20-25Mbps dan was het 0-1,5%, dus het lijkt erop dat de verbinding niet echt stabiel is.

 


Bedankt! Ik zie dat de verbinding vandaag twee keer is weggevallen en gisteren ook één keer. Er staat wel bij dat dit door herstarts of resets van het modem komt, heb je die ook gedaan? Of viel de verbinding uit zichzelf weg? 

Sowieso zie ik dat er nog een ticket open staat, en dat je op 12 juli bericht hebt gehad van de technische dienst over hoe je contact met hen op kunt nemen. De titel van de mail is “Onze contactgegevens”. Zou je anders weer met hen willen bellen? Ze hebben dit al in beheer en kunnen het dan weer verder met je oppakken nu de nieuwe tv-ontvanger en de andere internetkabel de oplossing niet hebben gebracht.


De verbinding valt spontaan weg en ik heb ook het modem en de TV ontvanger een reset gegeven in de, tevergeefse, hoop dat daarna het probleem weer weg zou blijven. 
Maandag staat inderdaad een telefoontje naar de TD op mijn programma. Van hen kreeg ik ook te horen dat de verbinding regelmatig was weggevallen. Daarom stuurden ze me een nieuwe TV ontvanger (zaterdag ontvangen) in de hoop dat daar het probleem mee opgelost zou zijn. Niet dus.
Ik heb zelf nav. verhalen over CAT7 een directe verbinding gemaakt met een CAT5 kabel, maar ook dat lost niks op. De TV ontvanger gaat nu weer via het CAT7 netwerk.
De continu test lijkt erop te wijzen dat het probleem verderop in het systeem gezocht zal moeten worden. Standaar 15-20% en soms tot 50% packet verlies lijkt mij aan de hoge kant


Top, dat lijkt mij ook aan de hoge kant, dus dan is het inderdaad verstandig om de backoffice dit verder op te laten pakken. Fijn dat je al van plan was om met ze te bellen! Laat je het hier weten wanneer je nog vragen hebt, of wanneer de oplossing gevonden is? Ik ben benieuwd!


Vanmorgen bijna een uur aan de telefoon gezeten met de TD. Van allerlei testen gedaan. Het probleem (b?)lijkt van het modem te komen. Er wordt nieuwe software uitgerold en die is gelijk op ons modem gezet. Na de nodige resetten en opstarten lijkt het probleem uit de wereld. Vandaag (omdat het toch te heet is om iets anders te doen) live TV en opnames bekeken. Tot nu toe lijkt alles goed te draaien, zonder stokken of uitvallen. 
Bij de continu test is het fout percentage nu standaard tussen de 0-2,5% met soms een uitschieter tot 25-30%, dat is stukken beter dan voor de update.
Wat er vanmorgen tijdens de verschillende testen wel uitkwam was het volgende vreemde effect:
Via de WiFi was de maximale download snelheid ca 100Mbps maar direct aangesloten met een kabel op het modem slechts ca 70Mbps.
Na de software update van het modem komen die getallen zo'n 10-15% lager uit. Maar nog steeds via WiFi hoger dan via een bekabelde aansluiting.
 


Fijn dat de opnames nu goed lijken te gaan, en bedankt voor de terugkoppeling! 

Erg gek dat je bekabeld nu minder snelheid meet dan via de wifi. Meestal is dit juist omgekeerd. 😕 Toen je het eerder (voor de reset) bekabeld mat, was dit dan met dezelfde apparatuur en dezelfde internetkabel? Meet je het rechtstreeks bekabeld (zonder switch of andere apparatuur ertussen) op een laptop of PC?


Helaas vanmorgen een opname die werd bekeken gepauzeerd, en toen er weer verder kon worden gekeken was het weer raak. Opname starte niet en wanneer je terug gaat naar het menu krijg je de bekende timeout melding. Live TV gaat gewoon door, maar de opnames niet.


He wat zuur. 😔 Lukt het je om de technische dienst hierover weer te bellen? Dan kunnen ze het verder met je oppakken waar jullie gebleven waren en ik hoop echt dat de permanente oplossing er dan snel is. 


Morgen komt er een techneut van KPN ter plekke. Naar zeggen eentje met uitgebreide bevoegdheden en kennis. Laten we hopen dat die wat meer licht in de duisternis doet schijnen, want mijn kennis schiet hier duidelijk te kort 


En, heeft de techneut wat licht kunnen brengen @HMac? Ik ben nu ook wel benieuwd naar wat de oplossing is en hoop dat de techneut die gevonden heeft. 


Hij heeft het modem omgeruild voor type 10 (was12) en de glasvezel aansluiting vervangen.

De signalen gemeten en mijn netwerk bekabeling getest. Die waren beide prima in orde.

De snelheid is goed, maar helaas heeft het niet echt mogen baten. Ik kreeg nog wel een appje van hem dat er problemen zijn/waren? bij meerdere mensen met opnames. Later kreeg ik een mailtje van KPN dat die problemen opgelost zijn. Maar er zijn nog steeds storingen en haperingen bij het afspelen van opnames. 

Ik kijk het nog even aan over het weekend, maar wanneer dit aanhoudt hang ik maandag weer aan de lijn naar de TD


Klinkt als een goed plan, en fijn dat de verbinding bij het doormeten in elk geval in orde was. Jammer dat het niet direct opgelost was, maar dan kan de TD het inderdaad verder met je oppakken. Bedankt voor alle updates dusverre!