Skip to main content

Hallo, ik ben al mijn opnames nu al voor de vijfde keer kwijtgeraakt in drie jaar tijd. Zowel op de iTV als op de app. Echt heel frustrerend, ik kijk er naar uit om een film, docu of serie terug te zien. We betalen bijna €80 per maand aan KPN, dat is €1.000 per jaar… 🤬 Er is iedere keer nog ruimte over, daar zal het niet aan liggen. Een harde reset, een nieuw kastje en onlangs een software-update, het heeft allemaal niet geholpen. Toch maar overstappen?

Kan iemand anders dat gedaan hebben? Hoeveel ontvangers heb je en zijn er wellicht gezinsleden die opnames verwijderen op een andere ontvanger (of via de app)? Bovendien, als er ruimtegebrek is worden eerst de oudste opnames verwijderd en niet allemaal ineens.


Nee geen anderen die dat kunnen hebben gedaan, kids zijn het huis uit… Er is maar 1 ontvanger.


Nee geen anderen die dat kunnen hebben gedaan, kids zijn het huis uit… Er is maar 1 ontvanger.

Heb je altijd maar één ontvanger gehad. Bij één ontvanger moet je apart betalen voor het Opnemen pakket, bij twee ontvangers is dat inbegrepen. Staat het Opnemen pakket apart gespecificeerd in MijnKPN resp. op je factuur?


We hebben altijd maar 1 ontvanger gehad idd.

‘Opnemen Pakket’ staat idd apart vermeld op de factuur, is wel gratis.

 


Hi @Ries229! Goed dat je hier aan de bel trekt! Je opnames zijn zomaar ineens weg, dat is wel echt balen! Ik lees dat @Henk2304 al met je meegedacht heeft. Even alles op een rij:

  • Je geeft aan maar 1 TV ontvanger te hebben
  • Niemand in jouw huishouden heeft opnames gewist: niet via de TV ontvanger of de KPN iTV app
  • Er is voldoende opnameruimte beschikbaar
  • TV ontvanger is herstart en gerest

Opnames zijn max 1 jaar houdbaar: kan het zijn dat de opnames daarom gewist zijn? Kun je een indicatie geven van hoeveel opnames dit ongeveer betreft? En heb je ook een voorbeeld van een opname (naam, zender, datum en tijdstip)> 
Kun je verder je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik even een kijkje nemen in onze systemen. 


Alle opnames waren minder dan 1 jaar oud, daar de vorige minder dan een jaar geleden ook al verwijderd waren...

Ze zouden dan overigens ook nooit allemaal ineens verwijderd kunnen zijn, omdat ze ook niet allemaal tegelijk zijn opgenomen.

Wat ik waar en wanneer precies heb opgenomen weet ik echt niet meer… alles is weg.

Profielgegevens zijn ingevuld.

Ben benieuwd of jullie hier eindelijk definitief iets aan kunnen doen, het is echt ontzettend frustrerend na zoveel keer, terwijl ik zoveel aan kpn betaal.

 

 


Ik heb je gegevens er even bij gehaald en zie momenteel twee ontvangers geregistreerd staan.
Omdat je eerder aangaf dat je altijd maar 1 TV ontvanger gehad hebt, heb ik je gehele abonnement nagekeken: een aantal jaren geleden heb je wel meerdere TV ontvangers gehad.
Het gebeurt heel zelden eens dat zo'n geretourneerde ontvanger per abuis niet goed 'geschoond' wordt. Deze kan dan nog op jouw abonnementsnummer geactiveerd bij een andere klant belanden. Deze nieuwe klant gaat vervolgens opnames verwijderen en dat gebeurt dan ook op jouw ontvanger. Als jij het serienummer van jouw ontvanger (staat op de onderkant van de ontvanger) in je profiel kunt zetten, dan verwijder ik de andere ontvanger. Ik ga er eigenlijk vanuit dat jouw probleem dan opgelost is. Excuses voor het ongemak!


Als je meer dan 1 ontvanger hebt gehad, wanneer heb je die dan naar KPN geretourneerd? 


Hallo Henk, er is idd eens een ontvanger omgewisseld, was ik ff vergeten… wanneer dat was weet ik echt niet meer helaas...


Hoi Shyrin_, de gegevens van de ontvanger staan in mijn profiel onder ‘opmerkingen’.

Hopelijk kun je er zo wat mee, anders hoor ik het graag. Merci Ries


Super, hartelijk dank! Ik heb de andere TV ontvanger verwijderd, dus er kunnen vanaf nu (buiten de voorwaarden van het Opnemen pakket om) geen opnames meer verdwijnen!


Okay fijn, merci!