Skip to main content
Waarom kan ik van bepaalde zenders (bv RTL7 of BBC First) geen opnames bekijken op een ipad terwijl de NPO RTL4 ed zender opnames wel via een iPad bekeken kunnen worden?
Welkom DeWeer! Het is me niet duidelijk waarom dit bij beide zenders niet lukt. Is dit iets waar je sinds kort last van hebt of heb je nooit opnames terug kunnen kijken van deze zenders? Kun je de opnames wel terugzien op de TV ontvanger?

Hallo Joran, het is een oud problem voor mij. Zoals je kunt zien op de foto (screenshot van de iPhone) kan ik NPO wel bekijken maar BBC First niet.





Dit is heel irritant. groet Henk
Ik heb inmiddels begrepen dat dit klopt voor BBC First. Het is voor 60 zenders mogelijk om opnames via de app terug te kijken, BBC First is een van de weinigen waarbij dit niet mogelijk is.



Gisteren heb ik twee testopnames gemaakt, die van RTL 7 kan ik wel terugkijken. BBC First dezelfde melding. Kun je een voorbeeld geven van een opname van RTL 7 die niet afgespeeld kan worden? Screenshot is ook welkom.
Het is voor 60 zenders mogelijk om opnames via de app terug te kijken, BBC First is een van de weinigen waarbij dit niet mogelijk is.

Grrrrr.

Ik kan 98% van onze opnames niet terugkijken. Ook opnames de zenders NPO1, NPO2, NPO3, RTL4, RTL5, SBS6, RTL7, Net5, Veronica en RTL8 zijn door ons niet terug te kijken via de iTV app.

@Joran, Je weet vast wel waar ik het over heb en ik ben diep teleurgesteld dat er nog steeds geen actie ondernomen is om dit zeer vervelende issue te verhelpen. 😡
Mijn fout het betreft RTLZ ipv RTL7 waar ik geen opnames van kan terugzien anders met op de TV.

Het lijkt dus meer een kwestie van rechten (lees geld) ipv een technische reden dat bepaalde zenders niet werken via de apps. !?!?!?!?!?!?!?!??!??!?!?!?!?
Mijn fout het betreft RTLZ ipv RTL7 waar ik geen opnames van kan terugzien anders met op de TV.



Ahh. Dat klopt inderdaad. RTL Z staat ook niet in de lijst.



Het lijkt dus meer een kwestie van rechten (lees geld) ipv een technische reden dat bepaalde zenders niet werken via de apps. !?




De achterliggende oorzaak weet ik niet maar ik hoop dat we het aanbod in de toekomst kunnen vergroten naar alle zenders. Ik kan me goed voorstellen dat dit verwarrend is. Op dit moment geen oplossing dus. Ik kan bevestigen dat je van deze zenders geen opnames kunt terugkijken via de app.



@Joran, Je weet vast wel waar ik het over heb en ik ben diep teleurgesteld dat er nog steeds geen actie ondernomen is om dit zeer vervelende issue te verhelpen. 😡



Het zou raar zijn als ik dat niet zou weten 😉 Beetje offtopic hier maar ik heb er nog geen nieuws over, behalve dat het op de to-do lijst staat.
Off-topic.@Joran, Je weet vast wel waar ik het over heb en ik ben diep teleurgesteld dat er nog steeds geen actie ondernomen is om dit zeer vervelende issue te verhelpen. 😡Het zou raar zijn als ik dat niet zou weten 😉 Beetje offtopic hier maar ik heb er nog geen nieuws over, behalve dat het op de to-do lijst staat.

Dit is de eerste keer dat ik hoor dat het in ieder geval op de to-do lijst staat. ☺️

Nu maar hopen dat dit issue ook snel bovenaan op de to-do lijst komt te staan.

Heb dit probleem ook, waarschijnlijk vele gebruikers.

Ten eerste waar kan je zien welke wel en welke niet via app terug kunt kijken.

Ten tweede maakt KPN wel reclame “Raak niet uitgekeken met TV van KPN

Tv-kijken op jouw manier. Thuis, onderweg, via je televisie, mobiel of laptop.” Dit geldt dus niet voor opname.

Best jammer in deze digitale tijd.

Ik hoop dat KPN hard werkt aan een goede oplossing !


Reageer