Skip to main content

Hallo, mijn TV heeft GEEN scart aansluiting, alleen maar HDMI.

De Arris is met de TV verbonden middels HDMI, maar heeft WEL een (ongebruikte) SCART aansluiting. Is het mogelijk om met een DVD/HDD recorder toch het huidige signaal op te nemen, als ik deze recorder op de Arris SCART aansluit? 

Ik hoef geen geplande opnames etc, alleen datgene wat op dat moment wordt uitgezonden. 

Mijn TV heeft wel een USB uitgang, maar ondersteunt op de een of andere manier niet USB Recording (Samsung UE65NU7020)

p.s. Ja, ik heb het opname pakket van KPN, maar ik wil uitzendingen op externe opslag hebben voor naslag / archief langer dan 1 jaar.

 

Kan iemand mij van tips voorzien ?

Ik vermoed dat de scart uit gaat zodra er iets via HDMI verbonden word.


Je kan het wel opnemen, maar alleen op de HDD. Het is niet mogelijk om het op DVD te branden.

En hoe wil je zien wat je doet op/met de HDD/DVD-recorder als je die niet op je TV kunt aansluiten? Dat wordt lastig. (of je moet er een extra tv'tje, met scart, bij zetten)


Bedankt voor de antwoorden, dat helpt me in mijn speurtocht. Er is volgens mij geen andere manier om iets direct van mijn tv op te nemen ? Wellicht is er een Recorder die op de 2e HDMI ingang van de TV kan worden aangesloten? (wordt lastig denk ik , maar goed). Laatste redmiddel kan zijn een digitale filmcamera op een statief voor de TV zetten, maar zowel beeld als geluid is dan van veel mindere kwaliteit. Iemand nog creatieve ideeen ?


Wellicht is er een Recorder die op de 2e HDMI ingang van de TV kan worden aangesloten?

Ja, die zijn er. Er zijn recorders met een HDMI uitgang en coax en scart - ingang. Wordt wel zoeken want analoge recorders worden niet meer gemaakt en zijn dus alleen tweedehands te krijgen. Maar lees vooral verder :arrow_down:

Laatste redmiddel kan zijn een digitale filmcamera op een statief voor de TV zetten, maar zowel beeld als geluid is dan van veel mindere kwaliteit.

Ook gedaan. Beeld wordt wat minder natuurlijk maar de geluidsverbinding deed ik altijd direct, zonder de cameramicrofoon, en dan is dat prima, maar stereo.

Iemand nog creatieve ideeen ?

Ja. Waarom zo omslachtig? KPN biedt ook de mogelijkheid tot opnemen. Info opnemen pakket.


Op veel tv's kan je op een USB stick opnemen.

Maar zoals PeterG vermeld, waarom neem je niet het opname pakket van KPN?

En op een HDD via scart neem je op in analoog en dat wil je niet op een moderne TV zien. 


Tja, lezen is een kunst:

TS: p.s. Ja, ik heb het opname pakket van KPN, maar ik wil uitzendingen op externe opslag hebben voor naslag / archief langer dan 1 jaar.

 

Wat moet ts dan met het opname pakket, daar verdwijnen de opnames na een jaar!


TV-programma's opnemen op een DVD of BlueRay is niet (meer) mogelijk. Volgens mij i.v.m. rechten e.d.

In het analoge tijdperk had ik een Philips DVD-recorder en heb toen veel op DVD gebrand, helaas niet meer mogelijk.

Dat soort opname-apparaten wordt ook al jaren niet meer verkocht.

Alleen DVD- en BlueRay-afspelers.

 

 


Sorry @beosound100 . Had die p.s. inderdaad over het hoofd gezien.

Maar desalniettemin vind ik een bewaartermijn van 1 jaar wel heel lang al.

Opnemen op DVD is via één route wel mogelijk bij KPN: met een Digitenne-ontvanger!

