Skip to main content

sinds gisteren (2 mei 2022) zijn al mijn opnames van meer dan een half jaar oud ineens verdwenen. De jongere staan er nog. Opnieuw opstarten, en ook frisse start (fabrieksinstellingen) heeft geen effect. wat kan ik nog meer doen?

Deze vraag is achterhaald. Mijn opnames van langer dan een half jaar geleden zijn definitief verdwenen, zo werd mij door de klantenservice zojuist verteld. Door “een samenloop van omstandigheden”. Pech gehad. Het is dat het Opnemenpakket gratis bij mijn abonnement zat, want ik zou niemand aanraden om hier 4,99 per maand voor te betalen. 


Heeft klantenservice je ook uitgelegd wat die "samenloop van omstandigheden" behelst?


Nee, helaas; misschien iets met een storing en een reset, en dat dan de opnames in de cloud ineens gedeeltelijk weg zijn geraakt, maar blijkbaar ben ik de enige die er last van had…


Hoi @pacoppen, welkom op ons forum! 
Dat is wel balen zeg! Ik kan me goed voorstellen dat je hier niet op zat te wachten.

De opnames zijn ook voor mij  niet meer terug te halen maar als je wilt kan ik wel even meekijken of ik iets meer duidelijkheid kan scheppen over het verdwijnen ervan.
Daarvoor heb ik dan nog wel wat gegevens van je nodig. kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Beste Thomas, ik zou het zeer op prijs stellen om te weten wat er nu gebeurd is. Als ik de enige ben bij wie dit gebeurd is ligt het misschien aan mijn apparatuur of aansluiting. Ik heb mijn gegevens ingevuld (ik moest die klantnummers even opzoeken, en het vaste abonnement staat eigenlijk op naam van mijn echtgenote), ik hoop dat het zo voldoende is


Bedankt voor je gegevens @pacoppen, ik ben er even ingedoken maar ook ik heb helaas geen oorzaak kunnen achterhalen waardoor de opnames verdwenen zijn. 

In sommige gevallen gebeurt dit als er iets aan het abonnement verandert zoals zenderpakketten die uitgezet zijn. 
Soms zijn ze niet terug te vinden omdat de opnames in HD gemaakt zijn en HD uit staat op de ontvanger. Hetzelfde geldt voor het verbergen van zenders.
In jouw geval lijkt dit alles niet het geval.


Beste Thomas, dank voor de moeite in elk geval! Ik kan bevestigen dat inderdaad geen van die mogelijkheden die jij noemt een belletje doet rinkelen. In mijn beleving waren de opnames van het ene op het andere moment verdwenen, toen ik ineens iets van 30% ruimte had in plaats van de verwachte 20%. 

Zeer spijtig dus, en toch iets wat eigenlijk niet had mogen gebeuren.
 


Ben ik met je eens hoor! We hebben de feedback intern ook doorgegeven om dit in de toekomst te voorkomen. Inhoudelijk krijgen we daar helaas geen reactie meer op.


---

Inhoudelijk krijgen we daar helaas geen reactie meer op.

@Thomas Maar jullie kunnen natuurlijk wel om een reactie vragen.


Hallo KPN, zelfde probleem hier. Sinds afgelopen maandag zijn er 30% opnames verdwenen. Heb hem tweemaal gereset, maar ze zijn weg. Dame van de klantenservice die ik belde was zeer vriendelijk, maar wist niet wat er aan de hand was. Ik krijg als tegemoetkoming 3x het “opnemen” pakket gratis. Dat vond ik wel coulant. Ik heb inmiddels wel de “spaarstand” van de tv- ontvanger uitgeschakeld. Geen idee of dat er iets mee te maken heeft, maar ik neem het zekere voor het onzekere. Vriendelijke groet, Few 


Dit lijkt nog steeds een terugkomend probleem te vormen waar KPN geen passende oplossing voor biedt.

 

Ik betaal voor een service die niet werkt.

 

Er zijn bij mij wederom opnames deze maand verdwenen en op de website krijg je wat standaard tips aangereikt en als die niet werken, dan heb je pech.