Skip to main content

Ook bij mij worden regelmatig opnames verwijderd zonder dat wij dat zelf doen.

Ik heb twee ontvangers (woonkamer + slaapkamer) en ook gisteren (3 mei) zijn alle opnames van voor 3 mei verwijderd. En dit is niet de eerste keer. Resetten van ontvanger en experiabox voorkomt dit niet.

Graag jullie reactie.

*admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hmm. Ooit een ontvanger omgeruild?


Nee, nog steeds de eerste ontvangers sinds begin interactieve tv.


Nee, nog steeds de eerste ontvangers sinds begin interactieve tv.

Welk type zijn die dan?


Arcadyan HMB2260


Hmm :thinking:

Check de lijst opnamen eens via de KPN ITV app of website tv.kpn.com. Het lijkt op een synchronisatieprobleem tussen de opnameserver en de ontvanger.


Ook op de KPN iTV app is alles weg. Geen synchronisatieprobleem dus. Het gebeurt regelmatig en daarom heb ik een aantal keren alles opnieuw ingesteld, maar het probleem blijft zich voordoen.


@FrankWit  Heb jij misschien een gastnetwerk op de experiabox ingesteld? Realiseer je dat gasten op het gastnetwerk de opnames via de website kunnen bekijken maar dus ook wissen.


@FrankWit  Heb jij misschien een gastnetwerk op de experiabox ingesteld? Realiseer je dat gasten op het gastnetwerk de opnames via de website kunnen bekijken maar dus ook wissen.

Gastnetwerk? @Katana321 dat zou niet eens mogen, dan slaat de KPN flink de plank mis dat gasten die opnames kan wijzigen en/of kan verwijderen. 😔🙈


@FrankWit  Heb jij misschien een gastnetwerk op de experiabox ingesteld? Realiseer je dat gasten op het gastnetwerk de opnames via de website kunnen bekijken maar dus ook wissen.

Gastnetwerk? @Katana321 dat zou niet eens mogen, dan slaat de KPN flink de plank mis dat gasten die opnames kan wijzigen en/of kan verwijderen. 😔🙈

Naar Internet toe loopt het gastnetwerk via hetzelfde publieke IP adres als jouw privé netwerk. Dat was ook waarom ik zo'n tegenstander was van het automatisch inloggen van de iTV app als deze op het thuisnetwerk aangesloten was.

Gelukkig is dat vandaag de dag niet meer het geval, tegenwoordig moet je ook op het thuisnetwerk met je KPN ID of abonnementsnummer inloggen in de iTV app.

Gasten kunnen dus gelukkig niet zomaar bij jouw opnames.


Nee, geen gastnetwerk of iets dergelijks. Alleen wij thuis kunnen bij de iTV gegevens via de tv's en alleen ik via de iTV app.

 


@FrankWit  Heb jij misschien een gastnetwerk op de experiabox ingesteld? Realiseer je dat gasten op het gastnetwerk de opnames via de website kunnen bekijken maar dus ook wissen.

Gastnetwerk? @Katana321 dat zou niet eens mogen, dan slaat de KPN flink de plank mis dat gasten die opnames kan wijzigen en/of kan verwijderen. 😔🙈

Naar Internet toe loopt het gastnetwerk via hetzelfde publieke IP adres als jouw privé netwerk. Dat was ook waarom ik zo'n tegenstander was van het automatisch inloggen van de iTV app als deze op het thuisnetwerk aangesloten was.

Gelukkig is dat vandaag de dag niet meer het geval, tegenwoordig moet je ook op het thuisnetwerk met je KPN ID of abonnementsnummer inloggen in de iTV app.

Gasten kunnen dus gelukkig niet zomaar bij jouw opnames.

@Dennis Schreve en @wjb  Excuses, dit is inderdaad gelukkig veranderd. Was ik even vergeten. Sorry.

Maar echt, Dennis, in het begin van dat gastnetwerk werden gebruikers die gekoppeld waren aan het gastnetwerk, automatisch ingelogd in de site interactievetv. Ja, ik vond toen ook dat kpn toen de plank flink missloeg.

Mijn vraag aan FrankWit mogen jullie dus als niet geschreven beschouwen.


Excuses, dit is inderdaad gelukkig veranderd. Was ik even vergeten. Sorry.

Excuses zijn natuurlijk nergens voor nodig, als we geeneens meer iets mogen vergeten dan zouden we wel in een heel vervelende wereld leven. 


Dag @FrankWit, 

Opnames zouden niet zomaar mogen verdwijnen. Balen dat dit bij jou wel het geval lijkt te zijn. Je geeft aan dat dit regelmatig voorkomt. Weet je zeker dat niemand thuis de opnames heeft verwijderd? Dat komt binnen een huishouden natuurlijk geregeld voor om de lijst wat op te schonen. Vraag dit voor de zekerheid goed uit, want anders ga ik op zoek en zal ik geen verklaring kunnen vinden. Iedereen met toegang tot een TV ontvanger of tot de iTV App kan dit doen.

Soms komt het inderdaad voor dat opnames niet gesynchroniseerd worden op je ontvanger. Hierdoor lijkt het alsof de opnames er niet zijn. Een herstart of reset van je ontvanger zal dan helpen. Als ze niet op je iTV App te vinden zijn, dan is de kans groot dat de opname er daadwerkelijk niet meer is. Opnames worden wel automatisch verwijderd als ze een jaar oud zijn.

Begrijp ik goed dat alle opnames vóór 3 mei nu verdwenen zijn? Kun je een indicatie geven van hoeveel opnames dit ongeveer betreft? Kun je verder je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik even een kijkje nemen in mijn systemen. 

Ik hoor graag van je!

 


Euh….

Gezien de datum is dat dan niet 3 mei vorig jaar… (er staat geen jaartal bij de opnamen).

Opnames worden na 1 jaar sowieso verwijderd en je startte dit topic op … 4 mei 2020.


Reageer