Skip to main content
Vraag

Opnames zijn niet zichtbaar in TV+ app op iPad

• July 22, 2026
  • 36 reacties
  • 277 keer bekeken

Toon eerste bericht

36 reacties

• Auteur
  • Helper
  • July 30, 2026

Ja! Ik kan tv kijken via de app en zie zelfs hoeveel opnames er zijn gemaakt. Alleen de opnames zelf niet.

Zou je alsjeblieft eerst even deze draad willen lezen, alvorens allerlei vragen te stellen, Peter? Ik snap dat je het goed bedoelt, maar desalniettemin is het een beetje irritant om de hele tijd vragen te krijgen die irrelevant zijn of al uitgebreid zijn beantwoord.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 30, 2026

Ik heb 't gelezen.

Ik had nog vanalles maar met zo'n houding hoeft het niet. Hoop dat het wordt opgelost. Fijne dag nog.

• Auteur
  • Helper
  • July 30, 2026

Jammer dat je je zo aangevallen voelt, Peter. Maar misschien kun je je voorstellen dat het ook niet zo prettig is om benaderd te worden als een sukkel, die al ruim een week van alles en nog wat probeert om dit op te lossen, en die al die tijd niet door zou hebben dat hij zijn iPad niet goed heeft aangemeld. Volgens mij had je uit deze draad prima op kunnen maken dat dat het probleem niet is. 

Jasper van KPN
Moderator

De vraag van Peter kwam ook even in mij op moet ik zeggen, maar dan had je het apparaat niet uit het account kunnen verwijderen via tv.kpn.com natuurlijk 🙂

Op het moment dat je op tv.kpn.com keek, waren ze op dat moment ook niet zichtbaar op de iPad, of op dat moment ook wel? Ik kan me voorstellen dat het voelt als veel vragen die we stellen, ik probeer een logica te vinden waarom de opnames op de iPad zo eigenwijs blijven. Met die logica kunnen we er gerichter naar kijken.

• Auteur
  • Helper
  • July 31, 2026

Ik heb op het moment dat ik op tv.kpn.com keek niet tegelijk op de iPad gekeken. Dus ik kan je vraag niet beantwoorden. Maar ervoor en erna waren ze niet zichtbaar op de iPad.

Maar ik kijk nu op mijn iPad en nu staat ze er ineens weer wel. Geen enkele garantie dat het opgelost is, leert de ervaring, want het is al zo vaak gebeurd dat ze later weer verdwenen. En ik heb ook geen flauw idee waardoor ze nu weer tevoorschijn zijn gekomen.

Misschien heeft het te maken met een opname die vanavond is gemaakt, die ik eerder had ingepland via “serie opnemen"? Maar dat is maar een gok. En ik geloof niet dat ze in het verleden altijd vanzelf weer opdoken als er een nieuwe opname was, maar dat heb ik ook niet echt bijgehouden. Ik weet het dus niet zeker. 

Afwachten dus maar wat er gebeurt als ik binnenkort weer een opname op de iPad kijk. En hem daar eventueel verwijder. Dat kan enkele dagen duren. Als het zover is meld ik me wel.

Jasper van KPN
Moderator

Ik kan het ook niet verklaren de opnames soms wel en soms niet te zien zijn. Heb je naast de website en de iPad mogelijk ook een mobiele telefoon waarmee we kunnen vergelijken of de opnames zichtbaar zijn? Hopelijk kunnen we daarmee iets van een rode draad vinden die het allemaal samenbrengt en een verklaring kan geven.

• Auteur
  • Helper
  • August 3, 2026

Jasper,

Een keer kijken wat er op mijn telefoon gebeurt is misschien wel een goed idee. Ik heb de app daar nu niet geïnstalleerd.

Maar het lijkt me wel goed om niet teveel tegelijk te doen. Dus zal ik eerst even kijken naar wat er gebeurt als ik weer een opname op de iPad kijk? Want tot nu toe verdwenen de opnames altijd nadat ik iets had bekeken.

In het verleden verwijderde ik opnames altijd meteen na het bekijken, dus ik weet niet zeker of de oorzaak in het bekijken zat of in het verwijderen. Dat kan ik uitzoeken door nu eerst iets te kijken, dan terug te gaan naar het scherm met opnames en eventueel dan de opname pas te verwijderen.

