Skip to main content

De medewerkers van KPN zijn hiervan niet op de hoogte. Ik stuurde een TV-ontvanger terug die niet gebruikt werd en moet opeens betalen voor het opnemen pakket terwijl ik wel 2 ontvangers overhoud.

Blijkbaar telt de eerste TV-ontvanger van het Alles-in-een pakket niet mee. Hier kom ik nu achter door dit forum.  Wat een ellende heeft dit al opgeleverd: een verzoek van KPN om nog een ontvanger terug te sturen, na 2x telefonisch contact , (totaal 2 uur) gevolgd door toezending van een nieuwe TV-ontvanger, die ik dus nu terug moet sturen. Wie kan het nog volgen? Misschien is het beter het hele abonnement op te zeggen en een nieuwe af te sluiten? 

Werken allebei de ontvangers nog wel? 


Hoeveel tv ontvangers had u op de factuur staan? Kunt u een schermafdruk plaatsen van pagina 2 van de factuur?


Welkom op het forum @Johanna51. Naast de vragen van Joep en Nick ben ik ook benieuwd welk pakket je precies hebt. Je hebt het over 'Alles-in-een’, is dat de naam van het pakket zoals het op de factuur staat?

De reden dat dat van belang is, is dat het gratis Opnemen pakket bij 2 (of meer) tv-ontvangers van toepassing is voor Hussel abonnementen. Dat is een nieuwere pakketvorm dan ‘Alles-in-een’. Dat kan ook verklaren dat het niet gratis is, en dan klopt dat ook.

Kan je ons er meer over vertellen?


Wij hebben inderdaad een Alles-in-een pakket sinds jaren en daarnaast 2 extra ontvangers, waarvan ik er dus een teruggestuurd heb. Het is me nu duidelijk dat dan het gratis opnemen pakket vervalt. (Informeren jullie ook de medewerkers, want die weten dit niet) . Inmiddels het opnemen pakket stopgezet, scheelt toch weer €5,00.


Maar is het Alles-in-1 Instap? Of Standaard? Of Premium? Er zijn 3 verschillende versies.

Bij Alles-in-1 Instap moet apart betaald worden voor opnemen. Ook bij 2 of 3 tv ontvangers. Gewoon altijd dus als u wilt opnemen. 

Bij Alles-in-1 Standaard of Premium zit opnemen bij inbegrepen. 

Bij de nieuwste abonnementsvorm, Hussel dus, daarbij is opnemen gratis bij 2 of meer tv ontvangers. En bij 1 ontvanger moet er voor opnemen betaald worden. Daarbij kan het dus voorkomen dat gratis opnemen vervalt bij het terug sturen van een tv ontvanger.

Bij een Alles-in-1 abonnement is dit effect niet aanwezig. Bij Alles-in-1 Instap moet er altijd betaald worden voor opnemen. En bij de andere 2 versies is het altijd "gratis". Inbegrepen bij het abonnement. 

Dus eigenlijk snap ik dit hele topic niet.


Instap of iets anders, ik stap er nu uit. Voor mij is dit topic nu gesloten. Dank voor het meedenken.