Skip to main content

Waarom kan ik Duitse uitzendingen niet in een serie opnemen? Het is toch belachelijk dat ik iedere week een bepaald programma moet opnemen.

Nadat ik een programma heb opgenomen, kan ik deze niet bekijken op mijn laptop.

Wanneer doen jullie hier nou eens wat aan, ik kijk mijn hele leven al naar de Duitse tv, wel al die shit uit Amerika, zorg nu er eens voor dat de miljoenen mensen die in de grensstreek wonen op een normale manier tv kunnen kijken.

Hoi Boud. De mogelijkheid om seriematig te kunnen opnemen zit in de (meta)data van de programma-informatie. Dat komt neer op seizoensnummer en afleveringsnummer. Blijkbaar zit dat niet bij de Duitse zenders/programma's die jij graag kijkt. Wellicht dat dit in de toekomst wel mogelijk is hoor, maar dat durf ik niet te zeggen.

Het feit dat de Duitse zenders niet via de apps/web te bekijken zijn komt omdat niet onder de afspraken valt met de betreffende zenders. Ook daarvan weet ik niet of dat gaat wijzigen.

Maar wie weet, uiteindelijk hebben we bijvoorbeeld ook die Duitse zenders in HD kunnen leveren zoals je graag wilde… Maar voor nu is het afwachten. Wel goed dat je je wensen aangeeft natuurlijk.


Paul,

Dank voor je antwoord, echter ik begrijp nog steeds niet waarom jullie geen goede afspraken kunnen realiseren met de Duitsers. Zij vallen niet onder de afspraken, nu…... dan zou ik maar snel dit gaan doen, want je benadeeld teveel klanten, realiseren jullie in het westen wel dat wij hier in het oosten al meer dan 50 jaar Duitse tv kijken. 


Dat is idd vervelend, en een opname op tijd in stellen kan niet bij itv ?

Er is nog een ding wat ik even wil noemen, met een DVB-T2 ontvanger kun je zender(s) ws uit de lucht ontvangen, met een antenne, net als vrougah :-)

Maar alles afhankelijk van de afstand tot de zender en het vrije zicht en hoogte.

Zo’n ontvanger kost een paar 10-tjes dus is een experiment waard, wel een nemen met een aansluiting voor een externe schijf, middels USB.


De mogelijkheid om seriematig te kunnen opnemen zit in de (meta)data van de programma-informatie. Dat komt neer op seizoensnummer en afleveringsnummer. Blijkbaar zit dat niet bij de Duitse zenders/programma's die jij graag kijkt.

Dat klinkt wel logisch, het komt vaker voor dat er mooie protocollen bedacht worden waar vervolgens niet aangehouden wordt.

Wellicht dat dit in de toekomst wel mogelijk is hoor, maar dat durf ik niet te zeggen.

Aan welke kant zou er dan iets aangepast moeten worden ?

Klagen bij de duitse omroep klinkt niet erg logisch, of . .  ?

Ik ben benieuwd of een een DVB-T2 (“digitenne”) ontvanger wel de juiste programma informatie krijgt.

 

 


Paul,

Dank voor je antwoord, echter ik begrijp nog steeds niet waarom jullie geen goede afspraken kunnen realiseren met de Duitsers. Zij vallen niet onder de afspraken, nu…... dan zou ik maar snel dit gaan doen, want je benadeeld teveel klanten, realiseren jullie in het westen wel dat wij hier in het oosten al meer dan 50 jaar Duitse tv kijken. 

Ik durf je niet met 100% zekerheid te zeggen waar het probleem precies zit. Het ligt vaak een stuk genuanceerder dan dat het in de eerste instantie lijkt. Hoe dan ook, ik geef het signaal in ieder geval door aan de betreffende collega's. Daarmee is het niet gelijk opgelost of iets dergelijks, maar signalen zijn altijd waardevol. Ik zit niet in het westen hoor, maar in het noorden. Ik weet heel goed dat mensen naar Duitse tv kijken. KPN is niet alleen het westen. :wink:

 

Dat is idd vervelend, en een opname op tijd in stellen kan niet bij itv ?

Nope, puur op basis van de gids.

