Skip to main content

Beste KPN,

 

naast het probleem dat ik nog steeds (na maanden) geen HD kan ontvangen via mijn bekabelde TV+ kastje waarachter 100/100 glas ligt, en het feit dat de remote continu de verbinding verliest erwijl deze zop'n beetje naast de ontvanger ligt s-peelt er nog iets.



Bij zo'n beetje elk opgenomen programma worden er continu stukje overgeslagen als je deze terug kijkt.
Het gaat hier om een seconde of 4 a 5 en meermaals per programma. Erg vervelend kijken.
Dit komt alleen voor bij TV+ en niet in de apps op je mobiel of de browser op de pc.

Wat is hier aan te doen, ik wil niet meer resetten want dat helpt he-le-maal niets.
Bekabeling heb ik zelf doorgemeten met een LAN tester, niets mis mee.
Disney+, Plex, Netflix, het werkt allemaal goed en op de hoogst mogelijke beeldkwaliteit die beschikbaar is.

De aansluiting is als volgt, aan de kpn modem hangt een Asus (Multicast)) waarop de tv's zijn aangesloten.  Ik heb dus de tv's ook eens rechtstreeks aangesloten gehad op het modem. Probleem blijft gewoon.


Dit is nu het 3e issue dat er speelt bij mijn KPN+.
Naast dat de andere issues maaaaaaaaaanden op zich laten wachten eer KPN er een of ander vaag onderzoek aan wil wijden hoop ik dat dit issue wat sneller opgelost kan worden, anders ben ik er wel klaar mee.

@Dikkedikkie reist 

Wat bedoel je precies met skippen?

 

Als je bedoelt dat hij niet soepel loopt bij het spoelen van een opname, dan klopt dat. (is een bekend probleem).

 

En hij slaat als je hem start 5 minuten over (dat is de tijd dat hij eerder start met de opname).

Dus je kan een stukje terugspoelen als de opname te vroeg is begonnen. 😉😊

 

En zie ook de updates van KPN voor de DIW7022 (KPN tv+ box), om de 2 weken komt er een update.

Hij draait al een stuk beter dan in het begin.

Je kan je abonneren op de updates, dan krijg je een mail als er nieuwe updates zijn.

 

En zie ook de site van @wjb (heel mooi gemaakt).

 

En de site van KPN met nog op te lossen problemen.

 

 


@Dikkedikkie reist

Wat bedoel je precies met skippen?

 

Als je bedoelt dat hij niet soepel loopt bij het spoelen van een opname, dan klopt dat. (is een bekend probleem).

 

En hij slaat als je hem start 5 minuten over (dat is de tijd dat hij eerder start met de opname).

Dus je kan een stukje terugspoelen als de opname te vroeg is begonnen. 😉😊

 

En zie ook de updates van KPN voor de DIW7022 (KPN tv+ box), om de 2 weken komt er een update.

Hij draait al een stuk beter dan in het begin.

Je kan je abonneren op de updates, dan krijg je een mail als er nieuwe updates zijn.

 

En zie ook de site van @wjb (heel mooi gemaakt).

 

En de site van KPN met nog op te lossen problemen.

 

 

Ik heb het niet over spoelen, ik heb het over gewoon kijken naar een opname, hups, ben je zo ineens een paar seconden verder waardoor je stukjes mist


@Dikkedikkie reist 

Sorry, maar ik begrijp het helaas nog steeds niet, wat je bedoelt en wat het probleem is.

 

Voor het niet HD kunnen kijken, dat is vreemd.

Op de Sagacom DIW7022 moet dat gewoon standaard zijn.

Staat hij op multicast en beste beeldinstellingen?

Vul in dit geval ook je profiel gegevens van dit forum zo compleet mogelijk in (als je dat nog niet gedaan hebt.

Dan kan een moderater het voor je nakijken. (i.v.m. drukte kan dat een paar dagen duren).

 

Voor de laatste klacht had ik wat tips vermeld.😉😊


Probleem van stukjes die missen bij opnames is bekend. Maar de oplossing schijnt lastig te zijn.


@Dikkedikkie reist

Sorry, maar ik begrijp het helaas nog steeds niet, wat je bedoelt en wat het probleem is.

 

Voor het niet HD kunnen kijken, dat is vreemd.

Op de Sagacom DIW7022 moet dat gewoon standaard zijn.

Staat hij op multicast en beste beeldinstellingen?

Vul in dit geval ook je profiel gegevens van dit forum zo compleet mogelijk in (als je dat nog niet gedaan hebt.

Dan kan een moderater het voor je nakijken. (i.v.m. drukte kan dat een paar dagen duren).

 

Voor de laatste klacht had ik wat tips vermeld.😉😊

Ik kijk een opgenomen programma terug, tijdens het kijken ontbreken er gewoon stukjes van een paar seconden.


Hoi @Dikkedikkie reist 
Klik de link hierboven aan die @PeterG  plaatst, daar staat het beschreven wat jij bedoeld.


HOi @huistijger ja ik heb het gezien en ik begrijp het ook allemaal wel.

 

Het ervelende vind ik wel dat het net lijkt alsof met het tv+ een knutsel en bugfix pakket in huis ghaald is.

Ik wil gewoon normaal tv kunnen kijken, terug kunnen kijken en opnamen kunnen zien zonder dat er weer vanalles gelezen moet worden of geknutseld moet worden.