Skip to main content

Sinds kort hebben wij glasvezel en krijgen nu internet en tv via Caiway, maar hebben ook nog TV via KPN. Als wij met TV ook zouden overstappen naar Caiway, gaan dan al onze opgenomen programma's ook verloren?

En is het pakket evt ook zo te scheiden, dat internet via hun gaat en wij met TV bij KPN blijven?

Bij kpn worden opnames niet lokaal op de ontvanger opgeslagen maar op centrale systemen (servers) van kpn, "in de cloud”. Zodra je abonnement bij kpn is beëindigd zijn ook je opnames verdwenen. Opnames bij kpn verdwijnen ook bij een actief abonnement altijd na een jaar.

Bij kpn is de internetaansluiting de basis voor alle andere diensten. Je hebt voor tv van kpn dus altijd ook een internetabonnement van kpn nodig.


Sinds kort hebben wij glasvezel en krijgen nu internet en tv via Caiway, maar hebben ook nog TV via KPN.

Dan heeft u ook nog internet van KPN. Want tv van KPN kan niet zonder internet van KPN. U zit dus feitelijk voor het hele pakket dubbel te betalen. 

Als wij met TV ook zouden overstappen naar Caiway, gaan dan al onze opgenomen programma's ook verloren?

Ja. Natuurlijk. Alles bij KPN zegt u dan op. Uw tv ontvangers moet u terug sturen.

En is het pakket evt ook zo te scheiden, dat internet via hun gaat en wij met TV bij KPN blijven?

Nee. Onmogelijk. Spijtig wat mij betreft, het zou goed zijn voor de concurrentie als je internet bij de 1 af zou kunnen sluiten en tv bij de ander. Maar het kan niet.


Hallo @Nick83 

Nee. Onmogelijk. Spijtig wat mij betreft, het zou goed zijn voor de concurrentie als je internet bij de 1 af zou kunnen sluiten en tv bij de ander. Maar het kan niet.

Bij een kabelboer kun je een tv-abo afnemen en bij een DSL/Glas-provider kun je internet afnemen.

Het kan dus wèl.

 


Hallo @Nick83 

Nee. Onmogelijk. Spijtig wat mij betreft, het zou goed zijn voor de concurrentie als je internet bij de 1 af zou kunnen sluiten en tv bij de ander. Maar het kan niet.

Bij een kabelboer kun je een tv-abo afnemen en bij een DSL/Glas-provider kun je internet afnemen.

Het kan dus wèl.

 

Dan heb je geen interactieve tv. En anderzijds: topicstarter wil tv van KPN houden. Heel veel mensen zouden dat willen, tv van KPN en internet via bijvoorbeeld caiway of misschien Ziggo.