Die heeft namelijk de copieerbeveiliging niet. En kan je via scart verbinden. Eigenlijk cvbs/audio mini-jack naar scart verloop (niet meegeleverd).
Dan kun je live opnemen van de zender waar ie op staat op de HDD en later naar DVD branden. En je neemt op van de zender waar de Digitenne op staat en met ITV kun je tegelijk naar wat anders kijken.
Timer v.d. recorder gebruiken kan dan ook want de Digitenne blijft ‘eindeloos’ aan op de gekozen zender.

Een Digitenne-ontvanger is voor € 5 per maand bij Interactieve TV te huren.

En om te kunnen kijken met de DVD-recorder (je moet wel je handelingen zien) kan deze veelal met component video (rood/groen/blauw RCA) met de TV verbonden worden.


Ik vermelde ook dat je met veel TV's ook op een USB kan opnemen.

Ik weet niet of dit een mogelijkheid is, i.v.m. de beveiliging.

Misschien heeft iemand het ooit geprobeerd? of je kan het zelf proberen? 

 

Ik vind 1 jaar ook ruim lang genoeg, films of series die ik voor langere tijd wilt zien, koop ik op blu-ray.

En als een serie of film ouder is, dan zijn ze over het algemeen ook goed betaalbaar. 


Hallo @joop2011 en @PeterG , als je bij een Smart TV een HDD of een USB aansluit om wat op te nemen kan dat alléén van de interne kanalen op de tv en niet van de kanalen op een tv-decoder.

De betreffende opnamen kunnen niet op een DVD/BlueRay gebrand worden en kunnen zelfs niet op een tv van het gelijke merk afgespeeld worden, iedere tv heeft zijn eigen specifieke versleuteling.

 


Die optie noem ik dan ook nergens, JanD :wink: .

Dat werkt inderdaad alleen i.c.m. CI+ module bij het kabelbedrijf.


Die optie noem ik dan ook nergens, JanD :wink: .

Dat werkt inderdaad alleen i.c.m. CI+ module bij het kabelbedrijf.

Hallo @PeterG , volgend jaar komt KPN ook weer met een Digitenne CI+-kaart, heb je ook geen los kastje meer nodig en kun je daar ook weer van opnemen.

 


volgend jaar komt KPN ook weer met een Digitenne CI+-kaart

@JanD .

Heb je een link waar dit vermeld wordt?


volgend jaar komt KPN ook weer met een Digitenne CI+-kaart

@JanD.

Heb je een link waar dit vermeld wordt?

Hallo @PeterG , zie onderstaande link:

Beschikbaar in 2021: Digitenne insteekkaart | KPN Digitenne (bingj.com)


Hallo @joop2011 en @PeterG , als je bij een Smart TV een HDD of een USB aansluit om wat op te nemen kan dat alléén van de interne kanalen op de tv en niet van de kanalen op een tv-decoder.

De betreffende opnamen kunnen niet op een DVD/BlueRay gebrand worden en kunnen zelfs niet op een tv van het gelijke merk afgespeeld worden, iedere tv heeft zijn eigen specifieke versleuteling.

 

 

Dank je JanD.

Dat wist ik niet, ik verwachte alles, maar dat is helaas niet zo. 


Knap gevonden, @JanD . :thumbsup_tone2:

Echter staat het alleen in de cache van die zoekmachine. En de cache van google.

In de échte site (digitenne.kpn.com) is het niet te vinden. Ik vermoed dat het tijdelijk en veel te vroeg al op digitenne.kpn.com heeft gestaan. Zodra er wat meer zekerheid is zal ik het ook zeker op Breedbeeldweetjes gaan vermelden.


Knap gevonden, @JanD . :thumbsup_tone2:

Echter staat het alleen in de cache van die zoekmachine. En de cache van google.

In de échte site (digitenne.kpn.com) is het niet te vinden. Ik vermoed dat het tijdelijk en veel te vroeg al op digitenne.kpn.com heeft gestaan. Zodra er wat meer zekerheid is zal ik het ook zeker op Breedbeeldweetjes gaan vermelden.

Hallo @PeterG , het stond ook in een van de laatste pers- of nieuwsberichten van KPN van de afgelopen maand(en), maar daar kon ik het helaas niet zo snel terug vinden.