Misschien kun je inmiddels wel nog iets met de wat vreemde dingen die er gebeurden bij het apparaatbeheer:

• iPad wordt niet als iPad herkend, maar staat er als "Toestelnaam onbekend”. Terwijl hij binnen mijn eigen netwerk wel wordt herkend.
  • Als ik de iPad daar verwijder en daarna de app weer open, komt hij terug in de lijst met aangemelde apparaten met een oudere datum van aanmelding. Alsof hij niet echt was verwijderd.
  • Ik kon de iPad daar niet verwijderen nadat ik was uitgelogd uit de TV+ app. 

Jasper van KPN
Moderator

Met die stappen kunnen we kijken wat er gebeurt inderdaad, dan kunnen we ook kijken of we het kunnen reproduceren. 

1. iPad wordt niet als iPad herkend, maar staat er als "Toestelnaam onbekend”. Terwijl hij binnen mijn eigen netwerk wel wordt herkend.
  2. Als ik de iPad daar verwijder en daarna de app weer open, komt hij terug in de lijst met aangemelde apparaten met een oudere datum van aanmelding. Alsof hij niet echt was verwijderd.
  3. Ik kon de iPad daar niet verwijderen nadat ik was uitgelogd uit de TV+ app. 

Ik heb ze even nummertjes gegeven, dat is makkelijker om ze te beantwoorden 🙂

1. Dat staat los van je eigen netwerk, dat is namelijk hoe de app zich aanmeldt bij onze server. Daar wordt op dit moment geen identificatie van het apparaat bij opgeslagen, maar ik ben het met je eens dat dat het lastig te herkennen maakt. Ga ik doorgeven
  2. Als je het apparaat niet meer zag staan na het verwijderen, ook niet na vernieuwen, was die echt verwijderd. De datum kan dan een verkeerde weergave zijn, neem ik ook mee
  3. Die had ik ook niet verwacht, we zien vaak dat er oudere apparaten tussen staan die al niet meer gebruikt worden. Dat het niet zichtbaar is na uitloggen ga ik ook doorgeven en daarbij navragen

• Auteur
  • Helper
  • August 4, 2026

Ik heb wat nieuwe ontwikkelingen:

Ik heb de app gisteren geïnstalleerd op mijn telefoon (iPhone). Na installeren en aanmelden waren de opnames daar zichtbaar.

Vervolgens een opname bekeken op mijn iPad. Na het bekijken teruggegaan naar het scherm met opnames, ze waren toen nog zichtbaar. Daarna de opname verwijderd, en daarna was de fout terug en kreeg ik de melding dat de opnames niet geladen konden worden.

Daarna weer op mijn telefoon gekeken, en daar was het toen ook mis. Die kon de opnames ook niet meer laden.

Vervolgens iets geprobeerd dat het probleem in het verleden oploste op de iPad maar de laatste tijd niet meer: de app afgesloten op de iPhone en weer opgestart. En dat werkte: op de iPhone waren de opnames weer zichtbaar.

Terug naar de iPad en daar hetzelfde gedaan: app afgesloten en weer opgestart. En toen waren daar de opnames ook weer terug. 

• Auteur
  • Helper
  • August 4, 2026

Nog wat ontwikkelingen.

Ik had een opname ingepland om eventueel nog wat te kunnen testen.

Een ruime tijd nadat die was afgerond stond die op de iPad nog steeds onder "Geplande opnames”. Dit is nieuw, ik heb datzelfde niet eerder gezien. Ik kon hem wel openen alsof het een gemaakte opname was.

Deze opname weer verwijderd, waarna de resterende opnames, zoals altijd, niet meer zichtbaar waren.

Hierna op de iPhone gekeken. Opname stond daar nog, ook onder "Geplande opnames”. Ook hier verwijderd, waarna opnames ook daar niet meer zichtbaar waren. App afsluiten en weer opstarten loste het deze keer niet op. 

Maar toen ik daarna op de iPad de app afsloot en weer opstartte waren de opnames daar weer terug. En na nog een keer afsluiten en opstarten op de telefoon daar ook. 

Jasper van KPN
Moderator

Dank je ​@HansC, dat zijn duidelijke stappen waarmee het reproduceerbaar kan zijn. Ik heb het net geprobeerd met een opname, maar bij mij gebeurde het niet. Ik kan alle opnames nog steeds zien staan. Ik neem jouw stappen mee naar de ontwikkelaars zodat zij er ook een blik op kunnen gaan werpen.