Skip to main content

Ik heb dit probleem ook. Het probleem bleef ook nadat ik de software opnieuw had geïnstalleerd. Resetten modem en ontvanger werken evenmin.

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

Het gaat om de Arris Vip 2954, rechtstreeks bedraad vanaf modem.


Hoi @Sannepanne, door drukte zijn we niet eerder bij je topic aangekomen. Ik lees dat je problemen ervaart met bekijken van opnames en terugkijken van programma's. Hoe staat het er intussen voor, speelt dit nog of heb je intussen een oplossing gevonden?

Als het nog speelt, kan je specifieker vertellen wat er gebeurt als je opnames bekijkt of programma's terugkijkt? Krijg je een foutmelding te zien en zo ja, welke? En maakt het verschil als je de tv-ontvanger een frisse start geeft?


Goedenavond, ik zal dat nog 1x proberen. Ik weet niet of dat een ander effect heeft dan software opnieuw installeren? (Dat laatste probeerde ik al, zonder succes, net als resetten)

Als ik naar een programma kijk via terugkijken, dan staat meestal ergens halverwege het beeld stil. Geen foutmelding. Ik verlaat de opname via terugknop, hij blijft dan even hangen op zwart scherm, komt weer in menu, ik start programma opnieuw en kijk verder. Dit gebeurt iedere avond wel een paar keer.


Ik weet pas of het gewerkt heeft na een avondje  tv kijken :)


@Sannepanne Helemaal goed, ik ben benieuwd of het verschil maakt! Mocht je toch iets opmerken, laat het dan hier weten en beschrijf het zo precies mogelijk. Ik ben dan ook benieuwd hoe het met andere functies gaat, zoals live tv kijken. Als je dan ook meteen je forumprofiel zo volledig mogelijk invult, kan ik je gegevens erbij pakken. 


Ik kijk de laatste tijd weinig tv, maar nog maar 1x een vastloper gehad, lijkt opgelost.


@Sannepanne Dat klinkt positief, dankjewel voor de update. Als je toch iets opmerkt of als we je ergens mee kunnen helpen, dan weet je ons hier te vinden.


Helaas is het probleem toch niet opgelost. Zowel bij terugkijken, als bij opnames of film uit pluspakket staat plotseling het beeld stil. Ik druk op terugknop, scherm blijft enige tijd zwart, ik kom terug in menu, kies afspelen en de opname loopt weer. Wel start die dan op enkele minuten later, dus ik moet eerst stukje terugspoelen.

Zie in in conversatie hierboven wat ik al geprobeerd heb.


Ik heb trouwens nog een ontvanger liggen, die ik nooit eerder heb aangesloten, een Motorola VIP 1853. Ik dacht, eens kijken of die ook problemen heeft, maar die start niet op en geeft alleen foutcode F14.


Inmiddels telefonisch contact gehad met klantenservice. Motorola ontvanger wordt vervangen. Er zat toch nog een wandcontact tussen Experiabox en Arris ontvanger. Ik moest testen of met directe kabel tussen Experiabox en Arris ontvanger het probleem nog steeds bestond. Helaas is dit nog steeds zo. 

Mijn volgende stap is dus kijken of de nieuwe ontvanger het probleem ook heeft. Zo niet,  dan zal het probleem in de Arris ontvanger zitten. 

(De nieuwe ontvanger krijg ik in de loop van de week)


Hoi @Sannepanne, goed dat je aan de bel trekt en ook fijn om te lezen dat er een nieuwe tv-ontvanger naar je onderweg is. Ik ben benieuwd naar hoe het daar straks mee gaat. Heb je daarnaast onlangs de Arris ontvanger nog een frisse start gegeven? Aangezien onze eerdere berichten van al even geleden zijn, is het verstandig om dat nog eens te doen.


Frisse start nog eens geprobeerd, maar dat heeft helaas niet geholpen. De nieuwe ontvanger heb ik nog steeds niet ontvangen, helaas.


Klantenservice gebeld. Medewerker kan niet zien of andere ontvanger die de Motorola moet vervangen is opgestuurd en kan dat ook niet navragen. De andere Arris ontvanger kan pas omgewisseld als hij 2 uur afgekoppeld is geweest, omdat hij verder geen foutmeldingen in KPN-systeem geeft… 37 Minuten over aan de telefoon geweest en vanmiddag nog een keer… Misschien moet ik interactieve tv maar opzeggen.


@Sannepanne Hmm, jammer dat je de nieuwe ontvanger nog niet hebt. Ik neem graag een kijkje voor je naar wat ik kan zien, maar ik zie geen gegevens in je forumprofiel. Vul je die zo volledig mogelijk in? Als je me dan hier een seintje geeft, weet ik dat ik je gegevens erbij kan pakken.


Inmiddels is er alsnog iets opgestuurd (lang verhaal), maar onderweg bij PostNL zoek. Volgens PostNL app komt dit nu morgen.