Skip to main content

Sinds deze week kan ik programma's van sat 1 en wdr ineens niet meer doorspoelen na een opname, sommige programma's op deze zenders kan ik helemaal niet meer opnemen. Dit terwijl dit altijd kon en ik er ook gewoon voor betaal..

Weet iemand of dit veranderd is?

Hallo @Chvo, welkom op het KPN forum! Je kunt bij een opname altijd doorspoelen, op welke zender de opname ook is gemaakt. Wel is het zo dat als je een opname kijkt terwijl het programma nog bezig is, je kunt doorspoelen tot op het punt dat het programma live bezig is. Je kunt dus niet vooruit kijken bij opnames. Daarnaast kan het wel zo zijn dat bepaalde programma's niet op te nemen zijn. Dit heeft te maken met de rechten die wij hebben. Het kan ook zijn dat je een programma eerder wel kon opnemen, maar nu niet meer, omdat de rechten hiervan veranderd zijn.


Ik kan nog steeds niet doorspoelen.  Het programma begint bij het begin en daarmee uit. Als je halverwege op pauze drukt om koffie of toilet bezoek begint het programma weer helemaal opnieuw. Dit is zeer vervelend. 


Speelt het probleem echt alleen bij SAT1 en WDR? Of ook op andere zenders?

En heb je de tv-ontvanger ook al eens een frisse start gegeven?


Het is tot nu toe alleen bij wdr daar nemen wij het meeste op. Ik heb het kastje en de andere apparaten aleens een goede herstart gegeven maar hielp niets. Als je naar de opname wil gaan kijken zie je gelijk de hele balk groen worden en dan begint hij helemaal vooraan. Daarna is er dan niets meer te doen dan de hele opname te bekijken.


Zou je hier een filmopname van kunnen maken? Ik herken dit namelijk helemaal niet, dus ik ben erg benieuwd wat jij ziet.