Skip to main content

Sinds een paar dagen merk ik dat opnames terug kijken haperen, ik heb hier de eerste weken dat ik de TV+ box had geen last van gehad.

 

Meer mensen die dit specifiek bij opnames hebben?

De experia loopt bekabeld naar een gbit switch en dan naar de tv+ box, geen idee of de switch igmp kent, ik zal eens testen om de switch er tussenuit te halen. Maar zoals gezegd is het probleem ontstaan bij 1 van de laatste updates.


Ah top, ik ben benieuwd!


Ah top, ik ben benieuwd!

Ik heb het getest met een kabel vanaf de TV+ box direct naar de Experia, maar dit maakt geen enkel verschil.

Had ik ook niet verwacht eerlijk gezegd, want toen ik er nog geen last van had zat dezelfde switch ertussen.


Ah dat is balen, bedankt voor het uitsluiten in ieder geval. Ik leg dit bij de ontwikkelaars neer!


Ik heb exact hetzelfde probleem. Ook bekabeld aangesloten en elke 10sec hapering in mijn beeld bij uitgesteld kijken. Er zijn meerdere die hier last van hebben. Dit is echt een zeer serieus probleem aangezien veel mensen opnames en uitgesteld kijken gebruiken. Ik hoop toch dat dit prioriteit 1 wordt met de volgende update, dit is echt niet normaal.


Met de laatste upgrade (0.19.4 & TV+ app 1.103.1) lijkt bij mij dit probleem opgelost!

 

Vertraagd kijken is bij mij weer strak :)


Sinds kort heb ik ook het probleem met haperend afspelen van opnames, echter alleen 's avonds en alleen bij opnames van de duitse tv (ard das Erste) en niet bij opames van de nederlandse tv.

Hoe schakel je van multicast naar unicast vv?

 

 

 


Sinds kort heb ik ook het probleem met haperend afspelen van opnames, echter alleen 's avonds en alleen bij opnames van de duitse tv (ard das Erste) en niet bij opames van de nederlandse tv.

Hoe schakel je van multicast naar unicast vv?

De instelling multicast/unicast heeft hierop geen enkele invloed immers uitgesteld kijken (na pauzeren, bij terugkijken en bij opnames) is altijd unicast.


Bij mij hielp opnieuw opstarten van de DIW7022


Deze thread was ik begonnen omdat ik last had van haperend beeld bij vertraagd kijken en opnames….dit probleem had ik in het begin niet en werd geïntroduceerd in één van de vorige TV+ app updates, maar was opgelost na installatie van TV+ app 1.103.1.

 

Zojuist heb ik TV+ app 1.105.0 versie geïnstalleerd en dit probleem is nu weer terug.

😥

aub @KPN ff checken of de fix van 1.103.1 niet is meegekomen in 1.105.0.


Dat is niet de bedoeling natuurlijk @HE1, ik ga er even vanuit dat hem ook al herstart hebt, maar kun je je ontvanger ook een frisse start geven?


Al geprobeerd. Het is gewoon iets van een bug/issue wat her-geintroduceerd is bij 1.105.0 terwijl het opgelost was ineens bij de vorige update 1.103.1.


Hoe is het nu met deze update, @HE1?


Hoe is het nu met deze update@HE1?

@Erik_  Het gedrag is wel wat verandert zie ik. Als ik pauzeer dan hapert het beeld, soms gaat het over na 1-2m , soms niet.

😥


Alleen bij pauzeren/Terugkijken? Of heb je het ook nog bij opnames, @HE1?


Alleen bij pauzeren/Terugkijken? Of heb je het ook nog bij opnames, @HE1?

@Erik_ hij hapert bij:

  1. vertraagd kijken (na ff op pauze zetten)
  2. kijken vanaf begin met de groene knop
  3. ook bij terugkijken van een opname.

Ik test dit met de zender RTL z nieuws, daar heb je zo'n lopende lichtkrant onderin en daarmee kan je het schokken perfect zien.

Bij gewoon live beeld loopt het perfect soepel.


kan ik een update krijgen omtrend dit issue? het is opgelost geweest in een van de vorige updates maar probleem is weer terug. 

 

Moet toch te pinpointen zijn met oplossing lijkt me ...


Kun je het nu na de update ook weer eens testen met je switch ontkoppeld?


@Thomas Ja nog steeds hetzelfde, met en zonder switch maakt niet uit...