Skip to main content

Help, meer dan 90% van onze opnames missen in de iTV app. Het betreft opnames van NPO 1, 2 en 3, RTL 4, RTL 5, SBS6, RTL 7, Net 5, Veronica en RTL 8.

Opnames van andere zenders zijn wel beschikbaar in de iTV app.

Ik merk dat de opnames die ik maak op de glasvezel kanalen niet beschikbaar zijn in de iTv app en ook niet ook de app van de Samsung tv.


@slingshot, Dus jij hebt dezelfde ervaring.

Ik denk dat dit een landelijk probleem is dat speelt bij alle glasvezelabonnees. :wink:

 


Ik merk dat de opnames die ik maak op de glasvezel kanalen niet beschikbaar zijn in de iTv app en ook niet ook de app van de Samsung tv.

Dat is hier ook zo😤😬

zit zelfs in overweging om glasvezel abonnement  op te zeggen.

 


zit zelfs in overweging om glasvezel abonnement  op te zeggen.

Wat voor een abonnement zou je dan willen nemen?


Dat geld toch al vanaf het begin voor de glasvezelkanalen 661-670?

Daarom willen we toch dat KPN de belofte nakomt en ook KPN glasvezel kanalen vanaf 1 zet.

 

Verder wil ik (en ik hoop ook anderen) dat er meer kanalen in de originele stream komen.

Zowel op glasvezel en als de download ruim voldoende is. 

Bandbreedte (stream) 4K is nog groter en gaat wel via het “oude” kopernetwerk. 


Ik merk dat de opnames die ik maak op de glasvezel kanalen niet beschikbaar zijn in de iTv app en ook niet ook de app van de Samsung tv.

Dat is hier ook zo😤😬

zit zelfs in overweging om glasvezel abonnement  op te zeggen.

 

 

Als je bij KPN wilt blijven, kan dat niet.

Want waar glasvezel van KPN ligt, wordt het kopernetwerknet binnenkort afgesloten. 

(dus daar moet dan ook Tele2, T-Mobile, etc. ook via het glasvezelnetwerk). 

Voor de kosten maakt het niets uit.

Glasvezel is wel veel stabieler.

Je hebt alleen via glasvezel de glasvezel kanalen (originele stream) extra op kanalen 661 - 670.


@slingshot, Dus jij hebt dezelfde ervaring.

Ik denk dat dit een landelijk probleem is dat speelt bij alle glasvezelabonnees. :wink:

 

Klopt, je moet dus eigenlijk alles 2 x opnemen als je nog niet weet waar je het later op terug wil kijken :(


@slingshot, Dus jij hebt dezelfde ervaring.

Ik denk dat dit een landelijk probleem is dat speelt bij alle glasvezelabonnees. :wink:

 

Klopt, je moet dus eigenlijk alles 2 x opnemen als je nog niet weet waar je het later op terug wil kijken :(

 

KPN had destijds, toen 701 etc. naar 1 etc. ging, toegezegd dat ook de glasvezel kanalen 661-670 snel vanaf 1 zouden komen en dat je dan de opnames ook op tablet etc. zou kunnen zien.

Helaas is het na enkele jaren nog steeds niet uitgevoerd door KPN. Erg jammer. 


@slingshot, Dus jij hebt dezelfde ervaring.

Ik denk dat dit een landelijk probleem is dat speelt bij alle glasvezelabonnees. :wink:

 

Klopt, je moet dus eigenlijk alles 2 x opnemen als je nog niet weet waar je het later op terug wil kijken :(

 

KPN had destijds, toen 701 etc. naar 1 etc. ging, toegezegd dat ook de glasvezel kanalen 661-670 snel vanaf 1 zouden komen en dat je dan de opnames ook op tablet etc. zou kunnen zien.

Helaas is het na enkele jaren nog steeds niet uitgevoerd door KPN. Erg jammer. 

Ja dat is zeker jammer.

Ik lig dan bijvoorbeeld in bad en wel iets kijken wat ik heb opgenomen en dat kan niet. En terug kijken ook niet meer want dat is dan te lang geleden is niet toegestaan.


Glasopnames kun je inderdaad niet zien in de iTV app. Nooit zo geweest. Zouden we wel graag willen!:blush:


Glasopnames kun je inderdaad niet zien in de iTV app. Nooit zo geweest. Zouden we wel graag willen!:blush:

@Lisa, Tja, dat zouden wij glasvezelabonnees ook graag willen. De vraag is dan ook wanneer dit eindelijk eens gerealiseerd gaat worden. Snapt KPN dan echt niet wat voor een enorme tekortkoming dit is.

Weet ik vooraf of ik een opname via een TV ontvanger of via mijn tablet of smart-TV app ga terugkijken?

Nee, dat weet ik niet.

Moet ik dan altijd maar de HD variant opnemen en dus op beeldkwaliteit inboeten als ik de opname via een TV ontvanger ga terugkijken?

Dat lijkt me toch niet de bedoeling of wel soms?

