Skip to main content

Ik heb sinds kort kpntv+ met opname-pakket. Als ik naar mijn opnames ga dan staan deze door elkaar heen. Is het mogelijk om deze te sorteren op volgorde? Bij mijn vorige provider kon dit wel en werd ook een indeling gemaakt per seizoen, dat overzicht mis ik nu bij mijn opnames. 

Hallo,

de opnames staan op volgorde van opnamedatum...afleveringen van series staan bij elkaar gegroepeerd.


Euh. Ze staan op datum.…

Op het overzicht scherm de horizontale regels. Eerste regel van links naar rechts, tweede etcetera. 

Binnen een serie van nieuwste naar oudste. Dat is bij de oude ontvangers net zo.


Ja ik zie dat ze inderdaad op opnamedatum staan. Voor mij zou echter op volgorde van aflevering logischer zijn aangezien een aantal opnames door elkaar lopen


Binnen een serie staan ze ook op volgorde. Maarja. Uiteraard staat de serie waarbij het meest recent de 'laatste' is uitgezonden vooraan in het totaal overzicht. Want voor op datum in het totaal overzicht geldt dan de meest recente binnen een serie. 

Ik ben niet anders gewend. Mijn HDD recorder op de analoge kabel deed het al zo. En kpn sinds maart 2011 ook.


Dan gaat er op mij  apparaat dus iets mis, de volgorde binnen de serie gaat namelijk van aflevering 9 naar 5, 8, 4, 6, 7, 3


Oh. Dat kan. Heb ik hier ook bij BBC First. Zijn herhalingen. Als je die afleveringen na kijken wist en ze komen weer dan ziet de serie opname dat je ze niet hebt. En worden ze weer opgenomen. 

Dat is by design. 

Maar ze staan wel degelijk op uitzenddatum. 


Oh. Dat kan. Heb ik hier ook bij BBC First. Zijn herhalingen. Als je die afleveringen na kijken wist en ze komen weer dan ziet de serie opname dat je ze niet hebt. En worden ze weer opgenomen. 

Dat is by design. 

Maar ze staan wel degelijk op uitzenddatum. 

Trouwens, na de laatste update van de iTV-app die ik op de Chromecast gebruik (waardoor die nu vijf minuten achterloopt) kan je de opnames nu ook op alfabetische volgorde zetten.


Dan ga ik dat uitproberen, bedankt voor je reactie 


Bij het KPN pluspakket kon je opnames ook op alfabet sorteren. Dit was handig om te zien of je een film niet per ongeluk dubbel had opgenomen. Bij TV+ kan ik dit niet terugvinden.

Ook lukt het mij ook niet om op alfabet te sorteren met de android KPN TV app.

Klopt dit of zie ik iets over het hoofd?

Als dit bij beide nog niet mogelijk is, zou het fijn zijn als dit hierin ook toegankelijk wordt gemaakt. 


Bij het KPN pluspakket kon je opnames ook op alfabet sorteren. Dit was handig om te zien of je een film niet per ongeluk dubbel had opgenomen. Bij TV+ kan ik dit niet terugvinden.

Ook lukt het mij ook niet om op alfabet te sorteren met de android KPN TV app.

Klopt dit of zie ik iets over het hoofd?

Als dit bij beide nog niet mogelijk is, zou het fijn zijn als dit hierin ook toegankelijk wordt gemaakt. 

In de app kan je op het ovaaltje onder Opgenomen/ Geplande opnames gaan staan, hierop klikken, dan kan je alfabetisch in twee richtingen selecteren.


Klopt @Jacqk  het alfabetisch zetten van opnames is nog niet toegevoegd bij de tv plus app. Maar dan ga ik altijd even naar de KPN iTV app die ik vanuit de Play Store ook op de box heb gezet. Daar kan je de opnames wel alfabetiseren.


Klopt @Jacqk  het alfabetisch zetten van opnames is nog niet toegevoegd bij de tv plus app. Maar dan ga ik altijd even naar de KPN iTV app die ik vanuit de Play Store ook op de box heb gezet. Daar kan je de opnames wel alfabetiseren.

Klopt, gaat wel om de app op de +Box zelf. Had ik vergeten erbij te vermelden.


Via mijn +box lukt het niet om apps te installeren omdat ik een foutmelding krijg dat ethternet niet verbonden is. Nu kunnen wij geen netwerkabel aansluiten en doen alles via wifi.

Ons netwerk staat bij de instellingen opgeslagen, maar verbinden lukt op de een of andere manier niet. Wij krijgen telkens de melding dat hij ons netwerk niet kan vinden.

