Skip to main content

 

Ik heb een aantal opnames van een programma, maar dan de hele serie. Deze stonden voorheen keurig in een ‘map’ met de naam van het programma en dan dus alle afleveringen erin. Sind een tijdje is dt niet meer zo, niet alleen op de KPN+ box, maar ook via de webinterface. Het is een onoverzichtelijk geheel geworden en dat zou ik graag weer anders zien. Sommige programma’s zet hij wel netjes in een ‘map’. Hoe dan?

 

Foto gemaakt via de webinterface, maar op de KPN+ Box ziet het er net zo uit bij mij. Kwestie van een instelling wellicht of toch juist niet?

Hier staan ze gewoon nog per serie gegroepeerd.

 


Dat is op z’n minst merkwaardig te noemen. Ik kan ook niks vinden om een instelling te veranderen. 😐 Het heeft volgens mij ook altijd perfect gewerkt voorheen. Ineens viel me dit op.

 

Trouwens, hoe maak je zo’n perfecte schermdump van je KPN+ Box?


Trouwens, hoe maak je zo’n perfecte schermdump van je KPN+ Box?

Ik heb TeamViewer op de TV+ Box geïnstalleerd en neem het scherm over met mijn Tablet.

 

Overigens, ook in de app en op de site worden ze gelukkig nog gegroepeerd getoond.

KPN TV app:

 

KPN TV site:

 


Oké Thanx. Ik kan hier echt geen vinger achter krijgen. Snap er ook niks van omdat er ook totaal geen instelling voor te vinden is. 


Ik heb een aantal opnames van een programma, maar dan de hele serie.

Zijn die series met één opdracht opgenomen? Ik zie (soms) heel verschillende aanvangstijden; misschien zijn herhalingen, of losse opnames, domweg “andere” series?
 

Hier staan ze gewoon nog per serie gegroepeerd.

Hier ook. (Zowel in TV+ Box als op tv.kpn.com.) En ik heb alle gekleurde knoppen ingedrukt terwijl ik in het overzicht zat, maar groeperen/sorteren verandert niet. (Waarbij ik trouwens inderdaad niet zou verwachten dat dat ook de website zou veranderen.)

Maar bij mij dan wel als serie opgenomen; niet getest met losse opnames van hetzelfde programma.


Zeker “Lachen om Homevideos” is één opdracht, die elke week automatisch werd herhaald. Ook “Zo wordt het gemaakt” is één opdracht. “De Alleskunner” ook heel zeker . Dus ja … 😊


Staan er ook meerdere series voor hetzelfde programma bij “Gepland”?


Nee, absoluut niet, maar dan zou hij die ook moeten groeperen weliswaar in twee verschillende ‘mappen’. 


Wat ik nu wel gezien heb, is dat overal waar “Seizoen xx“ bij staat wel gegroepeerd is in een zgn map. Uiteraard geef ik die omschrijving er niet bij en wordt dat door ‘de gids’ zelf gedaan. Kan ik daar nog iets mee wellicht?


Goed gezien! Bij mij staat ook altijd “Seizoen” bij alles wat in mapjes zit. En soms ook als er (nog?) maar één aflevering opgenomen is. (Foutje in TV+: er staat dan “1 Afleveringen”. Klikken geeft wel dezelfde interactie als voor series, inclusief “Gepland” voor alleen die ene serie. Waar in mijn voorbeeld dan staat: niks gepland. Ahum.)

Evengoed gek dat jij ze wel als serie gepland hebt, maar dat ze alsnog niet in een mapje komen?

Bij bijvoorbeeld Jeugdjournaal staat ook “Seizoen” in de omschrijving in de gids, en als ik dan wil opnemen dan keurig de keuze voor “Opnemen” of “Serieopname plannen”.

Maar bij het programma “NH Nieuws” (van regionale omroep met dezelfde naam, 508) staat óók “Seizoen 13” in alle omschrijvingen in de gids. Ik had nog een testopname van NH Nieuws van 9 juni 19:00, daar niks over een seizoen bij “Opgeslagen”. Vanmiddag een opname van NH Nieuws van 16:00 uur gepland: “Seizoen 13” in de gids, maar geen keuze voor serieopname. Idem die van 18:28 uur. En dat zijn een paar uur verder nu drie losse dingen in “Opgeslagen”; niet samen in een mapje, en zonder “Seizoen” in de omschrijving van de opnames.

