Skip to main content

Is het normaal dat wanneer je een serie opname veranderd van HD na sd dat je al je opnames kwijt bent van die serieĀ  ....ik had het eerst in de kamer baalde als een stekker snapte niet waarom ....maar gelukkig in de keuken alles nog in orde. Maar de reden was nog niet opgelost want wil ook graag de serie kijken op de laptop en dat wil met hd niet ....dus was in keuken bezig het te veranderen en ja hoor alle opnames daar ook weg en weet nu waarom ....moet nu naar de slaapkamer om de opnames te kijken .Ā  Is er nog een oplossing?Ā 

Hi Mirjam.

Nee, in dit geval niet omdat ze al weg zijn. Wel hoor je de opnames in HD ook op je laptop te kunnen bekijken. Speelt dit nog steeds bij jou? Zou namelijk niet mogen.Ā 

De enige uitzondering hierin zijn de HD Glasvezel zenders, en zo te zien heb jij die ook. Kan het kloppen dat dit de oorzaak is?


Even voor de duidelijkheid ā€¦.het is toch vreemdĀ dat wanneer ik een serieopname veranderĀ dus die die nog uitgezonden moeten worden ā€¦.het de bestaande wat al is opgenomen dan verwijderd Ā ?Ā 

-


Mag ik even precies weten wat je hebt verandert? Ik snap namelijk niet helemaal wat je hebt aangepast. En zijn de opnames nu dus op alle apparaten weg?


Ik heb 26 opnames van een serie ...de manier hoe het automatisch opgenomen wordt ( heb glasvezel) kan ik het niet kijken op de laptop . Dus omdat verder te voorkomen heb ik de automatische opname veranderd zodat het wel kan dus geen hd ....maar als je dat doet ben je al de 26 opnames op het kastje waar je het op veranderd kwijt.ā€¦Twee keer gedaan kamer en keuken en ze zijn daar niet meer op te zien .

Ik heb de afleveringen later gezien via videoland maar is toch vreemd dat dit is gebeurd ?

Ā 


Ah. opnames gemaakt van de HDglas kanalen, v.a. 661, zijn NIET beschikbaar via de app/site.

Dan is het het handigst om voor de gewone HD kanalen te kiezen v.a. 1. Die zijn ook beschikbaar via app/site.

KPN heeft zenders als NPO, RTL Nederland, Talpa-groep niet meer in SD beschikbaar. (tenzij je je ontvanger op sd zet, maar dat is voor de app dus niet nodig. Je kunt gewoon HD opnemen maar dus niet HDglas icm de app. Wel lastig idd.)

Zet je je ontvanger via Instellingen Beeld op SD dan worden HD en HDglas opnamen niet meer getoond. Maar op de achtergrond zijn ze nog wel aanwezig.


Dan is het het handigst om voor de gewone HD kanalen te keizen v.a. 1. Die zijn ook beschikbaar via app/site.

Maar dat wil je natuurlijk niet want de beeldkwaliteit van de HD-"Glas" zenders is toch echt beduidend beter dan die van de gewone HD zenders.

Bij ons zijn de gewone HD zenders waar een HD-"Glas" variant van aanwezig is zelfs verborgen, die kijken we immers toch niet.

Ik blijf hetĀ roepen, het wordt hoog tijd dat HD-"Glas" op 1 geĆÆmplementeerd wordt.


Ik heb via instellingen niets veranderd alleen de toekomstige opnames dus rec.serie via een

andere zender gedaan...maar dat mag dus geen reden zijn dat ze niet meer zichtbaar zijn op twee kastjes.

Verwijderd zijn ze niet want op de laptop en het kastje boven staan ze nog gewoon op .Ā 

Ā 

op .Ā 

Ā 


Mirjam wil opnemen om via de app/laptop te kijken.

Dan is het het handigst om voor de gewone HD kanalen te kiezen v.a. 1. Die zijn ook beschikbaar via app/site.

Maar dat wil je natuurlijk niet want de beeldkwaliteit van de HD-"Glas" zenders is toch echt beduidend beter dan die van de gewone HD zenders.

Bij ons zijn de gewone HD zenders waar een HD-"Glas" variant van aanwezig is zelfs verborgen, die kijken we immers toch niet.

Ik blijf hetĀ roepen, het wordt hoog tijd dat HD-"Glas" op 1 geĆÆmplementeerd wordt.

Die 2 kastjes waarop ze niet meer in de lijst te zien zijn al eens geherstart? (30 sec. uitzetten met schakelaar achterop)


Gedaan maar werktĀ niet.Ā 


Mirjam wil opnemen om via de app/laptop te kijken.

Dan is het het handigst om voor de gewone HD kanalen te kiezen v.a. 1. Die zijn ook beschikbaar via app/site.

Maar dat wil je natuurlijk niet want de beeldkwaliteit van de HD-"Glas" zenders is toch echt beduidend beter dan die van de gewone HD zenders.

Bij ons zijn de gewone HD zenders waar een HD-"Glas" variant van aanwezig is zelfs verborgen, die kijken we immers toch niet.

Ik blijf hetĀ roepen, het wordt hoog tijd dat HD-"Glas" op 1 geĆÆmplementeerd wordt.

Ā 

Precies, ook ik wil die opnames op mijn tablet kunnen terugkijken. Vandaar ook mijn opmerking.