 

De mogelijkheid om seriematig te kunnen opnemen zit in de (meta)data van de programma-informatie. Dat komt neer op seizoensnummer en afleveringsnummer. Blijkbaar zit dat niet bij de Duitse zenders/programma's die jij graag kijkt.

Dat klinkt wel logisch, het komt vaker voor dat er mooie protocollen bedacht worden waar vervolgens niet aangehouden wordt.

Wellicht dat dit in de toekomst wel mogelijk is hoor, maar dat durf ik niet te zeggen.

Aan welke kant zou er dan iets aangepast moeten worden ?

Klagen bij de duitse omroep klinkt niet erg logisch, of . .  ?

Ik ben benieuwd of een een DVB-T2 (“digitenne”) ontvanger wel de juiste programma informatie krijgt.

Het ligt zelfs nog iets ingewikkelder, maar ik wil niet te technisch worden. Nee, klagen bij de Duitse omroep zou ik niet doen. Volgens mij is serie-opnemen bij die Duitse zenders per definitie niet mogelijk bij ons (zeg ik even uit m'n hoofd, maar kan 't fout hebben). Dat betekent dat die meta-data gewoonweg niet wordt toegevoegd. Dat zou dan dus aan hun kant moeten gebeuren, echter ben je klant bij ons, dus mag je bij ons ‘klagen’. En dan is het de vraag of zijn dat überhaupt doen. Kost natuurlijk allemaal tijd/geld. Daar durf ik niets over te zeggen. En dan heb je natuurlijk nog de afspraken die KPN maakt met de zenders. Daar wordt natuurlijk ook altijd een kosten-baten afweging gemaakt. Voor de duidelijkheid: dit is allemaal meer algemeen, en heeft niet per se betrekking op de Duitse zenders. Daarom vind ik het ook goed dat klanten van zich laten horen… KPN doet natuurlijk veel marktonderzoek, maar dit soort signalen vind ik in ieder geval mooi.


heel vreemd dat kpn meta data heeft.

we hebben ziggo gehad daar kun je gewoon de duitse zenders opnemen per serrie .

dus een beter toepassing in de techniense dienst zou voor veel klanten een oplossing zijn.zo te lezen duurt dit langer dan een jaar probleem had allaan opgelost moeten zijn.


Ik sluit mij helemaal bij Berend62 aan, kom ook van ziggo en daar kan het wel, misschien eens uitzoeken om het bij kpn mogelijk te maken is. Geeft minder stress 

Groetjes Schweig


@Schweig en @berend62 
Wij zijn onlangs overgestapt van Ziggo naar KPN.
Als wij bij KPN vis de digitale tv-gids willen zien wat de Duitse zenders over 5 dagen uitzenden, staat er overal “informatie niet beschikbaar”. Dus zelfs de gidsinfo werkt niet naar behoren. Ditzelfde overkwam ons ook bij Ziggo, toen wij hiernaar hebben geïnformeerd, bleek dat aan de instellingen te liggen van Ziggo tv en niet aan de Duitse zenders. Daarbij was het bij Ziggo wél mogelijk om een heel seizoen van een serie te programmeren. Naar mijn mening ligt het dus aan KPN en niet aan de beperking door Duitse zenders.

Als KPN dit dus om redenen niet wil aanpassen, inderdaad er is verschil tussen “willen” en “kunnen”…. wees daar dan duidelijk over. Dát is in ieder geval naar de klant wel zo netjes. Waarom kan het bij ZIGGO wel en lukt het bij KPN niet? Het zou fijn zijn daar een duidelijk antwoord/oplossing op te krijgen!

Een “teleurgestelde” overstapper…🙁👎

 


Waarom kan het bij ZIGGO wel en lukt het bij KPN niet? Het zou fijn zijn daar een duidelijk antwoord/oplossing op te krijgen!

@TV muis

Het zal ongetwijfeld met afspraken met de zenders te maken en dus met de kosten. KPN is een puur Nederlandse provider die zijn eigen broek op wil (!) houden. Dat spreekt mij wel aan.

Ziggo is van een grote International. Meer centen, meer mogelijkheden.

Maar KPN heeft meer Duitse zenders, dat dan weer wel. Namelijk 15.