Skip to main content

Ik krijg het meer niet duidelijk…wat kun je met het opnemen pakket.

Informatie KPN: 

  • Tot 200 uur programma’s opnemen
  • Opnames terugkijken of inplannen op alle apparaten
  • Makkelijk pauzeren of reclame doorspoelen

Ik ben Ziggo’s meest volledige TV pakket, kan bijna alles opnemen en terugkijken ,ook op mijn iPad waar ik ook maar ben…. 

In het bovenstaande zegt KPN “ terugkijken op alle apparaten” , maar als ik het goed begrepen hen kunnen slechts een beperkt aantal zenders opgenomen worden ( bijv niet ARD, ZDF…) en kun je opgenomen programma’s alleen thuis, niet onderweg, worden bekeken via iTV app. Is dit juist? Zo ja, dan biedt Ziggo toch echt veel meer…..

Kan iemand duidelijkheid geven?

Hoi @rienm ,

Met dank aan @PeterG die de auteur is van  onderstaande tekst: 

Hoi, leuk dat je overweegt KPN te nemen voor je tv en internet-aansluiting. 😃 

Zit je nu bij Ziggo? Het is hier eigenlijk hetzelfde. Je kunt álle zenders, uitgezonderd lokaal/woonplaats, opnemen. In HD indien ze dat zijn. Opnamen blijven tot een jaar bewaard tenzij je 200 uur vol is/raakt. Ze worden opgeslagen op het netwerk van KPN "in the cloud". Voordeel: bij vervanging van je settopbox blijven je opnamen bewaard! (i.t.t. bij Ziggo)

Terugkijken via de gids vervangt Programma Gemist. Lang niet alle zenders bieden dit aan. Buitenlandse ook niet (BBC, België, Duitse). 
Bovendien, als een zender het aanbiedt kan het zijn dat er ook programma's tussen zitten die ze niet op die manier mogen aanbieden i.v.m. het ontbreken van die rechten. Opnemen kan dan altijd wel.

Oh, dit vermeld ik ook maar vast. KPN heeft deze zenders niet: TV5, BravaNL, Mezzo, Djazztv, BBC Four, BBC Entertainment, VH1, het open Ziggo Sport kanaal (wel Ziggo Sport Totaal te nemen).

Mijn zelfgeschreven FAQ omtrent opnemen bij KPN:

  • Je kunt tot 200 uur opnemen. Overschrijd je dat dan worden je oudste niet beveiligde opnames gewist 
  • HD opnemen is geen probleem 
  • Er kunnen tot 6 opnamen TEGELIJK gemaakt worden 
  • Je hebt 1 x opnemenpakket ongeacht aantal ontvangers (op alle beschikbaar) 
  • Het is ook toegankelijk via        ihttp://tv.kpn.com en er is ook een app voor smartphone, tablet en tv's van Samsung, LG, Sony en Philips (modellen van 2017 en later).
  • Opnamen starten 5 min. voor de EPG tijd en stoppen 15 min. na de EPG eindtijd. 
  • Opnames inplannen is vrijwel onbeperkt (gaat via de EPG) 
  • Je opnamen worden maximaal 1 jaar bewaard (ook als deze beveiligd zijn) 
  • Opnamen worden ook gemaakt als je stroom uitvalt 
  • Weetje: in the cloud opnemen is 4 juli 2011 van start gegaan. In oktober 2014 zijn alle ontvangers, ook die met HDD, overgezet naar in the cloud opnemen. 
  • En sedert half juni 2016 is ook het live geheugen op het netwerk. 
  • En nog een laatste aanvulling: 

    Sinds de laatste update blijven de afleveringen van een serie mooi bij elkaar in een mapje staan, ook al is de serie bij Geplande Opnames verwijderd.

    Het is sinds die update zelfs zo dat afleveringen die los zijn opgenomen (dus niet als serie) toch in één mapje komen te staan.

bron: 

Met aanvulling van @Katana321 

Nog een toevoeging van Peter: 

Online kan je geen opnamen van BBC First, Belgen en Duitse kijken. (inplannen kan wel voor later thuis via decoder kijken)
Online kan je de Duitse zenders niet kijken; alleen via de decoder.
Online kan je alleen thuis naar de Belgische zenders kijken.


Sode snikkers! Dat je die gevonden hebt, @Noordzee :grinning: .

Nog een toevoeging: 

Online kan je geen opnamen van BBC First, Belgen en Duitse kijken. (inplannen kan wel voor later thuis via decoder kijken)
Online kan je de Duitse zenders niet kijken; alleen via de decoder.
Online kan je alleen thuis naar de Belgische zenders kijken.

