Skip to main content

Wanneer ik het opnemen van een serie na verloop van tijd wil cancelen, gaat dit niet goed: alleen de opname die gecanceld is wordt niet opgenomen; de daaropvolgende afleveringen van die serie wordt gewoon opgenomen.

Dit terwijl ik bij het cancelen duidelijk kies voor het cancelen van ook de toekomstige opnamen!

Wanneer ik het opnemen van een serie na verloop van tijd wil cancelen, gaat dit niet goed: alleen de opname die gecanceld is wordt niet opgenomen; de daaropvolgende afleveringen van die serie wordt gewoon opgenomen.

Dit terwijl ik bij het cancelen duidelijk kies voor het cancelen van ook de toekomstige opnamen!

Ja @Rentiel dit heb ik sinds het “nieuwe menu” ook eens gehad. Is bijzonder ja.


@Rentiel Welkom hier! Excuses voor de late reactie. Door drukte hebben we een erg lange doorlooptijd op dit moment.
Is het nog niet gelukt om te serieopname te cancelen? 
Hoor graag van je! 


Ik had een serie opgenomen die dagelijks een aflevering heeft. Toen ik op een moment deze wilde cancelen, heb ik aangeven dat de rest van de serie niet meer opgenomen moest worden. Voor de zekerheid had ik elke geprogrammeerde opname voor de komende dagen ook gecanceld.

Toen ik na een week weer keek in de gids, zag ik dat de volgende opnamen gewoon als op te nemen geregistreerd staan; dit is frustrerend!!


@Rentiel Welke tv-ontvangers heb je? Als een wijziging niet goed doorkomt, dan is het stroomloos maken van de ontvanger, of de ontvanger voorzien van een Frisse Start ons eerste advies. Heb je dit al probeert nadat je het programma uit de opname lijst hebt verwijderd. 
Kun je daarnaast alvast je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik, mocht het bovengenoemde niet werken, met je meekijken of het probleem laten onderzoeken.


Ik heb mijn profiel ingevuld.

Ik heb het modem en de ontvanger al stroomloos gemaakt, maar het probleem blijft zich voor doen!


Heb je de serie verwijderd via geplande opnamen?


@Rentiel Jammer! Bedankt voor je gegevens. Heb je de reactie van PererG gelezen? Hoe heb je de opnames verwijderd?


De tip van PeterG was de gouden tip!

Ik wist niet eens van het bestaan van die mogelijkheid, maar nu is het geregeld.

Bedankt!


Dat doe ik al jaren zo.:relaxed:

Opnamen plannen via de gids (epg). (selecteren en dan rec-knop)

En stopzetten/annuleren via “gepland”.

Dat werkt, in het nieuwe menu, nog steeds.


Geweldig! Klasse, @PeterG:thumbsup:


De tip van PeterG was de gouden tip!

Ik wist niet eens van het bestaan van die mogelijkheid, maar nu is het geregeld.

Bedankt!

@Rentiel Maar, dan moet jij in het verleden toch regelmatig problemen hebben gehad met het inplannen van de opname van een nieuw seizoen? Want dat lukte in het verleden (bij het “oude” menu/tv-platform) alleen als je bij Geplande Opnames de oude geplande opname had verwijderd. Iets wat nu (bij het nieuwe tv-platform) gelukkig niet meer hoeft. 

Hoe ging dat bij jou dan?


Ik had daar eigenlijk niet eerder problemen mee gehad. Maar ik zag nu bij de geplande opnames er staan die nog van heel lang geleden waren; ik heb ze nu ook maar verwijderd.