(De miniaturen/thumbnails van NH Nieuws zijn trouwens ook iets anders per aflevering; NH Nieuws levert hun programma misschien niet helemaal netjes aan? Wat wil je ook met een zender die programma’s heeft met dezelfde naam als de zender zelf. 🤓)


Ah, “Gepland” kijkt bij serieopnames natuurlijk vooruit in de gids. Als er in de nabije toekomst dan geen uitzending te vinden is, dan staat daar ook niks. Dan ben ik wel benieuwd wat “Gepland” zegt voor de series die bij jou nu raar doen, en of die dan nog steeds niet in een mapje komen zodra ze uitgezonden zijn.

 

Opgenomen, mogelijk laatste aflevering al geweest? Overigens lijken herhalingen ook opgenomen te worden? De opnames zijn gesorteerd op uitzenddatum, maar niet op nummer van de aflevering. 🤔

 

Geen nieuwe aflveringen de komende tijd; niks gepland.

 

(En huh, ik zie nu ook dat mijn test-serieopname voor “Vroege Vogels” de uitzending van 8 juli mist. 😧 Heel misschien zelf weggegooid, maar ik denk eigenlijk van niet.)


Ja inderdaad, vervelend genoeg worden herhalingen ook opgenomen. Willen we dat niet dan vraagt het wel om een enorm ‘intelligente’ TV-Gids

Die “Lachen om Homevideo’s” hebben keurig bij elkaar gestaan, maar ik ben de serieopnames gestopt en ook de RTL-Z docs “Zo wordt het gemaakt” had ik als serieopname geplant staan en daar ben ik ook mee gestopt omdat ik er teveel kreeg (er was niet tegen op te kijken 😁) ...oh zou dat het kunnen zijn? Ik ga ze weer ‘ programmeren’ als serieopname, kijken wat er dan gebeurd. Uiteraard weet ik volgende week zaterdag pas of hij deze nieuwe opnames weer in een mapje op gaat slaan.

Ik vind het wel een kleine tekortkoming in de gids. Wellicht gaat iemand dat nog eens aanpassen. 😉


Oh ja, de oudste opname staat altijd onderaan, zou dit nog aan te passen zijn zodat de oudste bovenaan staat zoals bij de Arris VIP boxen destijds ook het geval was?


Als ik mijn nieuwe serieopname van het Jeugdjournaal annuleer (waarvan 1 opname gereed was, en 7 opnames gepland waren de komende week, maar nu niet meer), dan blijft die ene opgenomen aflevering keurig in een mapje staan.

(Ik heb zonet nieuwe serieopnames van RTL Nieuws en het NOS Journaal gepland, en dat leidt alleen tot geplande opnames voor de uitzendingen van respectievelijk 19:30 en 20:00 uur. Geeft wel wat sneller testmateriaal. 🤓)


hmmm, toch even iets anders dus. Ik dacht het gevonden te hebben, want dat is wel exact wat er gebeurd is met deze serieopnames...anderen die nog steeds geplant staan worden wel keurig in de betreffende map bijgeschreven….


Als ik mijn nieuwe serieopname van het Jeugdjournaal annuleer [...] dan blijft die ene opgenomen aflevering keurig in een mapje staan.

Inmiddels weer uurtje verder, en het is nu alsnog een alleenstaande opname, niet meer in een mapje, zonder “Seizoen” in de omschrijving bij “Opgeslagen”.

Dus ik denk dat je in de goede richting zit: als er geen nieuwe opnames gepland zijn (zoals bij “Bij Van Duin op de achterbank” bij ons allebei), dan blijft het een serieopname in een mapje. Maar als er wel dingen gepland zijn en je die annuleert, dan worden het losse afleveringen?

Ik heb geen series waar nog iets bij gepland staat om mee te testen, behalve dan die RTL Nieuws en NOS Journaal series die ik vandaag pas gemaakt heb. Morgenavond meer testmateriaal. 🕵️️‍♀️


Ik ben heel benieuwd. Ga morgen ook wel wat test-files maken. 


