Skip to main content

Beste KPN Profider ICT-Team , goede middag .

Sinds kort geleden ben ik overgestapt op KPN alles in ! ( een ) ...Prima - Klasse - en Perfect !…….

maaaaar !  helaas ik heb jaren een Analoog Kabel antenne gehad , Via Profider CAI-Ziggozo te Zwolle , ( Analoog COAX-Kabel )  ook  VIA-IN  mijn Medion DVD-Recorder ...altijd veel opgenomen PRIVE o;a  ; Ruimtevaart - Heelal - Planeten - Cosmos - zowel van af Ned-TV - Canvas - Nat.Geographic …… naar dikke tevredenheid .

 

De Medion DVD-Recorden  Uitgang HDMI  --- naar de TV-HDMI , uiteraard voor  “het beeld de DVD-TE=Bedienen “  ...Prima ….en zo ook  deze Opname;s   te-bewerken  oa ; Reclame etc ...” Knippeen dan Samenvoegen - hierna Branden op DVD+RW ...allemaal voor mijn 2x Kleinzoons DIA-jajaja net zo Geinteresseerd zijn in Ruimtevart en het Heelal ……. maar Helaas ---Helaas 

Sinds Eergisteren  is de Cabel-Coax door CAI-Ziggo Zwolle Afgesloten en terecht uiteraard …...maar  Oooh-Jeee ik Kan Geen TV zenders meer op de Medion Recorder ontvangen ,  dit is heeeeel erg , jajaja dik Teleurgesteld …………..de aalsluitingen op mijn Medion DVD-Recorder die zijn ; Voorkant ;;;  Tulip en USB ------------ op de Achterkant ;  Coax Ant-In + Out en ………

HDMI-Out ….

Beste KPN-Profider ..is hier een Oplossing voor , althans  , dat ik de reeds eerder genoemde TV-Stations VIA-MET  de  Modem-KPN Box 12  zoals altijd “ Opneem -Programeer “   en deze dan 

“ Overzet naar de Medion DVD-Recorder , voor een verdere bewerking …...Graag ,,, heel graag  tot wederhoren , met vriendelijke dank en Groeten van 

Ronny Tomasouw ( 80 jr )  

 

Admin: adres verwijderd i.v.m. privacy, eigen topic voor je bericht aangemaakt

 

Hoi. Leuk dat je het forum hebt gevonden. Welkom!

Opnemen op de DVD/HDD-recorder is niet mogelijk. Je kunt het opnemenpakket nemen bij Interactieve TV, maar die opnamen kun je alleen zelf kijken. Tenzij je je kleinzoons toegang geeft tot je gegevens opdat ze kunnen inloggen op tv.kpn.com of de kpn-itv-app. Maar opnemen op een DVD/Harddisc-recorder kan niet meer. De mijne is ook redelijk werkeloos. Alleen nog maar voor afspelen de laatste jaren.

Terug naar Ziggo is ook geen oplossing. Ze zijn landelijk het voor de dvd/hdd-recorder benodigde analoge signaal eraf aan het halen. Na het eind van het jaar zijn dvd/hdd-recorders en vhs-recorders zinloos geworden. Ook via Ziggo.


Tenzij je nog een werkende smarcart hebt, van Z. maar daar kan je als nieuwe klant niet meer aankomen. ( ik praat na wat ik van een ervaren Z. gebruiker hoor )


Een echte oplossing is er niet, met de beperkingen van het itv systeem, ben ik bang voor :-/

Een soortgelijk probleem is er ontstaan bij de overgang naar “dichtgetimmerde” digitenne ontvangers, daar is toen veel over geschreven op dit forum.

De enige mogelijkheid zou zijn om via een omweg toch op te nemen middels het analoge (PAL) signaal, minder mooi, maar toch.

Zoek eens op “opnemen digitenne” met de zoekfunctie boven aan deze pagina.

Ik meen dat @Noordzee daar een mooie verhandeling over geschreven heeft.


(hopelijk leest u hier nog mee)

Ik bedenk me ineens nog iets.

Kennelijk staat er nog wel signaal op je kabelaansluiting (alleen het analoge tv signaal is er dan af). Dan kun je bij de kringloop een digitale kabelontvanger halen, meestal zo'n € 15 . Die stel je in op de zenders die zonder smartcard ontvangen kunnen worden. Netwerk ID 4444 (of 04444).
Verder op oud-UPC: freq. 164.000 en signalrate 6900 en oud-Ziggo freq. 474.000 en 6875.

En je sluit 'm aan op de scart-ingang van de recorder. Hopelijk heeft die er 2 zodat ie ook op de tv aangesloten kan blijven. Neem dan voortaan op via de scart ingang. Meest EXT. aangeduid.


Klopt @KeesYagi ,

 

Hier de link naar de instructie :

https://forum.kpn.com/digitenne-12/hoe-kan-ik-opnemen-met-de-nieuwe-digitenne-ontvangers-478226

Destijds gemaakt in samenwerking met @PeterG.


(hopelijk leest u hier nog mee)

Laten we dat nog eens even vragen @Ronny Tomasouw