Skip to main content

Als ik een programma inplan om op te nemen, dan begint de opname met een voorloop. Hij begint dus op te nemen ong. 5 minuten voor dat het programma begint en aan het eind neemt hij nog een stuk extra op voor het geval het programma uitloopt. 
Echter… sinds kort doet hij dat niet meer. dat betekent dat ik soms het begin van een programma mis omdat die iets eerder begonnen is dan de gids aangeeft. Is dat gewijzigd in het systeem, of kan ik dat zelf instellen, zo ja, waar (heb het niet kunnen vinden)

De programmering raakt momenteel soms verstoord door uitloop van sport uitzendingen eerder. Helaas kan de programmering niet meer dezelfde dag aangepast als voetbal wk vr een verlenging kent.  Neem het programma volgende op je gewenste ook op. 

Aan het begin kun je tot 5 minuten terug spoelen. Het programma ervoor kun je ook opnemen. 


Dank voor de reactie. Inmiddels ben ik er achter dat de voorloop gewoon wordt toegepast. Het probleem zat hem dus blijkbaar in de uitloop van andere programma's. Het programma ervoor en erachter opnemen pas ik ook wel regelmatig toe.