Skip to main content

Wij hebben regelmatig opnames van programma's die nog moeten komen dus uitzendingen die morgen gepland staan staan nu bij opnames en zijn weg bij gepland en uiteraard niet te kijken. Iemand enig idee waar dat van kan komen? Als ik online kijk bij opnames staat dit wel goed. Ook worden er geen somsĀ  opnames gedaan en blijven ze bij gepland staan, nu net een voorbeeld programma is op tijd begonnen maar staat niet bij opnames, ik kijk bij gepland en selecteer ik dit programma en krijg dan gewoon het menu ā€œkijk opnameā€ dus programma is wel opgenomen.Ā 

Hoi @deffpt. Wat vreemd dat de opnames en/of geplande opnames op de verkeerde plek staan. Zijn er nog andere tv-ontvangers in huis waarop dit ook gebeurd? Heb je de tv-ontvanger al eens terug gezet naar de fabrieksinstellingen? Er zijn twee manieren om een reset uit te voeren. In het topic ā€˜KPN Interactieve TV Ontvanger resettenā€™ kan je bekijken hoe je dit kunt doen. Laat je mij weten of dit het probleem verhelpt? Als dit het probleem niet verhelpt, dan zou ik je willen vragen om jouw gegevens achter te laten op het KPN Forum profiel. Ik hoor graag van je!

Ā 


Hoi Vikash, Reset heb ik al op alle manieren gedaan, datĀ opnames en/of geplande opnames op de verkeerde plek staan was van de week opeens en is nu wel weer opgelost, feit blijft datĀ  de kastjes op een of andere manier niet goed communiceren met de cloud opnames die soms niet starten ofĀ  wel starten maar niet te kijken zijn of serie opnames die willekeurig opnemen vaak pas de herhaling of de nachtuitzending. wij {vooral mijn vriendin heeft hier al jaren last van, neemt vaak op maar werkt vaak niet ideaal.


Wat fijn dat het probleem op dit moment is verholpen, maar ik begrijp dat dit erg vervelend kan zijn. Ik zie dat je meerdere tv-ontvanger in huis hebt, gebeurde dit op beide? Plan je de opnamen in op de tv-ontvanger of via iTV Online?Ā 


Ze plant alle opnames via de app op haar iPad, nu net weer staat er bij opnames een programma wat pas over 2 dagen is en dit gebeurt regelmatig en ze verwacht van mij dan een verklaring.


Sinds een paar dagen hier ook precies hetzelfde probleem:Ā Geplande opnames die in de opnamelijst staan.

Maar in het verleden hebben we dat hier wel vaker aan de hand gehad, dus het begint te wennen...


Wij hebben hier ook al jaren last van maar hadden gehoopt dat in 2020 dat toch wel een keer opgelost was, maar nu ook weer met het nieuwste kastje nog steeds deze (problemen).

Ā 

Ā 


dit gebeurt regelmatig en ze verwacht van mij dan een verklaring.

Herkenbaar:wink:

Heb je meerdere tv-ontvangers in huis en gebeurd dit op beide?


Ja, 2 stuks in bezit en lopen niet synchroon, soms blijven op de een ook opnames staan die op de andere allang verwijderd zijn!


Peter,

Dit is een al lang bekende fout bij KPN waar ze nog steeds geen oplossing voor hebben gevonden. De synchronisatie tussen meerdereĀ STBā€™s (ontvangers in KPN jargon) en het netwerk geeft problemen. Ik zet gewoon de STBā€™s regelmatig van de stroomĀ af uit om dit op te lossen. (Ik overweeg nog steeds om er tijdklokken tussen te zetten die dit elke nacht automatisch doen).Ā 

Je plant de opnames in vanuit de tijd in een TV gids (en niet zoals vroeger bij een TV recorderĀ vanuit een teletext code.) Maar deze gids loopt niet altijd synchroon met de werkelijkheid en dan wordt op een gegeven moment de opname geannuleerd. Je ziet hem dan meestal verschijnen op een onmogelijk moment met een rood tekentje er in.Ā 


Peter,

Dit is een al lang bekende fout bij KPN waar ze nog steeds geen oplossing voor hebben gevonden. De synchronisatie tussen meerdereĀ STBā€™s (ontvangers in KPN jargon) en het netwerk geeft problemen.Ā 

Ā 

Ā 

In een ander draadje over dit bekende probleem, schreef een KPN-er dat ze dit hele systeem anders willen gaan opbouwen. Dat is natuurlijk een gigantische klus.

Ik vraag mij wel of ze al met deze klus zijn begonnen. Zo nee, is er zicht op wanneer dat dan gaat gebeuren? @VikashĀ kun jij hier antwoord op geven?


In een ander draadje over dit bekende probleem, schreef een KPN-er dat ze dit hele systeem anders willen gaan opbouwen. Dat is natuurlijk een gigantische klus.

Ik vraag mij wel of ze al met deze klus zijn begonnen. Zo nee, is er zicht op wanneer dat dan gaat gebeuren?Ā @VikashĀ kun jij hier antwoord op geven?

KPN heeft vorige maand (februari) een update uitgebracht voor deĀ Motorola 1853, de Arcadyan HMB 2260, de Arris 2952 en de ZTE 8001. In het topic ā€˜Updates voor Interactieve TV 2020ā€™ lees je hier meer over. Wanneer er een nieuwe update aankomt, laten we dit ook weten in dit topic.Ā 

Ik zal intern doorgeven dat het synchronisatie probleem nog steeds niet is verholpen en vragen of ze dit verder willen gaan uitzoeken. Zodra hier meer over bekend is laten we dat weten.


Reageer