Skip to main content

Bij het opnemen van programma’s met mijn KPN plus ontvanger zijn niet alle programma’s terug te kijken. Het gaat hierbij om ongeveer de helft van de opnames. Deze zijn overigens wel via de gids terug te kijken. 
Normaal gesproken is er bij de opnames een keuze tussen speel af en verwijderen, maar bij een groot deel alleen verwijderen. Staat er een instelling verkeerd of is dit een herkenbaar probleem bij andere forumleden?

 

@robdammers 

Heb je glasvezel?

Had je opgenomen op de HD glas kanalen? 661-670

Zo ja, dan is dat de reden, die kan je, helaas, niet op de KPN tv+ decoder zien.

Ook niet als straks HD+ vanaf 1 op de KPN tv decoder komt (stream 14 Mb/s).


@robdammers

Heb je glasvezel?

Had je opgenomen op de HD glas kanalen? 661-670

Zo ja, dan is dat de reden, die kan je, helaas, niet op de KPN tv+ decoder zien.

Ook niet als straks HD+ vanaf 1 op de KPN tv decoder komt (stream 14 Mb/s).

Dit dacht ik eerst ook, echter de getoonde opname (foto) is gisteravond gemaakt. Hoezo niet vanaf 1? Daarvan wil ik het meeste opnemen. Wat is daarvoor een alternatief?


@robdammers 

Je hebt deze opname gisteren gemaakt op de DIW7022 begrijp ik?

Vreemd, dan zou je hem volgens mij kunnen zien en afspelen.

 

Vul je profiel van dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderater het voor je nakijken.

I.v.m. drukte kan dit een paar dagen duren.


@robdammers

Heb je glasvezel?@joop2011 ja

Had je opgenomen op de HD glas kanalen? 661-670

Zo ja, dan is dat de reden, die kan je, helaas, niet op de KPN tv+ decoder zien.

Ook niet als straks HD+ vanaf 1 op de KPN tv decoder komt (stream 14 Mb/s).

Dit dacht ik eerst ook, echter de getoonde opname (foto) is gisteravond gemaakt. Hoezo niet vanaf 1? Daarvan wil ik het meeste opnemen. Wat is daarvoor een alternatief?

 


Gisteren gemaakt maar op zeker eerder als HDglas gepland. Als serie / seizoen! 😉.

Toekomstige nu opnieuw plannen via de 7022. Of de app in je smartphone, die gebruik ik daar nu voor. 

Omdat je die HDglas niet meer kunt annuleren komt het nu vooralsnog dan wel dubbel bij je opnames. 

Maar 1 ervan is dan wel af te spelen. De HDglas opname wel verwijderen in verband met je opname ruimte. 


Gisteren gemaakt maar op zeker eerder als HDglas gepland. Als serie / seizoen! 😉.

Toekomstige nu opnieuw plannen via de 7022. Of de app in je smartphone, die gebruik ik daar nu voor. 

Omdat je die HDglas niet meer kunt annuleren komt het nu vooralsnog dan wel dubbel bij je opnames. 

Maar 1 ervan is dan wel af te spelen. De HDglas opname wel verwijderen in verband met je opname ruimte. 

@PeterG Deze opname heb ik op de 7022 gepland. Er stond geen oude serie opname van HD glas gepland. 


Gelukkig kun je "mooiste meisje" simpel via de gids nog kijken 😎

Wel gek. Ik heb de 7022 al maanden in gebruik maar dit nog niet gehad met via die gids geplande. 

Wel met HDglas geplande op de Arris. Die zijn alleen te wissen op de 7022. 

Verder plan ik eigenlijk alleen nog maar via de app in mijn smartphone. Die heeft wel verticale gids. 


Dank voor het bericht Rob want met dergelijke feedback kunnen we zeker wat. Even om alles glashelder te krijgen. Het gaat in deze gevallen dus om opnames die puur zijn ingepland op de DIW7022 en waar niet eerder een (serie)opname voor in de planning stond op de oude ontvanger? 


Dank voor het bericht Rob want met dergelijke feedback kunnen we zeker wat. Even om alles glashelder te krijgen. Het gaat in deze gevallen dus om opnames die puur zijn ingepland op de DIW7022 en waar niet eerder een (serie)opname voor in de planning stond op de oude ontvanger? 

@Remco_ Dat klopt. 


Dank voor het bericht Rob want met dergelijke feedback kunnen we zeker wat. Even om alles glashelder te krijgen. Het gaat in deze gevallen dus om opnames die puur zijn ingepland op de DIW7022 en waar niet eerder een (serie)opname voor in de planning stond op de oude ontvanger? 

@Remco_ Dat klopt. 

Dan ga ik dat even terugkoppelen intern. Ik kom er na het weekend op terug Rob. 


Hmm, in verband met ontbreken vertical gids plan ik momenteel via de KPN TV app in mijn smartphone. En die zijn tot nu toe gewoon via de DIW7022 te kijken.

Heb nog nauwelijks iets gepland via de gids op de 7022, maar ook die zijn tot heden via de 7022 af te spelen.

Raar dat niet iedereen dezelfde ervaring heeft met hetzelfde boxje.


Ik heb de nieuwste + apparatuur van KPN, maar ook bij mij zie ik bij  diverse opnames, als ik op de afspeelknop druk, alleen de mogelijkheid “verwijderen”. Het is zo elke keer weer maar afwachten of ik het wel of niet kan bekijken.

Of ik krijg, zoals bij de opname van sluipschutters “Er is een fout opgetreden, probeer het later opnieuw (kbx-apk-3020).

 

bijzonder irritant!


Ik heb de nieuwste + apparatuur van KPN, maar ook bij mij zie ik bij  diverse opnames, als ik op de afspeelknop druk, alleen de mogelijkheid “verwijderen”. Het is zo elke keer weer maar afwachten of ik het wel of niet kan bekijken.

Had je hiervoor een ander abonnement bij kpn met Arris boxen @Klaverblad8. Dan zijn dit oude HDglas geplande. Dus 661 tot en met 670.

Deze kanalen zijn en komen niet beschikbaar op deze box en die opnames zul je dus nooit kunnen kijken. Beter via 'gepland' zo'n serie opname annuleren. 

De TV+ heeft hogere kwaliteit gewoon via 1 - 10. Maar dat zijn andere streams dan de vorige boxen. Ander achterliggend platform namelijk. 


Nee hoor Peter, het gaat om een opname van afgelopen donderdag op RTL7. Opgenomen met de kpn+ box en dus nu niet terug te kijken via dezelfde KPN + box als waar hij mee opgenomen is….

 


Ja, maar wannéér is die planning gemaakt? Nog op de oude box, als serie? Het zal wel afgelopen week uitgezonden en opgenomen zijn, maar als het nog ingepland is op het oude kanaal 667 ga je dat niet meer kunnen kijken. Ook die van komende week niet.

Plan het opnieuw in via de gids van TV+ en je zult zien dat je opnames vanaf nu wel kunt zien. 

Maar wel eerst de op de Arris geplande serie eruit halen.


Hoe haal ik die series eruit?

 


Hoi @Klaverblad8 

Opgeslagen: Tab gepland. Selecteer de dia van de serie. houdt de Ok knop langer dan 1 seconde ingedrukt dan zie je dit

 


Hier hetzelfde probleem. Serie opname van rtlz. Eerste van 13 juni volgende van 20 juni. Kan ik niet afspelen (via de kpn app op tv en op telefoon  niet) kan alleen verwijderen zegt ie

 


Is dit probleem opgelost? Net een kpn tv+ box. Nieuwe geplande opnames kan ik niet terug kijken.