Skip to main content

Sinds gisteren is het kijken van opnames van BBC First via het online platform weer de nek omgedraaid. Want kpn mag die niet buiten het eigen adres aanbieden.

Maar waarom werkt het dan ook niet via de SMART-TV app die alleen thuis kan??? (De melding die je via smartphone e.d. krijgt is dat je alleen via de decoder kunt kijken.)

Hierdoor werkt het ook niet meer via de Android-TV app. En via Tizen werkte het helaas al nooit. Maar die apps gebruik je alleen thuis!

Graag via smart-tv app weer mogelijk maken.

Ik heb één tv met decoder; 1 tv met de Android-TV app en 1 tv via de laptop. Op die laatste 2 kan ik die opnames nu dus niet meer kijken. Laat het dan op die met de Android-TV app wel weer mogelijk zijn.

Want zo heb je geen fuck aan die app. Leuke detectives alleen via BBC First namelijk.

Hoi @PeterG, 

 

Ik snap je punt, ik weet alleen het antwoord zo niet. Ik ga het doorgeven. Mocht ik antwoord krijgen deel ik het met je. 


Dank je. 😎

Niet geschoten….


Goedemiddag @PeterG,

Dit heeft van doen met de herkenning van de devices op het back end. We kunnen van de android devices niet het onderscheid maken welke een smartphone/tablet (waar het niet mag) is en welke een smartTV (waar het wel zou mogen, daar deze alleen thuis gebruikt worden). Om die reden wordt dus alles van android als mobiel device behandeld en dus is het niet meer mogelijk  de opnames af te spelen.

Ik zal het op de wensenlijst zetten om eens een keer naar te kijken of we hier creatief een oplossing voor kunnen vinden, maar zal geen uitspraak kunnen doen of dit wordt opgepakt.

CC: @Bart_Z 


Om die reden wordt dus alles van android als mobiel device behandeld en dus is het niet meer mogelijk  de opnames af te spelen.

Ehhhhh … en hoe zit dat dan met de TV+ Box, dat is toch ook een Android apparaat?!


Ja, maar die staat als een tv ontvanger vast gekoppeld aan het abonnement geregistreerd. Daar hoeft niet naar het device type gekeken te worden.


Ja, maar die staat als een tv ontvanger vast gekoppeld aan het abonnement geregistreerd. Daar hoeft niet naar het device type gekeken te worden.

Ook in de smart-TV app is gekoppeld aan je abonnement (inloggen) en ook de smart-TV app is alleen thuis te gebruiken. Ik zie dus echt geen technische reden waarom je via de TV+ app die opnames wel terug zou kunnen kijken en via de smart-TV app niet.


@wjb,

Van de TV+ box weten we de serienummers die uitgeleverd worden.


Ook wij kunnen sinds gisteren geen opnames van BBC-First en Canvas meer terugkijken. Smart-TV is Sony, vorig jaar aangeschaft omdat daarvoor geen kabels nodig zijn.

Waarom meldt KPN niet aan haar abonnees dat sommige zenders via de smart-tv eruit gegooid zijn? We hebben deze smart-tv op onze slaapkamer juist om in de avond naar een eenvoudige serie te kunnen kijken; nu gaat dat niet meer begrijp ik.

In de huiskamer kan dat wel op de ‘gewone’ TV. Slechte zaak vind ik, ook omdat we veel geld betalen aan KPN….

 


Van de TV+ box weten we de serienummers die uitgeleverd worden.

Maar in elke communicatie zit vast en zeker het IP nummer en dus kan mijns inziens eenvoudig bepaald worden of de aanvraag vanuit het thuisnetwerk gedaan wordt.

En daarnaast neem ik aan dat de versie van de app danwel het OS van het apparaat ook in de communicatie opgenomen is zodat bepaald kan worden of het een iOS, iPadOS, Android, Android TV, Google TV, WebOS of Tizen apparaat betreft.

Op basis van die gegevens kan mijns inziens dus prima bepaald worden of het de smart-TV app betreft.


Smart TV draait op android, en is destijds geïnstalleerd door monteur van de winkel waar wij hem hebben gekocht. Hij heeft ook de codes van KPN ingevoerd (heb daar zelf absoluut geen verstand van). Dus, aanvraag is vanuit het thuisnetwerk gedaan toch??


@wjb,

Er zit een hoop in de communicatie. Echter, we kunnen/mogen deze gegevens niet inzien. We moeten het dus doen met de data die wel wel beschikbaar hebben en dat belemmerd in deze de functionaliteit van.

Zoals ik al aangaf snap ik de wens hiervan wel en staat het op de wensenlijst. We moeten echter aan de puzzel gaan met de beschikbare data. Kunnen we met de set aan gegevens die we wel beschikbaar hebben dit dusdanig sturen dat het gaat werken. 


Ik vind het zeer onklantvriendelijk van KPN dat men ‘zomaar’ dit soort zenders blokkeert waardoor je alle opnamen niet meer kunt bekijken op je smart-tv. Zonder enige waarschuwing.😠


Goedemiddag @MatjeNL,

Dit was eerder al geblokkeerd, maar door een wijziging in het netwerk per abuis mogelijk. Het is nu hersteld naar hoe het hoort te zijn. Het is dus en niet 'zomaar’ gebeurd en nu weer conform de afspraken met leveranciers.


Dan hoop ik tot slot maar dat de wensen op jullie lijst snel worden gerealiseerd!


Het is dus en niet 'zomaar’ gebeurd en nu weer conform de afspraken met leveranciers.

Wat is dan die afspraak met BBC t.a.v. BBC First?

Ik dacht dat dat te maken had met via Internet buitenshuis kunnen kijken of ligt dat toch anders?


Dat het gecorrigeerd is en als dat terecht is, is op zich geen probleem.

Maar een heel simpel mailtje sturen, had wel op zijn plaats geweest.


Dat het gecorrigeerd is en dat dat terecht is, is op zich geen probleem.

Maar ik heb mijn twijfels bij of het wel terecht is.


@wjb 

Thanks, ik heb de eerste dat in als veranderd. 😉


Wat is dan die afspraak met BBC t.a.v. BBC First?

Ik dacht dat dat te maken had met via Internet buitenshuis kunnen kijken of ligt dat toch anders?

Ik durf niet te zeggen wat de afspraak is en/of hoe dit zich verhoud met de zenders onderling. Dat is iets waar ik niet (helemaal) van op de hoogte ben anders dan wat er aan verzoeken binnenkomt in hoe het in te richten op het platform.


Twee dingen:

  1. Waarom niet de IP adres van de locatie gebruiken om te weten waar gekeken wordt?

Anders.

  1. Met de ZIGGO app is het wel mogelijk om opnames van BBC First te bekijken met hun Android aap thuis. Misschien even informeren bij ZIGGO hoe zij het voor elkaar gekregen hebben.

Tom McC

 


Reageer