Skip to main content

Bij comedy central komt het steeds vaker voor dat de uitzending voorafgaand aan de geplande opname uitloopt, waardoor er uiteindelijk niets wordt opgenomen. Wat kan ik daar aan doen? Waarom kunnen we niet zelf begin en eindtijd aangeven?

Vooral het gegeven dat er soms helemaal geen programma achter een programma staat wat je wilt opnemen mis je 9 van de 10 x het einde!


Vanavond nieuw seizoen van last man standing 

 

in de gids afl 1 seizoen 6dan een afl van family man en dan weer last man standing (seizoen 3)

 

in het echt 

 

afl1 lms….maar ook afl.2 (kun je niet opnemen) en daarna friends.…

 

belachelijk dat een feature zoals dit gewoon kan


Hoi @Win Grotens . Welkom op het forum.

Helaas zijn wij in grote mate afhankelijk van wat de zender ons aanbied. Die geven hun programmering aan ons door en vervolgens publiceren wij die. 

Als er zaken uitlopen is dat vaak niet direct te corrigeren. Ik vrees dat ik hier geen pasklare oplossing voor heb. (behalve dan, mits dit kan, de programma's om de uitzending heen, ook proberen op te nemen. 


Het eromheen opnemen is geen optie. Doordat het programma veel later begint wordt er namelijk helemaal niets opgenomen. We zouden de mogelijkheid moeten hebben om zelf opname tijden in te stellen en niet alleen via de gids te programmeren.

 


Dat zou ik ook een fijne feature vinden. Ik moet je echter teleurstellen. Ik verwacht niet dat deze functie er gaat komen. 


Dat snap ik nog wel. Maar wat wordt er gedaan om dit probleem te verhelpen? Want het is gisteren weer met twee programma's gebeurd.


Ik zal mijn collega's van itv eens vragen. Trouwens enig idee waarom de uitzendingen van comedy central uitlopen? Er is toch zelden of nooit sprake van ‘live’ programmering op die zender? 

 


Nee helaas geen idee. Het gebeurt wel vaker, vooral met series die gepopgrammeerd zijn als serie. Om de een of andere reden begint die serie dan later en wordt hij niet meer opgenomen.


Ik kreeg zojuist een antwoord van een itv collega. Volgens haar is hier recentelijk contact over geweest en zou vanaf nu de programmering/tijdstippen moeten kloppen.

Mocht jij het op korte termijn weer tegenkomen, wil je dan tijdstip en programma hier melden? Dan heb ik een stok om mee te slaan ;-)