Skip to main content

Sind 13-7 ondervinden wij problemen met de TV kastjes waardoor programma's terug kijken, opnames kijken of simpel weg pauzeren en weer verder spelen resulteert hakkelig beeld en geluid met uiteindelijk uitval van geluid en vastlopen beeld. Terug schakelen naar live tv geeft uiteindelijk ook geen beeld meer totdat we de tv kastjes resetten.  Alles is bekabeld aangesloten met UTP en heeft 5+ jaar altijd goed gewerkt. Resetten van alle switches en de V10A Experiabox lossen het probleem niet op.  

Precies deze zelfde problemen komen nu ook voor bij mijn ouders en een collega met dezelfde TV kastjes.

 

bij alle 3 de huishoudens word gebruik gemaakt van de TV kastjes die bij het 4K abonnement worden toegestuurd.

De experiaboxen verschillen van de Experiabox V10 , V10A en de 11.

Bij ons in de buurt heeft er in week 28 onderhoud plaats gevonden door KPN en ik had eerst het vermoeden dat de oorzaak zou zijn maar nadat mijn ouders en een van mijn collega's dezelfde problemen lijken te hebben terwijl ze in andere gemeente wonen denk ik niet dat het daar aan heeft gelegen en omdat het 3 verschillende huishoudens betreft lijkt het ook niet aan apparatuur te liggen. 

 

 

 

Welke KPN tv ontvanger heeft u? 


Hoi Joop,

 

Alle 3 de huishoudens lijken de VIP502 te gebruiken.


Haal de spanning voor 2 minuten eraf.

Stekker uit stopcontact halen en na 2 minuten er weer in.

En laat hem rustig opstarten.

Meestal helpt dit. 


Lijkt hetzelfde euvel te zijn waar meerdere gebruikers sinds 13-7-2023 last van hebben:

 


Haal de spanning voor 2 minuten eraf.

Stekker uit stopcontact halen en na 2 minuten er weer in.

En laat hem rustig opstarten.

Meestal helpt dit. 

Ik zal het vanavond proberen maar ik heb er eerlijk gezegd een hard hoofd in. Erg frapant dat opeens alle kastjes hier last van hebben. maar goed, ik laat het weten.

Lijkt hetzelfde euvel te zijn waar meerdere gebruikers sinds 13-7-2023 last van hebben:

 

Ja klopt Gerald, Alleen zag ik dat de originele post waar nu iedereen op reageert al van een jaar geleden is. Vandaar dat ik een nieuwe post heb gemaakt. 


@D3LTTA 

Als alle kastjes dit probleem hebben, dan is er een storing.

Dat kan helaas altijd gebeuren.

 

Ik heb op de DIW7022 geen problemen gehad. 


Momenteel loopt er een kleine 30 minuten een opname zonder problemen dus zo te zien zijn de problemen verholpen en lag het bij KPN zelf want ik heb niks meer gedaan.


Kan dit bevestigen. Heb zojuist een programma teruggekeken zonder haperingen. Niets zelf veranderd.


Het zal een storing geweest zijn. Mocht dit wéér gebeuren, laat het hier weten.Â