Skip to main content

Omdat ik steeds problemen had met mijn expirabox V12 (voornamelijk wifi ) heb ik zelf een fritzbox 7590 gekocht. de eerste indruk is supersnel wifi  !! ook de reactietijd van laden is beter

 

Maar nu het probleem Itv lijkt prima te werken 🙂  maar eigen opnames bekijken werkt in de eerste instantie, maar de stream die stop na een minuut of 10 a 15 dan kom ik terug in menu met opnames.

 

Er zit een Switch tussen de Fritzbox en de itv box van KPN met ipmg aan !, maar precies dezelfde switch zat er ook tussen met de V12 box en had toen geen problemen met het afspelen van eerder opgenomen progamma’s 

 

ook nog een andere vraag, als ik in de router kies KPN heb ik 2 mogelijk heden, KPN en KPN glasvezel, ik heb glas maar ik sluit de  router aan net als de V12 box op de WAN poort van de Fritz en kies “KPN glas”. maar dan zegt hij dat je de WAN poort NIET moet aansluiten ? of kies ik voor DSL ?

 

 

in de meterkast zit al dit tijd een kastje met voeding waar de glas binnen komen en wordt omgezet naar UTP die mogelijkheid gebruik ik ook voor de Fritz dit is toch juist ? of moet ik de glasvezel kabel rechtstreeks met de Fritz verbinden ?

 

Edit 7:43 er zit helemaal geen aansluiting voor rechtstreek glas aansluiten, of zijn er 2 uitvoeringen van de Fritzbox 7590 ?

 

@Ganz om met je laatste vraag te beginnen: er is geen uitvoering van de 7590 die rechtstreeks op glas kan aansluiten.Dan zou je een ander type Fritz moeten hebben.

Voor je eerste vragen heb ik geen antwoord. Maar wel de tip haal de apparatuur eens een minuutje van de stroom af. Dat heeft bij mij wel eens geholpen met andere storingen.

Verder zou ik het eens proberen om die switch er (even) tussen uit te laten. Je weet nooit wat zo’n ding doet. Elders in het forum lees ik wel eens dat de switch IMG?-snooping moet doen om TV-signalen goed door te kunnen geven.

Als je glasvezel hebt zou ik dat kiezen als aansluiting, maar je kunt altijd DSL proberen en dan zien wat er gebeurt.
En ook kun je de kabel vanaf het glasvezelkastje aansluiten op een LAN-poort, zo ging dat eerder bij de 7490, die geen WAN-poort had.

Tot slot, op nl.avm.de kun je een heleboel nuttige informatie vinden. En je kunt daar vragen stellen, daar heb ik goede ervaringen mee.

Succes met je speurtocht naar de oplossing(en).

 


@Ganz En ook kun je de kabel vanaf het glasvezelkastje aansluiten op een LAN-poort, zo ging dat eerder bij de 7490, die geen WAN-poort had.

Tot slot, op nl.avm.de kun je een heleboel nuttige informatie vinden. En je kunt daar vragen stellen, daar heb ik goede ervaringen mee.

 

Je moet dan wel LAN-poort 1 gebruiken. Die is in ieder geval bij de 7490 zodanig ingericht dat hij ook als WAN-poort kan fungeren. Dat geldt niet voor de andere LAN-poorten.

Piet.


@JRe 

Bedankt voor je tips, ik heb het de STB naar gereset vanuit het menu (frisse start)  daarna geen problemen meet gehad met het afspelen van eerder opgenomen progamma’s

 

nu we het er toch over hebben, als ik zelf een Android tv kastje koop en ik gebruik de ITV app van KPN is dat 100 % hetzelfde als de 4k oplossing van KPN (maar dan betaal je 2,50 per maand voor het kastje). en als ik het goed heb, heb je dan geen apart VLan nodig om die oplossing te gebruiken toch ?

 

het gaat mij niet zo zeer om 4K maar meer om op termijn af te stappen van het Vlan netwerk met alle eisen waar je Router aan moet voldoen om dit mogelijk te maken.

 

 


@Ganz Fijn dat het nu goed werkt, dat is het doel waarnaar wij streven.

Je nieuwe vraag vraag kan ik niet direct beantwoorden.
Ik heb zelf wel de ITV-app, maar gebruik die niet om te streamen, wel om op de telefoon TV te kijken.
Elders op dit forum wordt het gebruik van de app wel besproken; wat ik mij herinner is de beeldkwaliteit dan niet optimaal.
Volgens mij moet je wel een TV-abonnement hebben bij KPN om die app te kunnen gebruiken.
Ik weet niet wat je bedoelt met een Android-kastje. Als het is om de stream te ontvangen zou je misschien een Google-ChromeCast kunnen gebruiken. Er zijn een paar types van dat apparaat. Zelf heb ik de eenvoudigste (goedkoopste) om af en toe YouTube e.d. te streamen.

Hoe dat met die VLAN’s zit weet ik niet, ik was zelf in mijn werkzame leven meer van de hogere spanningen. Op dit forum kun over dat onderwerp her en der problemen en hun oplossingen vinden.
Maar telkens weer begrijp ik dat een bekabelde verbinding het beste resultaat en de minste storingen geeft.
Dus is mijn advies: maak een rechtstreekse UTP verbinding van de 7590 naar de STB, en gebruik zo nodig in de rest van je netwerk één of meer switches.

Succes ermee!