Skip to main content

Hier verdwijnen ook opnames uit 1 serie ! Vanavond weer 2 weg ! Mis nu deel 3 tm 8 ! Word steeds gekker !


Ook nu nog verdwijnen er spontaan opnames. Bij ons die opgenomen zijn van RTL crime en van FOX. Betrof series. Ze verdwijnen zo na ongeveer 5 maand (RTL-crime) of 8 maand (FOX).   Terwijl opnames van NPO1, NPO2 exrtra of SBS 6 er wel een jaar op blijven staan.   Geheugen nog ruim onder de 100%,

Hallo @opnames weg, welkom op ons forum. Balen dat bij jou ineens opnames zijn verdwenen. In principe zouden opnames een jaar beschikbaar moeten blijven. Wel kan het zijn dat als je in het verleden een keer hebt aangevinkt dat de opname verwijderd mocht worden bij te weinig ruimte, deze opnames eerst zullen verdwijnen in plaats van de opnames die misschien ouder zijn, maar waarbij je dit niet had aangevinkt. Deze optie is er nu niet meer, dus tegenwoordig kan je dit niet meer aangeven. Maar als je dit in het verleden bij opnames hebt gedaan, dan blijft deze optie wel actief. 

Is dit niet aan de orde, dan heb ik nog een aantal aanvullende vragen voor je.

  • Zijn de opnames ook niet zichtbaar in KPN iTV?
  • Van wanneer waren deze opnames? 
  • Welke zender en welk programma gaat het om?
  • Had je voordat de opnames verwijderd werden ook nog voldoende ruimte over?

Dag Denise,

  1. Die optie heb ik naar mijn weten in het verleden niet aangezet.
  2. De opnames zijn zowel in de APP, web-ITV en via het gewone kastje niet zichtbaar.
  3. Max. 5 of 6 maand oud.
  4. Deze opnames betroffen altijd series, waar er een aantal, dus niet alles van één serie, zijn verdwenen.   Het ging om meerdere RTL-crime (Crime Scene Investigation) series en FOX (War of the Worlds).    
  5. Voordat de opnames werden verwijderd weet ik zeker dat het percentage nog ongeveer 10% ruimte aangaf. 

En een vraag:  Kan het zijn dat het beschikbare percentage opname capaciteit vrije ruimte (bijv. 10%) aangeeft, terwijl het aantal opgenomen uren toch de 200 benaderd?   Zo ja, dan is het verklaarbaar, maar waarom dan niet de oudste het eerst verwijderen? Je zou toch verwachten dat bij benadering van de 200 uur eerst de oudste opnames werden verwijderd. Maar dat is niet zo.  Opnames (geen series) van bijv. NET5, NPO1 en NPO2 extra van 11 maand geleden stonden er nog gewoon op.   Zo wie zo lijkt het me beter aan te geven hoeveel uren er nog op te nemen zijn i.p.v. een percentage, Kan dat niet aangepast worden? En meer opname uren (al dan niet tegen betaling)?

Mvgr. Ger


Bedankt voor de toelichting. Het kan zijn dat de capaciteit toch vol is geraakt. Dit kunnen we testen. Zou jij eens een programma willen verwijderen uit je lijst (die je al gekeken hebt of in ieder geval kan missen) en vervolgens weer een nieuw programma willen opnemen? Ik ben benieuwd of er daarna weer een andere opname verdwijnt, of dat alles dan blijft staan. Ik hoor graag wat de uitkomst van deze test is.


Hoi @opnames weg 
Heb je bij de eerste installatie van de TV-ontvanger je klantnummer en pincode moeten ingeven of is hij gelijk doorgegaan met software installeren?


Bedankt voor de toelichting. Het kan zijn dat de capaciteit toch vol is geraakt. Dit kunnen we testen. Zou jij eens een programma willen verwijderen uit je lijst (die je al gekeken hebt of in ieder geval kan missen) en vervolgens weer een nieuw programma willen opnemen? Ik ben benieuwd of er daarna weer een andere opname verdwijnt, of dat alles dan blijft staan. Ik hoor graag wat de uitkomst van deze test is.

Dag Denise.   Ik weet niet of dat nog zin heeft. Ik heb de series waar opnames van verdwenen waren in zijn geheel verwijderd.  En nog wat meer films.  Ik heb nu 30 % vrije ruimte.  NB Ik zou toch graag zien dat de productowner van het ontwikkelteam de functionele specs zodanig wijzigt dat de gebruikte of vrije uren worden weergegeven i.p.v. een percentage.  En mocht het bijna vol zijn dat de oudste opnames het eerst verdwijnen, of dat je kunt kiezen.  


Hoi @opnames weg 
Heb je bij de eerste installatie van de TV-ontvanger je klantnummer en pincode moeten ingeven of is hij gelijk doorgegaan met software installeren?

Dag huistijger.  Tjonge dat weet  ik niet meer.  dfat is al 4 jaar geleden.  Ik geloof wel de pincode.   Vanwaar deze vraag?


Nou als het 4 jaar geleden is dan is de vraag niet meer actueel.
Het wilde wel eens gebeuren als een klant een tv-ontvanger terugstuurde, dat de technische dienst die klantgegevens niet uit de ontvanger haalde en dan kan dus iemand anders je opnames verwijderen, maar dat is dus niet het geval.
Vergeet mijn vraag maar.:sunglasses:


Bedankt voor de toelichting. Het kan zijn dat de capaciteit toch vol is geraakt. Dit kunnen we testen. Zou jij eens een programma willen verwijderen uit je lijst (die je al gekeken hebt of in ieder geval kan missen) en vervolgens weer een nieuw programma willen opnemen? Ik ben benieuwd of er daarna weer een andere opname verdwijnt, of dat alles dan blijft staan. Ik hoor graag wat de uitkomst van deze test is.

Dag Denise.   Ik weet niet of dat nog zin heeft. Ik heb de series waar opnames van verdwenen waren in zijn geheel verwijderd.  En nog wat meer films.  Ik heb nu 30 % vrije ruimte.  NB Ik zou toch graag zien dat de productowner van het ontwikkelteam de functionele specs zodanig wijzigt dat de gebruikte of vrije uren worden weergegeven i.p.v. een percentage.  En mocht het bijna vol zijn dat de oudste opnames het eerst verdwijnen, of dat je kunt kiezen.  

Ik zal jouw feedback met betrekking tot de weergave intern doorgeven. Wat betreft het verwijderen van opnames bij een vol geheugen: Standaard wordt de oudste opname verwijderd. Voorheen was het zo dat je dus kon aangeven dat een opname verwijderd mocht worden wanneer het geheugen vol was. Nu kan dat niet meer, maar er kan onder water nog wel ergens een vinkje staan waardoor een opname eerder verwijderd dan de oudste opname. Maar in principe zou standaard dus de oudste opname verwijderd moeten worden.