Skip to main content

Beste mensen, sommige tv-series of losse afleveringen kun je niet terug kijken de volgende dag of later.

Als ik nu een opnemen-abonnement neem, kan ik dan zo’n serie wèl opnemen en dan later terugzien?

Indien dat bij dat soort series c.q. afleveringen niet kan is het voor mij niet zinvol het opnemen-pakket te nemen. Indien wel, neem ik het serieus in overweging.

Gisteravond, zaterdag, dus, was er op NPO3 een Zweedse serie, kan echter de volgende dag niet terug gekeken worden, rechten-kwestie denk ik.

Gaarne een reactie van het moderatie-team.

 

Hallo @JanD ,

Ja, je kunt met het opnemenpakket van alle  zenders uitgezonderd lokaal/woonplaats, opnemen. In HD indien ze dat zijn. Opnamen blijven tot een jaar bewaard tenzij je 200 uur vol is/raakt. Ze worden opgeslagen op het netwerk van KPN "in the cloud". Voordeel: bij vervanging van je settopbox blijven je opnamen bewaard! 

Terugkijken via de gids vervangt Programma Gemist. Lang niet alle zenders bieden dit aan. Buitenlandse ook niet (BBC, België, Duitse). 
Bovendien, als een zender het aanbiedt kan het zijn dat er ook programma's tussen zitten die ze niet op die manier mogen aanbieden i.v.m. het ontbreken van die rechten. Opnemen kan dan altijd wel.


Met dank aan PeterG: 

Mijn zelfgeschreven FAQ omtrent opnemen bij KPN:

  • Je kunt tot 200 uur opnemen. Overschrijd je dat dan worden je oudste niet beveiligde opnames gewist 
  • HD opnemen is geen probleem 
  • Er kunnen tot 6 opnamen TEGELIJK gemaakt worden 
  • Je hebt 1 x opnemenpakket ongeacht aantal ontvangers (op alle beschikbaar) 
  • Het is ook toegankelijk via        ihttp://tv.kpn.com en er is ook een app voor smartphone, tablet en tv's van Samsung, LG, Sony en Philips (modellen van 2017 en later).
  • Opnamen starten 5 min. voor de EPG tijd en stoppen 15 min. na de EPG eindtijd. 
  • Opnames inplannen is vrijwel onbeperkt (gaat via de EPG) 
  • Je opnamen worden maximaal 1 jaar bewaard (ook als deze beveiligd zijn) 
  • Opnamen worden ook gemaakt als je stroom uitvalt 
  • Weetje: in the cloud opnemen is 4 juli 2011 van start gegaan. In oktober 2014 zijn alle ontvangers, ook die met HDD, overgezet naar in the cloud opnemen. 
  • En sedert half juni 2016 is ook het live geheugen op het netwerk. 
  • En nog een laatste aanvulling: 

    Sinds de laatste update blijven de afleveringen van een serie mooi bij elkaar in een mapje staan, ook al is de serie bij Geplande Opnames verwijderd.

    Het is sinds die update zelfs zo dat afleveringen die los zijn opgenomen (dus niet als serie) toch in één mapje komen te staan.

bron: @PeterG 

 

Nog een toevoeging van Peter: 

Online kan je geen opnamen van BBC First, Belgen en Duitse kijken. (inplannen kan wel voor later thuis via decoder kijken)
Online kan je de Duitse zenders niet kijken; alleen via de decoder.
Online kan je alleen thuis naar de Belgische zenders kijken.

 

Nog een aanvulling: Je kunt die Zweedse serie wel via NPO-start terugkijken.


Als ik nu een opnemen-abonnement neem, kan ik dan zo’n serie wèl opnemen en dan later terugzien?

Ja, dat kan.


Als ik nu een opnemen-abonnement neem, kan ik dan zo’n serie wèl opnemen en dan later terugzien?

Ja, dat kan.

 

Inderdaad, @JanD dat kan, doe ik ook 🙂 Super handig. Ook handig de blauwe knop op de afstandsbediening waarmee je direct 5 minuten kan doorspoelen tijdens reclameblokken. En je kunt kiezen voor een compleet seizoen of per aflevering (per keer) opnemen.


Beste mede forumleden, hartelijk dank voor jullie antwoorden, daar kan ik wat mee. Ik kies niet voor een beste antwoord, want dat zijn ze allemaal en ik wil niemand voortrekken.🙂


Beste mede forumleden, hartelijk dank voor jullie antwoorden, daar kan ik wat mee. Ik kies niet voor een beste antwoord, want dat zijn ze allemaal en ik wil niemand voortrekken.🙂

Die van @Noordzee  is wel super compleet 🙂

Hij heeft zelfs een bij mij oude link hier aangepast 😀


Beste mede forumleden, hartelijk dank voor jullie antwoorden, daar kan ik wat mee. Ik kies niet voor een beste antwoord, want dat zijn ze allemaal en ik wil niemand voortrekken.🙂

Die van @Noordzee  is wel super compleet 🙂

Maar die van mij is lekker kort. 😉

Overigens kan je net zo goed een tweede TV ontvanger nemen want dan krijg je het opnemen pakket er gratis bij.


Nog een aanvulling: Je kunt die Zweedse serie wel via NPO-start terugkijken.

Dit vind ik wel een hele goede, dit kan ik gratis terugkijken tussen 20.00-06.00 uur.

@Noordzee weet je ook hoelang je terug kunt kijken? Een week, net als bij KPN?

 

 


Een week inderdaad @JanD . Daarna kan het ook nog wel maar dan moet je de betaalde versie van NPO Start nemen. 


Een week inderdaad @JanD . Daarna kan het ook nog wel maar dan moet je de betaalde versie van NPO Start nemen. 

Of NLziet. Dan heb je alles van alle NPO, RTL NL en Talpa zenders. En alle regionalen en VRT inclusief 1 week terugkijken.

Nota Bene, @JanD . Wat het nut van opnemen betreft: zonder dat zou ik helemaal geen programma's meer van commerciële zenders w.o. ook bv Discovery, Nat. Geo. , kijken. Want met opnemen skip je gewoon die irritante reclame. Want dan ga ik altijd  naar andere zenders en vergeet ik wat ik keek. Dan blijk ik bv maar de helft van Humberto of Jinek gekeken te hebben.

Nee, zonder opnemen is tv kijken niet te doen.

Nu neem ik op en ga pas een half uur of 45 minuten later starten met het programma. Marge genoeg om de reclames over te slaan. Of je kijkt de volgende dag ofzo.


P.S.

Als je 2 KPN tv ontvangers heb, krijg je het opname pakket er gratis bij.

 

En ja, wij gebruiken het heel erg veel. 😉


Of NLziet. Dan heb je alles van alle NPO, RTL NL en Talpa zenders. En alle regionalen en VRT inclusief 1 week terugkijken.

Maar dan ben je per maand meer kwijt dan voor dat opnemen pakket (of tweede TV ontvanger).


Hallo! Ik markeer toch een antwoord: zo zien meelezers ook in één overzicht de voordelen van het Opnemen pakket. Zelf maak ik er veel gebruik van. Mijn man en ik zijn niet dol op reclames, dus nemen veel series op. We kunnen dan én reclames doorspoelen én kijken op het moment dat het ons uitkomt. Dat is namelijk het tweede ding: we nemen vaak NPO programma's op, omdat die uitgezonden worden op tijdstippen dat één van ons er niet is. En dan kunnen we toch later samen kijken.