Skip to main content

Vorige week merkte ik het voor het eerst, ik miste een aflevering van een serie-opname. Ik wist vrijwel zeker dat ik hem niet per ongeluk zelf had verwijderd, maar ik ging toch aan mezelf twijfelen.

Maar deze week ben ik weer wat kwijt, nu 2 afleveringen van een andere serie-opname.

Erg vervelend want ik neem niet voor niks de hele serie op dus als hij vervolgens opnames kwijtraakt, mis ik nog een hoop!

 

Via andere topics over dit onderwerp heb ik al een paar dingen geprobeerd:

De tv-ontvanger 30 sec van de stroom: helpt niet.

Frisse start geven: helpt ook niet.

In de KPN itv app zijn de opnames ook pleite.

Ik heb niet onlangs een andere tv-ontvanger gehad.

Dus die opnames zijn echt weg?


Dus wat nu? Hoe gaan jullie dit in de toekomst voorkomen?  Want ik betaal niet voor niks voor interactieve tv dus het zou fijn zijn als de opnames niet ineens verdwijnen.

En iets anders wat ik ook vaak merk de laatste tijd: dat niet alle afleveringen van een serie-opname opgenomen worden. Dan moet ik ze alsnog handmatig inplannen en staan ze niet bij de andere afleveringen van de desbetreffende serie in 1 rijtje.

Nu let ik daar voortaan op met inplannen, maar voorheen had ik dat niet altijd in de gaten en dan mis je ineens afleveringen terwijl je serie-opname aan hebt staan! Die optie vond ik juist zo handig omdat je dan niet elke week in de gaten hoeft te houden dat je iets in moet plannen en nu moet ik alsnog elke keer checken of hij het wel goed opneemt.

Oja en de opnames waren recent opgenomen dus zeker niet ouder dan 1 jaar en ik zit ook nog lange niet aan de opslagcapaciteit.


Wat vervelend dat dit gebeurt.

Er zijn vaker klachten, maar NOOIT vermeld men van welke zender of welke serie.
Ik probeer er een verband in te zien, dat komt een oplossing ook ten goede. Maar dat gaat zo nooit komen.


Dat heb ik niet genoemd omdat ik niet denk dat het aan de zenders ligt maar aan KPN. Toen ik nog bij Telfort zat, heb ik hier nooit last van gehad.

Het ging vorige week om een aflevering van Law&Order:SVU op Net5 en afgelopen weekend om 2 afleveringen van Young Sheldon op Comedy Central.

En ze zijn dus niet door mij of iemand anders verwijdert.


KPN neemt alle zenders apart op. Dus die info is voor KPN wel belangrijk natuurlijk. Dan weten ze welke servers er “meespelen”.

KPN heeft zo'n 120 zenders waarbij opnamen meelopen. Dus als ze niet een beetje gericht kunnen zoeken/kijken wordt het wel lastig.


Wederom zijn er een paar afleveringen van Law&Order:SVU van Net5 verdwenen. :/

Dit begint wel vervelend te worden. 


Hier voor de tweede keer exact hetzelfde alleen extremer de gehele lijst op 2 opnames waarop een pincode zit zijn weg net zoals de ingestelde opnames op eentje na. Dit is nu in een maand tijd al de tweede keer dat dit gebeurd alles al een keer gereset stroom eraf erop snappen er niets van maar wel erg vervelend.


Vervelend inderdaad, ik las al dat er meer mensen last van hebben.


Ik zou ook graag van KPN zelf horen. Gaat dit nog opgelost worden?


Hallo @Fiepje,

Ik snap dat het heel vervelend is dat er afleveringen verdwijnen. Ik denk graag met je mee. zijn alle verdwenen opnames opgenomen met seriematig opnemen? Of zijn er ook individueel ingeplande opnames verdwenen?


Voor zover ik heb gemerkt, zijn alle verdwenen opnames inderdaad van een serie-opname. Maar ik weet niet zeker of ik nog meer mis. Ik dacht namelijk ook dat ik enkele films op had genomen afgelopen weken maar nu staat er nog maar 1 film in. Maar ik weet al niet meer welke films dat waren dus dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Maar de verdwenen afleveringen van Young Sheldon (Comedy Central) en Law&Order:SVU (Net5) waren allemaal van een serie-opname.


Hoi @Fiepje

Wat lastig! Ik ga het signaal doorzetten en hopelijk kan ik een oplossing voor je vinden. Seriematig opnemen is lastig omdat wij afhankelijk zijn van de informatie die wij van de zenders doorkrijgen, maar dan horen de opnames natuurlijk niet te verdwijnen. Zou jij de opnames een poosje handmatig willen inplannen? Hopelijk verdwijnen de opnames dan niet. 

Houd mij vooral op de hoogte van de bevindingen! 


@Fiepje Zo heb ik ineens een hele serie opnamens via TLC Met  dezelfde datum, bij mij de eerste x dat het mis gaat. 
Alles 9 mei opgenomen wat uiteraard niet klopt
 

 


@Hanna_ ja dat ze verdwijnen hoort niet nee. Dus ik hoop dat het nu niet meer voorkomt. Ik ga het in ieder geval even in de gaten houden. De meeste series heb ik al aanstaan op serie-opname maar als er nieuwe bijkomen, zal ik die handmatig inplannen.

 

@Cristien , ja vervelend is dat! 😞 Hopelijk is het snel opgelost.