 

Hoe kan het dat KPN jaren terug de belofte heeft gedaan dat HD-”Glas” op 1 gerealiseerd zal worden nadat de uitrol van HD op 1 afgerond was.

 

Hoe kan ik er voor zorgen dat KPN dit eindelijk eens wat hoger op de prioriteitenlijst gaat plaatsen?


@wjb ik sluit mij hier helemaal bij aan. 


@wjb ik sluit mij hier helemaal bij aan. 

Ik ook (ondanks dat ik zelf geen glas heb. Zit zelf op pairbonding.) 


@wjb Ik weet het ook niet. We hebben het al eerder aangekaart. Veel meer kunnen we niet doen helaas. Als er ontwikkelingen zijn, horen we het vanzelf.  


@wjb Ik weet het ook niet. We hebben het al eerder aangekaart. Veel meer kunnen we niet doen helaas. Als er ontwikkelingen zijn, horen we het vanzelf.  

Met alle respect, maar er moet mijns inziens eens flink aan de boom geschud worden bij die productowners / development teams. Ik snap dat jullie in deze ook "maar" een doorgeefluik zijn maar het wordt echt hoog tijd dat er eens geluisterd wordt. Ik kan al meerdere jaren geen volledig gebruik maken van het opnemen pakket en dat ben ik zo langzamerhand goed zat. Ik snap ook oprecht niet dat hier niets aan gedaan wordt wetende dat er vele vele glasvezelabonnees bij komen die tegen dezelfde problematiek aanlopen. Ik krijg echt het gevoel dat men niet weet wat de consequenties van bepaalde keuzen zijn. Ik zou heel graag met de productowner in contact komen om met hem/haar eens van gedachte te wisselen.


Ben net helemaal met @wjb eens.

Ik baal er van als ik een opname terug wil kijken en dat niet kan omdat ik het op glas heb opgenomen. Ik weet toch niet van tevoren wanneer en waar ik het ga terug kijken.

Er wordt niets op de tv ontvangers opgenomen zoals bij Ziggo. Er wordt gewoon bijgehouden wat je hebt opgenomen.

Dan moet het toch niet zo moeilijk zijn om hetzelfde programma van een niet glas hd zender te streamen als je op een apparaat kijkt waarmee je geen glas hd kan kijken. Beide wordt bijvoorbeeld op npo1 uitgezonden.

Kijk je het programma op hi glas krijg je de beste van 661 kijk je op niet glas dan krijg je versie van 1....

 

Daarnaast vind ik het door @Lisa gegeven antwoord markeren als oplossing wel heel makkelijk 

"Ik zou het ook wel willen" probleem opgelost 😔


Aangezien ik heel spoedig ook glasvezel heb, net als mijn hele dorp (!) met veel kpn ! , ondersteun ik dit van harte. 

Met de stevige uitrol van glasvezel op dit moment moet dit nmm dit jaar nog geïntegreerd worden. 

 

@slingshot . Ook Ziggo neemt alleen in the cloud op met hun huur decoders. Die opnamen zijn wel ' gewoon ' via ziggogo beschikbaar. 


Aangezien ik heel spoedig ook glasvezel heb, net als mijn hele dorp (!) met veel kpn ! , ondersteun ik dit van harte. 

Met de stevige uitrol van glasvezel op dit moment moet dit nmm dit jaar nog geïntegreerd worden. 

 

@slingshot . Ook Ziggo neemt alleen in the cloud op met hun huur decoders. Die opnamen zijn wel ' gewoon ' via ziggogo beschikbaar. 

Ah dan is dat veranderd sinds ik bij Ziggo weg ben.

Het zou ook fijn als de ondertiteling gewoon net als in films, Netflix, Disney+, Ziggo etc zou gaan in plaats van via Teletekst.


Ik denk dat KPN die glaszenders pas op 1 zetten als alle KPN abonnees op glasvezel zitten. 🤔 Als dat zo is dan duurt het nog wel effe. 


Ik denk dat KPN die glaszenders pas op 1 zetten als alle KPN abonnees op glasvezel zitten. 🤔 Als dat zo is dan duurt het nog wel effe. 

Ik denk niet dat KPN zich dat kan veroorloven.

Ik zal hier net zolang aandacht voor blijven vragen als nodig is om dit eindelijk eens gerealiseerd te zien.

 


@wjb gezien de interesse van KPN ben ik bang dat “Goede voornemens 2023” hier ook bij komen.

Ik hoop van niet natuurlijk.

KPN heeft het destijds, bij HD naar 1, al toegezegd.  En dat is al weer enkele jaren geleden. 

 

En dat @Lisa haar reactie als beste antwoord neerzet vind ik niet netjes, maar zegt veel. 


KPN heeft het destijds, bij HD naar 1, al toegezegd.  En dat is al weer enkele jaren geleden. 

Klopt, het stond destijds op de site t.b.v. de introductie van HD op 1.

 

Het begrip "later" is bij KPN helaas een heel ruim begrip immers we zijn ondertussen drie jaar verder.