Skip to main content

Altijd werden opnames precies als ze 1 jaar oud zijn gewist. Ok.

Per 1 januari 2020 werden ineens alle opnames van heel januari 2019 gewist; 2 weken geleden verdwenen ineens alle opnames van februari 2019 en zojuist is alles van maart 2019 verdwenen!!!

KPN, waar zijn jullie mee bezig?? Er was nog 15% ruimte, dus daar lag het niet aan. Ik heb recht op 1 jaar bewaarde opnames!

Hey, dat is raar. Goed dat je dit aankaart, LRH. Voor zover ik weet is het nog steeds op de dag af 1 jaar dat ze bewaard horen te blijven. Ik check het even intern voor de zekerheid. Ondertussen, is er iemand anders in huis die toegang heeft tot interactieve tv? Zo ja, kan het zijn dat die dan opnames verwijderd heeft?


Niemand heeft hier wat verwijderd, zondag zelfs gemerkt dat ook volledig april en een deel van mei is gewist. Inmiddels is er 20% ruimte..


Dan gaat hier duidelijk iets niet goed. Opnames horen inderdaad tot op de dag af 1 jaar bewaard te blijven. Vul alsjeblieft je forumprofiel in en laat even weten als je dat gedaan hebt. Dan kan ik dit verder nakijken. Benoem ook even een aantal van de opnames die je gemaakt had en nu weg zijn. Titel en wat je verder nog herinnert aan van welke zender het was, originele datum en/of tijdstip van uitzenden etc...


Forumprofiel is ingevuld.

Welke opnames weet ik niet meer. Behalve de laatste 2 afleveringen van Game of Thrones RTL7 van begin januari 2019, en alle afleveringen van De Buit NPO3 januari/februari 2019, hier heb ik de laatste van zelf gewist omdat de eersten ook al weg waren... Verder wat films en zo… Alles niet van een specifieke zender.


Dank je, ik denk dat we hier al wel een goed begin mee kunnen maken qua onderzoek. Ik heb het doorgezet en kom er bij je op terug zodra ik meer weet. Alleen, zolang we niet weten wat er aan de hand is kan ik niet garanderen dat er niet nog meer opnames verdwijnen. Ik raad dan ook aan om de oudste opnames die je nog niet gezien hebt met voorrang te bekijken.


Het heeft even geduurd, maar ik heb een update voor je, LRH. Helaas alleen geen uitsluitsel. We hebben niet kunnen achterhalen waarom de opnames bij jou zijn verdwenen. Het mechanisme is nog steeds zo dat opnames precies een jaar bewaard blijven zolang je genoeg opslagruimte hebt. Dus het enige wat hier gebeurd kan zijn is dat toch iemand die toegang heeft tot je opnames ze verwijderd heeft, of dat de opslag toch voller is/was dan wat aangegeven stond. Want in dat geval wordt verwijderd vanaf de oudste opname.

 


Behalve de laatste 2 afleveringen van Game of Thrones RTL7 van begin januari 2019
afleveringen van De Buit NPO3 januari/februari 2019

Dat lijkt me gewoon die jaartermijn. Je startte dit topic op 26 januari 2020 tenslotte.


Behalve de laatste 2 afleveringen van Game of Thrones RTL7 van begin januari 2019
afleveringen van De Buit NPO3 januari/februari 2019

Dat lijkt me gewoon die jaartermijn. Je startte dit topic op 26 januari 2020 tenslotte.

Die waren echter ver vóór dat ik op het forum reageerde verwijderd, dus voor de jaartermijn


of dat de opslag toch voller is/was dan wat aangegeven stond. Want in dat geval wordt verwijderd vanaf de oudste opname.

 

Kan het te maken hebben dan, door opnames die niet meer te zien zijn omdat we geen pluspakket meer hebben, en daarin opgenomen waren?

dus ze nemen ruimte in die niet meer in het percentage meegeteld wordt?


Je hebt alleen opnames van zenders die je hebt. Zeg je het pluspakket op dan verdwijnen ook opnames van zenders in dat pakket inderdaad.
Volgens mij blijven ze op de achtergrond nog een tijdje aanwezig dat mocht je het pluspakket toch weer aanzetten je die opnamen weer terug hebt.


of dat de opslag toch voller is/was dan wat aangegeven stond. Want in dat geval wordt verwijderd vanaf de oudste opname.

 

Kan het te maken hebben dan, door opnames die niet meer te zien zijn omdat we geen pluspakket meer hebben, en daarin opgenomen waren?

dus ze nemen ruimte in die niet meer in het percentage meegeteld wordt?

 

Ah, ja dit kan het inderdaad zijn. Die opnames blijven op de achtergrond beschikbaar zodat je ze weer terug hebt als je het pluspakket weer aanzet. Het zou dan eigenlijk geen invloed moeten hebben op je gebruikte ruimte. Maar jouw ervaring wijst erop dat het toch meetelt. Dat ga ik even aankaarten. 

Wij kunnen geen opnames verwijderen, dus als je hier met zekerheid wat aan wilt doen kun je het pluspakket opnieuw een keer aanzetten om dan de opnames daarvan te verwijderen. Het pluspakket kan dan, na een maand, ook weer uitgezet worden.


Ik heb wat meer info hierover. Volgens de ontwikkelaars zou de ontvanger gebruikte ruimte moeten laten zien inclusief eventuele onder-water-opnames van pakketten die je uit hebt gezet. Ze geven aan dat ze vorige week bij jou 5% vrije ruimte zagen. Klopt dat percentage ook (ongeveer) met wat jij vorige week zelf op de ontvanger zag? Als je daar een substantieel hoger aantal zag, dan kan ik dat doorgeven, want dan wordt er toch blijkbaar anders geteld. 


Nee, dat was 8 of 9%.

overigens is er afgelopen zondag weer het een ander gewist (mei en juni opnames)waaronder opname van Guus Meeuwis Groots concert wat vorig jaar juni uitgezonden is. Aangezien we dat nog graag terug wilden zien zijn we weer zeer boos en teleurgesteld in de service van KPN in deze, dat er toch weer opnames verdwijnen, en dat terwijl we vlgs mij ook een duur abonnement hebben.

zojuist alle opnames van het pluspakket verwijderd, het percentage veranderde niet.

 


Excuses voor de late reactie, @LRH , ik was afwezig afgelopen week. Ik ga dit opnieuw even aankaarten. Kun je aangeven wat je nu nog als percentage vrije ruimte ziet?