De link interactievetv.nl is wel heul oud en werkt niet meer. De huidige link voor online kijken is http://tv.kpn.com en er is ook een app voor smartphone, tablet en tv's van Samsung, LG, Sony en Philips (modellen van 2017 en later).

 

Admin: bericht aangepast i.v.m. huisregels


Haha @PeterG ,

Ik vond jouw reactie zo compleet, die ga ik niet zelf helemaal bedenken……😎

Ik heb jouw nieuwe link en aanvulling er nu in verwerkt. 👍

 


Sode snikkers! Dat je die gevonden hebt, @Noordzee :grinning: .

Nog een toevoeging: 

Online kan je geen opnamen van BBC First, Belgen en Duitse kijken. (inplannen kan wel voor later thuis via decoder kijken)
Online kan je de Duitse zenders niet kijken; alleen via de decoder.
Online kan je alleen thuis naar de Belgische zenders kijken.

De link interactievetv.nl is wel heul oud en werkt niet meer. De huidige link voor online kijken is http://tv.kpn.com en er is ook een app voor smartphone, tablet en tv's van Samsung, LG, Sony en Philips (modellen van 2017 en later).

Toch wel een verschil met Ziggo… net geprobeerd, online via ‘ persoonlijke hotspot’ op iPhone , via 4 G… binnen  Ziggo Go app kan ik bijv  Belgische en Duitse zenders en BBC bekijken, opnemen en vervolgens alles wat ik opgenomen heb ook online bekijken. Blijkbaar zijn rechten hiervoor wel te krijgen/kopen. Wellicht is TV kijken erg ouderwets, maar hier blijft KPN, helaas, achter vergeleken met Ziggo…zeker in online situatie. Hoe zit het bijv. met apart aangeschafte pakketten , volgend jaar bijvoorbeeld Viaplay, kunnen deze pakketten online bekeken en opgenomen worden en/of later bekeken?


Tsjaa, het is maar net wat jij zelf belangrijk vind. Voor jou is het dan misschien wel beter om bij Ziggo te blijven. 
 

Persoonlijk geef ik helemaal niets om opnemen. Als ik een keer sporadisch iets wil terugkijken, dan doe ik dat via bv NPO Start of Kijk. 


Dat is zeker het geval. Ik denk dat KPN het rooskleuriger voorstelt dan de werkelijkheid is.. 

wat het online kijken betreft, ik vond het prettig in Griekenland een F1 race te kunnen volgen.. en als je Belgische, Duitse of de BBC wilt bekijken of terugzien hebben we niets aan NPO start of Kijk..

Wat de F1 betreft, Viaplay zal wel met een IOS app komen, anders. Via F1tv app


@Noordzee en @PeterG  de laatste bullet klopt niet meer sinds een van de laatste updates. Sinds die update blijven de afleveringen van een serie wél mooi bij elkaar in een mapje staan, ook al is de serie bij Geplande Opnames verwijderd.

Het is sinds die update zelfs zo dat afleveringen die los zijn opgenomen (dus niet als serie) toch in één mapje komen te staan.


de laatste bullit klopt niet meer sinds een van de laatste updates. Sinds die update blijven de afleveringen van een serie wél mooi bij elkaar in een mapje staan, ook al is de serie bij Geplande Opnames verwijderd.

Dat is ook weer waar, @Katana321 . Het kan zelfs pas verwijderd als je éérst alle afleveringen verwijderd. Want dan komt het te staan als:
0 afleveringen “naam serie”.

@rienm

Viaplay is een streamingdienst en gaat niet met een lineaire zender aangeboden worden. Die kan je dus niet opnemen. Bij geen enkele provider.


@Noordzee en @PeterG  de laatste bullet klopt niet meer sinds een van de laatste updates. Sinds die update blijven de afleveringen van een serie wél mooi bij elkaar in een mapje staan, ook al is de serie bij Geplande Opnames verwijderd.

Het is sinds die update zelfs zo dat afleveringen die los zijn opgenomen (dus niet als serie) toch in één mapje komen te staan.

@Katana321 

Dankjewel, ook aangepast in de tekst. 👍


Sode snikkers! Dat je die gevonden hebt, @Noordzee :grinning: .

Nog een toevoeging: 

Online kan je geen opnamen van BBC First, Belgen en Duitse kijken. (inplannen kan wel voor later thuis via decoder kijken)
Online kan je de Duitse zenders niet kijken; alleen via de decoder.
Online kan je alleen thuis naar de Belgische zenders kijken.

