Skip to main content
Beantwoord

Opnames starten vaak niet vanaf het begin

• March 16, 2025
  • 3 reacties
  • 57 keer bekeken

Opnames starten vaak niet vanaf het begin. Hoe kan ik dit starttijdstip vervroegen?

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@AR2006. Welkom op de community! Het is helaas niet mogelijk om handmatig een starttijd voor opnames in te stellen. Bij het inplannen van een opname worden de tijden uit de tv-gids gevolgd. Soms wijken programma’s af van deze tijden, bijvoorbeeld door uitloop of een latere start. Dit kan ervoor zorgen dat een opname niet precies vanaf het begin begint of eerder stopt.

Als dit gebeurt, kun je vaak alsnog het gemiste deel terugkijken via Terugkijken via de Gids. Houd er wel rekening mee dat Terugkijken meestal beschikbaar is tot maximaal één week na de uitzending.

Meer informatie hierover vind je in het onderstaande topic. 😊

3 reacties

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 18, 2025

Hoi ​@AR2006. Welkom op de community! Het is helaas niet mogelijk om handmatig een starttijd voor opnames in te stellen. Bij het inplannen van een opname worden de tijden uit de tv-gids gevolgd. Soms wijken programma’s af van deze tijden, bijvoorbeeld door uitloop of een latere start. Dit kan ervoor zorgen dat een opname niet precies vanaf het begin begint of eerder stopt.

Als dit gebeurt, kun je vaak alsnog het gemiste deel terugkijken via Terugkijken via de Gids. Houd er wel rekening mee dat Terugkijken meestal beschikbaar is tot maximaal één week na de uitzending.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 18, 2025

👍Bedankt. Duidelijk. Jammer, bij vorige aanbieder kon ik kiezen voor 5 minuten vooraf

• Helper
  • August 19, 2025

👍Bedankt. Duidelijk. Jammer, bij vorige aanbieder kon ik kiezen voor 5 minuten vooraf

Ik heb ook last van dit probleem. Ik ben net gewisseld van een andere aanbieder. Daar kon ik ook voor 5 minuten vooraf kiezen. In een andere post op dit forum begrijp ik dat KPN dit standaard al doet.

Ik vraag mij af of het probleem niet anders is dan wat we op kunnen lossen met eerder starten. Komt de TV gids die KPN gebruikt overeen met de TV gids van de zenders? Als KPN nl. standaard 5 minuten eerder begint met opnemen, hoe kan het dan dat ik regelmatig 2 minuten mis? Bij de andere aanbieder miste ik zelden iets, ondanks dat ik de opnames NIET 5 minuten eerder liet beginnen.

@Vikash van KPN Klopt het dat KPN alle opnames 5 minuten voor het begin uit de TV gids start?