Skip to main content

Of kpn moet gewoon iedere gebruiker het cloud gebruik aan de gebruiker laten. Zodat we niet naar 1 jaar onze opnames kwijt zijn. De eigen cloud ruimte voor ons gebruik ook bij ons laten. Als deze vol is kunnen we zelf kiezen welke programma,s we kwijt willen of willen behouden. Niet dat kpn voor die beslissing gen neemt en er zelf geen zeggenschap over v er hebben. Niet erg democratisch. Baal er elke keer weer van dat ik een docu kwijt ben die had willen bewaren of een concert. Niet erg gebruik vriendelijk. Gevoel dat je geen beslissingswedstrijd hebt


*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

 

Beslissingsbevoegdheid  i.p.v. beslissingswedstrijd  sorry 


Hoi, @guushendrik , welkom op het kpn forum.

Het werkt met opnemen in the cloud anders dan je cloud voor documentenopslag e.d.

KPN neemt op servers alle programma's 1 x op. Iedereen die een programma selecteert voor '’opnemen'’ heeft tot 1 jaar toegang tot die opname. Het zijn met ruim 140 zenders per dag vele TB's aan opnamen. Daar moet ruimte in gemaakt vandaar dat ze na een jaar verdwijnen. Je hebt geen eigen cloud bij opnamen. Alleen de geselecteerde opnamen.
Als ze na een jaar niet opgeruimd worden zou op zeker moment Nederland te klein zijn voor alle benodigde serverruimte.

Programma's die door niemand zijn getagged verdwijnen na een week (i.v.m. Terugkijken) of direct na uitzending indien ze niet beschikbaar mogen zijn voor Terugkijken.

Ook bij Ziggo is het tot een jaar.

Wat ik inmiddels wel een beetje jammer vind dat je '’maar'’ 200 uur mag hebben in dat jaar. Terwijl Ziggo 400 uur toestaat. Maar dan blijft er dus wel meer bewaard zo'n jaar.


En wie betaald de auteursrechten?

Stichting Brein is supergoed om dat te innen. 

 

200 uur per gebruiker in de Cloud, dat wordt een hele dure zaak.

Ook meer dan een jaar kost heel veel extra opslagruimte. 

1 uur HD opname is al snel 10GB (denk ik bij stream van 7MB)

 

Ik vind 200 uur ruim voldoende en het mag er van mij ook naar een jaar vanaf.

Wil ik het langer kunnen zien, dan koop ik de Blu-ray. :wink:

 

En je hebt diverse streaming diensten waar je veel voor een langere tijd kan zien.

 

Kosten globaal (via Google gevonden):

Overzicht

Dienst Gratis opslag Kosten extra opslag p.m.
iCloud 5 GB 50 GB - € 0,99 200 GB - € 2,99 2 TB - € 9,99
OneDrive 5 GB 100 GB - € 2,00
Google 15 GB 100 GB - € 1,99 200 GB - € 2,99 2 TB - € 9,99
Dropbox 2 GB 2 TB - € 9,99/€ 16,99