De link interactievetv.nl is wel heul oud en werkt niet meer. De huidige link voor online kijken is http://tv.kpn.com en er is ook een app voor smartphone, tablet en tv's van Samsung, LG, Sony en Philips (modellen van 2017 en later).

 

Admin: bericht aangepast i.v.m. huisregels

Net weer KPN gebeld, bij meerdere personen bij 0800 04 02 zou nagevraagd zijn, “alle tv zenders kunnen opgenomen worden en online bekeken worden” Wat is de waarheid?


@rienm

Wat ze jou telefonisch verteld hebben, klopt niet. Check op de website welke zenders online te zien zijn:

https://www.kpn.com/televisie/zenders.htm

Neem als voorbeeld ZDF: bij het overzicht online TV-kijken staat ZDF niet vermeld. (Net als vele andere zenders.) 


Hallo @rienm ,

Nee,Helaas niet:disappointed_relieved:

jammer dat de helpdesk dat zegt:(

Maar misschien wel een idee dat KPN dat werkelijkheid laat worden?


@rienm

Wat ze jou telefonisch verteld hebben, klopt niet. Check op de website welke zenders online te zien zijn:

https://www.kpn.com/televisie/zenders.htm

Neem als voorbeeld ZDF: bij het overzicht online TV-kijken staat ZDF niet vermeld. (Net als vele andere zenders.) 

Je was me voor @Noordzee !

Waarom ben je toch altijd zo snel?:rofl:


Is het al bekend of je Viaplay bij KPN kan opnemen?


@rienm 

Net weer KPN gebeld, bij meerdere personen bij 0800 04 02 zou nagevraagd zijn, “alle tv zenders kunnen opgenomen worden en online bekeken worden” Wat is de waarheid?

Bij de helpdesk geven ze de info m.b.t. de decoder. Daarop kunnen álle zenders opgenomen worden. Met uitzondering van de lokale tv zenders en de 90 radio kanalen.

@Jos Opel 

Viaplay is geen lineaire zender en kan derhalve niet opgenomen worden. Ik vermoed dat je via hun app wel e.e.a. kan terugkijken.


Daar was ik al bang voor. Helaas is de website van Viaplay nog niet in de lucht. Ik heb nog wel een vervolgvraag (misschien niet het juiste topic), 

Als ik Viaplay bij KPN neem kan ik deze dan delen met mijn zoon die een abonnement bij Ziggo heeft?


@Jos Opel.

Als ik Viaplay bij KPN neem kan ik deze dan delen met mijn zoon die een abonnement bij Ziggo heeft?

Per abonnement stelt Viaplay 2 streams tegelijk beschikbaar.

Dus hoe je Viaplay ook neemt, delen m.b.t. hetzelfde kijken is mogelijk.

Info omtrent Viaplay (via kpn)

 


Hoi, @Jos Opel 

Ben ik weer. Ik kwam dit tegen:

https://gostreaming.nl/viaplay-dit-zijn-de-mogelijkheden-van-de-streamingservice/

Quote: “met viaplay kan je twee verschillende streams tegelijkertijd afspelen”.

Het is dus niet mogelijk om op 2 adressen, of zelfs op 2 apparaten op hetzelfde adres, tegelijkertijd naar dezelfde stream (formule 1 dan) te kijken.

Je kan het abonnement dan wel delen, maar dus niet beiden tegelijk formule 1 kijken. Dus dan kan je beter beide een abonnement nemen.


Hallo Peter, uit een interview met een CEO van Viaplay Nederland blijkt dat het delen van 1 programma op 2 schermen wel mogelijk is. https://bit.ly/3AUpypz

“Ook zal er een maximum bereikt zijn zijn als twee mensen op verschillende locaties tegelijkertijd naar een Grand Prix van de Formule 1 kijken of als één gebruiker de F1 streamt en iemand anders tegelijkertijd bezig is met zijn film of serie.”


Dank je @Jos Opel . Dat is anders dan het nieuws via gostreaming. En best gunstig. Je kan het dus met één ander persoon delen.


Hallo

 

Is het mogelijk om de F1 races bij viaplay ook op te nemen. 


Hallo

 

Is het mogelijk om de F1 races bij viaplay ook op te nemen. 

Nee, helaas niet.

 


Oh dat is jammer dan ga ik kijken voor iets anders want ik neem bijna alle races op