Skip to main content
Ik gebruik ITV ook op de IPad. Ik kan wel op de IPad opdracht geven voor het opnemen van een programma, kan ook controleren dat het vervolgens is opgenomen maar kan het alleen via de tv terugzien en niet op de IPad.

Mijn vraag is of dit gebruikelijk is.
Beste @Rovertje



Wat vervelend dat je je opnames niet terug kan kijken. Welke abonnement heb je, en heb je Glasvezel?

Neem jij de HD Glaszenders (661 t/m 670) op? (Mits dat je op je adres Glasvezel hebt)

En welke iPad heb je? Ondertussen kijk ik even op mijn iPad of het bij mij wel werkt om opnames terug te kijken.

Dan kom ik hierop terug.



(Kanalen 661 t/m 670, voor glasvezelklanten zijn niet te zien via de ITV app.)
Wij hebben KPN compleet plus en de IPad hebben we net nieuw. We hebben geen glasvezel.

wat ons opviel is dat we een programma wat opgenomen hebben via de tv wel weer terug te zien is op de Ipad.
Ik gebruik ITV ook op de IPad. Ik kan wel op de IPad opdracht geven voor het opnemen van een programma, kan ook controleren dat het vervolgens is opgenomen maar kan het alleen via de tv terugzien en niet op de IPad.

Mijn vraag is of dit gebruikelijk is.


Heb je dit bij specifieke zenders of kan je geen enkele opname terugkijken?
Deze opnames betreffen toevallig bbc first.
@Rovertje ik heb effe gekeken op mijn iPad, en bij mij werken de opnames wel in de ITV app.

Gewoon een vraag, welke iPad heb je? 🤔
Deze opnames betreffen toevallig bbc first.

Ik heb geen opnames van BBC First, maar ik ga het wel effe checken voor je.
Apple IPad 2018
Deze opnames betreffen toevallig bbc first.

Ik heb even een opname gestart, en ik zie dat ze via de app niet terug te kijken zijn. Dat zie je aan de play-knop met een streepje erdoorheen:



Is dat bij jou toevallig ook? 🤔
Ja, inderdaad!
Ik merk trouwens op dat als die opneemt, dat er een streep door de programma zit. Ik heb het idee dat je ze pas kan kijken als die helemaal is opgenomen, en dat je het niet tijdens de opnames kunt kijken met de ITV-app. 🤔



Dat vind ik vaag!
Ik heb het zondag opgenomen en wilde vandaag gaan kijken maar kreeg de melding dat je deze opname alleen op een tv ontvanger kan bekijken,
Ik heb het zondag opgenomen en wilde vandaag gaan kijken maar kreeg de melding dat je deze opname alleen op een tv ontvanger kan bekijken,

Dan houd het op, ik denk dat het te maken heeft met de rechten. BBC First zou hier geen toestemming hebben gegeven aan KPN.
Hoi @Rovertje! Terugkijken en opnames zijn technisch heel vergelijkbaar, en het is voor ~60 zenders mogelijk via iTV web/app. Helaas is BBC First daar niet één van op dit moment. Niet zozeer een 'rechten ding' dus.



Wellicht dat dit gaat veranderen met alle wijzigingen die eraan zitten te komen, maar dat weet ik nog niet...
Wellicht dat dit gaat veranderen met alle wijzigingen die eraan zitten te komen, maar dat weet ik nog niet...

Welke en wanneer?


Wellicht dat dit gaat veranderen met alle wijzigingen die eraan zitten te komen, maar dat weet ik nog niet...Welke en wanneer?


Ik bedoel de zenderwijzigingen. Je kan nu bijvoorbeeld opnames van Fox/Nat Geo kijken via de iTV app/web. Aangezien die zenders komen te vervallen, geeft dat ruimte voor andere zenders... Dit is trouwens puur mijn eigen gedachtegang hoor.
Heb gisteravond iets op NPO2 opgenomen en kan dit gewoon terug zien, dus het werkt wel en ligt het probleem zoals Paul al aangaf.

bedankt voor de reacties!!
Dat las ik gister in de krant dat er problemen zijn met Fox, Nat geo vind ik erg jammer mocht ik graag naar kijken!
Wellicht dat dit gaat veranderen met alle wijzigingen die eraan zitten te komen, maar dat weet ik nog niet...Welke en wanneer?Ik bedoel de zenderwijzigingen. Je kan nu bijvoorbeeld opnames van Fox/Nat Geo kijken via de iTV app/web. Aangezien die zenders komen te vervallen, geeft dat ruimte voor andere zenders... Dit is trouwens puur mijn eigen gedachtegang hoor.

Niks mis met eigen gedachtegangen, mijn reacties op dit forum zijn daar altijd op gebaseerd. 😎

Wel een "teleurstellende" toelichting, ik zie nog zoveel verbeterpunten in de iTV app die ik heel graag gerealiseerd zou willen zien en dan ook het liefst voordat ik aan de rollator moet vanwege een hoge leeftijd. 😉



Edit: Wellicht zijn de opnames van de vervangers van die zenders straks wel te kijken via de app, want er komen vervangende zenders ... toch ... 🤔
BBC First en opnamen daarvan zouden beschikbaar moeten zijn als je THUIS bent (eigen wifi). (net gecheckt uiteraard)



Dat zou ook het geval moeten zijn als je elders bent. Hij staat op de pdf ook vermeld als zijnde buitenshuis beschikbaar.
Ik zit op eigen WiFi Peter en kan BBCFirst niet terugkijken!
BBC First en opnamen daarvan zouden beschikbaar moeten zijn als je THUIS bent (eigen wifi). (net gecheckt uiteraard)

Dan ben je waarschijnlijk vergeten om een opname van BBC First te checken. 😉

En by the way, BBC First is ook buitenshuis te kijken.
Ah, het gaat om Terugkijken via de Gids. Dat is voor deze zender inderdaad NIET BESCHIKBAAR via app en laptop.

Maar een zelf gemaakte opname, met opnemenpakket, kan je gewoon wel kijken.

Heb om 12:05 opname gestart, die loopt nog. Maar heb wel de indruk die gewoon te kunnen kijken.



MAAR EUH. Als je op eigen wifi zit ben je toch thuis? Dan heb je toch de tv ontvanger? Thuis gebruik ik app/itv website nooit.
Ah, het gaat om Terugkijken via de Gids.

Het gaat helemaal niet over "Terugkijken via de gids" maar gewoon over het terugkijken van een opname van BBC First. Dat gaat dus niet, niet thuis en niet buitenshuis terwijl BBC First ook buitenshuis live gewoon te kijken is.



MAAR EUH. Als je op eigen wifi zit ben je toch thuis? Dan heb je toch de tv ontvanger? Thuis gebruik ik app/itv website nooit.

Als TS thuis wel via de iTV app wil kijken dan is dat zijn/haar zaak.

Ook ik kijk thuis regelmatig via de iTV app omdat de televisies geconfisceerd zijn door vrouw en kids.
Ah, nu de opname voltooid is kan ie inderdaad niet gekeken via de laptop (en dus ook niet via de app).



BBC First kan je dus via laptop/app alleen live kijken. Thuis en buiten de deur. Ook geen 'begin gemist' of 'via de gids'.
Natuurlijk zou ik het via de tv terug kunnen zien, maar ik wil het graag op de app vd IPad terug kunnen zien , terwijl er iets anders op de tv wordt gekeken. Vond het typisch dat bepaalde zenders je wel kan opnemen via de app maar vervolgens niet kan terugkijken! Thans all....!!