(Ai, @ronvmeijer iets te vroeg voor “Antwoord” gekozen, als je dat zelf gedaan hebt? Want helemaal zeker weten we het nog niet. En kijkt KPN nog mee om de bug te zien, als er “Antwoord” staat? Weghalen of veranderen kun je niet zelf. Nou goed, morgen meer!)


Ja inderdaad, ik vergiste me, maar kan het niet meer ongedaan maken. ☹️


Je had gelijk!

Annuleren van een serieopname zet alle bestaande opnames los (op datum) in “Opgenomen”. En ter overvloede: het gedrag bij annuleren is dus anders dan wanneer de TV+ Box (of het TV platform) zélf geen nieuwe afleveringen meer kan vinden. (Zoals hierboven te zien voor “Bij Van Duin op de achterbank”.)

Ik had twee mapjes, ieder met twee afleveringen voor NOS Journaal en RTL Nieuws:

 

Mapjes voor serieopnames van NOS Journaal en RTL Nieuws.

 

Met, na selecteren van het mapje van het NOS Journaal, bijvoorbeeld dit voor “Opgenomen”:

 

Twee opnames in het mapje voor de serieopname.

 

En dit voor “Gepland”:

 

Een week vooruit gepland voor de serieopname.

 

Na OK op een willekeurige geplande opname:

 

Serieopname annuleren.

 

Na kiezen “Serie opname annuleren” (met spatie) nog steeds het mapje bij “Opgeslagen”, met nog steeds 2 afleveringen, maar natuurlijk niks meer gepland:

 

Geen geplande opnames meer.

 

Maar dan! Even naar Start en direct terug naar Opgeslagen, en ik zie het mapje voor mijn ogen veranderen in twee losse opnames:

 

Na een halve tel: mapje voor NOS Journaal is in twee losse opnames veranderd.

 

Als ik weer een serieopname plan, en daarna naar “Opgeslagen” ga, dan zie ik de losse afleveringen voor mijn ogen weer veranderen in een enkel mapje:

 

Mapje terug na opnieuw plannen serieopname.

Overigens is de spatie in “Serie opname annuleren” ook een bugje. 🤓


Inderdaad, ik was er al bang voor. Wij kunnen dit niet veranderen, wellicht met het aanpassen van de gids door KPN?


Iemand van KPN heeft de markering voor “Antwoord” weggehaald (dank!), dus hopelijk komt er nog iemand langs dit topic, om het als bug te noteren.


En weer klik ik op de verkeerde button. Excuses, maar ik wilde op “like” klikken. Nog eenmaal weghalen svp. 


Hmm, uit een antwoord van @PeterG in februari 2019, dus vér voordat TV+ er was:

 

Mijn zelfgeschreven FAQ omtrent opnemen bij KPN:

  • En nog een tip: laat serie-opnamen in “geplande opnamen” staan ook al is de serie afgelopen. Ze blijven dan keurig op één regel (mapje) in de gemaakte opnamen staan!

In den beginne was het zo dat als je een serie opname annuleerde, het mapje ook kwam te vervallen. En dus al je opnames los kwamen te staan.

Op een bepaald moment hebben we dit aangepast dat het mapje blijft staan bij annuleren van de opname, totdat ook de laatste individuele opname is verwijderd.

 

Maar, wat ik uit dit topic begrijp, is dat er nu bij annuleren van een serie opname 2 dingen kunnen gebeuren.

  • Als er nog geplande opnames zijn, dan vervalt het mapje en worden de al opgenomen afleveringen enkele
  • Als er géén geplande opnames zijn, dan blijft het mapje bestaan

Dat lijkt mij niet de bedoeling, dus ik ga dit doorgeven aan het tv team.

 

Bedankt, @ronvmeijer, @Arjan van B, voor het uitgebreide testen en alle screenshots. Topics zoals dit zijn ontzettend waardevol voor het team. Zo is in één keer duidelijk wat er speelt, hoe het zich voordoet, en hoe te reproduceren valt. Wat het voor het team een stuk makkelijker maakt om te kijken wat ze eraan kunnen doen.