Kijk ik bij informatie in de instellingen dan staat hier bij ethernet status verbonden.

Als dit opgelost zou kunnen worden, lukt het denk ik wel om KPN iTV op de +box te installeren en kan ik kijken of ik hier wel opgenomen films op alfabetische volgorde te zetten (op mijn tablet lukt dit nl niet).


? Hebt u nu wel of geen verbinding? Als de afstand tot de modem niet te groot is moet het via WiFi ook goed werken...als u tv kunt kijken kunt u ook apps downloaden.


Ik heb geen verbinding. Helaas ontvang ik telkens een bericht dat er geen verbinding gemaakt kan worden terwijl bij de informatie het tegenovergestelde staat. Heel raar!

TV kijken kan wel. De App KPN iTV downloaden lukte niet. Hij blijf oneindig lang draaien bij het downloaden.

De modem staat op een kleine 5 meter afstand in de gang. Dichterbij plaatsen kan niet. Verder hebben wij ook twee wifi versterkers in huis.


Je hebt de box wel aangemeld cq ingelogd op je Google Account?


Ja dat heb meteen gedaan. 


Dan is het buitengewoon vreemd dat de Play Store die melding geeft. 

Wat is de wifi sterkte die ie ongeveer aangeeft? Gaat in 4 stappen volgens mij. (hier bedraad dus altijd 100 %…..)

Ook geen tv waarop je de KPN iTV hebt of kunt downloaden? (Samsung, LG, of een tv met Android-TV als onder meer Philips en Sony)


Zijn de wifiversterkers in gebruik? Misschien moeten die opnieuw ingesteld worden, kan zijn dat het dan wel goed werkt?


@ PeterG Wij hebben een Samsung TV met een DVS aadapter vanwege het niet kunnen koppelen aan een kabel. 

@Ratonesque Ja, de wifi versterkers zijn in gebruik en goed ingesteld. De versterkers branden groen en mijn ervaring is dat het beter is om hier niet meer aan te zitten. Ze zijn erg gevoelig en wij moeten er ook mee kunnen thuiswerken op onze laptops en dat gaat t/m heden goed. 

Maar de wifi sterkte is bij ons in de wijk wel matig. Dit is al eerder door KPN vastgesteld. Misschien ligt het hieraan dat het niet lukte.

Zojuist heb ik opnieuw KPN iTV getracht te downloaden en wonder boven wonder is het gelukt. Ook bij de meldingen staat nu niets meer. Bij opgenomen programma's zie ik nu inderdaad de keuze op alfabetisch etc., maar bij opnames laat hij alleen de laatste opnames van vandaag zien en de rest niet als ik hem op alfabetisch zet. Bij gepland laat hij wel alles zien. Heb daarom bij de instellingen de verbinding gecheckt, maar dan volgt wederom de melding kan ... (naam van ons netwerk) niet vinden.

Het blijft vreemd, maar we komen steeds een stapje verder. 

Wie weet zie morgen ineens wel.alles bij de alfabetische volgorde. Blijf het wel vreemd vinden dat deze toepassing niet op de +Box zelf niet mogelijk is en alleen via KPN iTV en dan alleen nog in de app op de TV en niet in de app op mijn tablet. Hier zit schijnbaar ook verschil in. Wellicht een aandachtspunt voor KPN ter verbetering. 

Efin, bedankt allemaal voor het meedenken en jullie hulp.


Wij hebben een Samsung TV met een DVS aadapter vanwege het niet kunnen koppelen aan een kabel. 

Ik heb mijn Samsung via wifi….

Bij opgenomen programma's zie ik nu inderdaad de keuze op alfabetisch etc., maar bij opnames laat hij alleen de laatste opnames van vandaag zien en de rest niet als ik hem op alfabetisch zet.

Ah, ik zie het nu ook. Nog niet eerder de Android-TV app gebruikt met die sortering. Kan je nagaan, nog geen klachten over gezien op het forum en die app is er al een tijd.

Dit bugje ga ik ff melden naar het team.

Blijf het wel vreemd vinden dat deze toepassing niet op de +Box zelf niet mogelijk is en alleen via KPN iTV en dan alleen nog in de app op de TV en niet in de app op mijn tablet. Hier zit schijnbaar ook verschil in

Klopt. De app voor tablet en die voor smart-tv zijn 2 verschillende. Met verschillende opties.

Het verzoek om het ook toe te voegen aan de TV+ functies staat op de lijst. Nr. 42 (nummering is willekeurig).

Zelf weet ik vaak niet (precies) de titels van wat ik opgenomen heb. Dus of het dan op opname datum of op alfabet staat maakt hier niet zoveel uit.